(ویدئو) فیلمی که بمباران اتمی هیروشیما را لحظه به لحظه به تصویر کشیده است

(ویدئو) فیلمی که بمباران اتمی هیروشیما را لحظه به لحظه به تصویر کشیده است

این بمب که به «پسر کوچولو» معروف است، از یک بمب افکن آمریکایی B-29 رها شد و در بالای شهر منفجر شد و انفجاری ویرانگر را انجام داد که بلافاصله جان حدود ۸۰,۰۰۰ نفر را گرفت.

کد خبر : ۱۸۸۵۱۵
بازدید : ۲۲۹

در ۶ آگوست ۱۹۴۵، زمانی که ایالات متحده اولین بمب اتمی جهان را در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم بر فراز هیروشیما ژاپن فرستاد، لحظه ای مهم در تاریخ رخ داد. این بمب که به «پسر کوچولو» معروف است، از یک بمب افکن آمریکایی B-29 رها شد و در بالای شهر منفجر شد و انفجاری ویرانگر را انجام داد که بلافاصله جان حدود ۸۰,۰۰۰ نفر را گرفت.

تأثیر این انفجار فاجعه بار بود و ده ها هزار نفر دیگر در هفته ها و ماه های بعد تسلیم جراحات و قرار گرفتن در معرض تشعشعات شدند.

این رویداد نقطه عطف مهمی در جنگ بود که پتانسیل وحشتناک سلاح های هسته ای را نشان داد و مسیر استراتژی نظامی جهانی را تغییر داد. این فیلم کوتاه ساخته هاشم القلیلی (Hashem Al-Ghaili) بمباران هیروشیما را از لحظه سقوط بمب تا ساعت های بعدی به تصویر کشیده است.

سه روز پس از بمباران هیروشیما، در ۹ آگوست ۱۹۴۵، دومین بمب اتمی به نام «مرد چاق» بر شهر ناکازاکی پرتاب شد. تعداد کشته شدگان در لحظه حدود ۴۰,۰۰۰ نفر بود که بسیاری از آنها تحت تأثیر پیامدهای دراز مدت تشعشعات قرار گرفتند.

بمباران دوگانه منجر به این شد که امپراتور ژاپن هیروهیتو تسلیم شدن بی قید و شرط کشورش را در ۱۵ اوت ۱۹۴۵ اعلام کند که عملاً به جنگ جهانی دوم پایان داد. بمباران هیروشیما و ناکازاکی اثری پاک‌نشدنی در تاریخ بر جای گذاشته‌اند و یادآور قدرت مخرب تسلیحات اتمی و هزینه‌های انسانی جنگ هستند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید