جزئیات دستگیری عاملان دو جنایت با 14 کشته

عامل جنایت های هولناک سحرگاهی اراک درحالی با ردیابی‌های ویژه و درعملیات ضربتی کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شد که تحقیقات تخصصی نشان داد انگیزه تیراندازی‌های خونین که به کشته شدن شش نفر انجامید با هدف انتقامجویی شخصی بوده است.

کد خبر : ۳۲۳۱۸
بازدید : ۱۲۲۱
عامل جنایت های هولناک سحرگاهی اراک درحالی با ردیابی‌های ویژه و درعملیات ضربتی کارآگاهان پلیس شناسایی و دستگیر شد که تحقیقات تخصصی نشان داد انگیزه تیراندازی‌های خونین که به کشته شدن شش نفر انجامید با هدف انتقامجویی شخصی بوده است.

به گزارش ایران، درجریان این ماجرای خونین که سحرگاه چهارشنبه رخ داد مرد جوانی که به تازگی و با سپردن وثیقه 200 میلیون تومانی در پرونده منجر به مرگ آزاد شده بود راهی دو خانه شد و ساکنان بی‌دفاع را بی محابا به رگبار بست.

در نخستین جنایت یک مأمور پلیس و اعضای خانواده‌اش کشته شدند و در جنایت دوم زن و شوهری از پا در آمدند که فرزندشان سال گذشته به قتل رسیده بود. عامل قتل عام نیز یکی از متهمان پرونده قتل فرزندشان بود که به تازگی و به طور موقت از زندان آزاد شده بود. سه نفر نیز در این جنایت هولناک مجروح شده‌اند که در بیمارستان به سرمی برند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: جنایتکاری که صبح چهارشنبه شش نفر را در اراک از پا درآورده بود، با ردیابی‌های ویژه اطلاعاتی و عملیاتی ناجا دستگیر و در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار کیومرث عزیزی گفت: این جنایتکار بلافاصله پس ازدستگیری تحت بازجویی‌های فنی قرارگرفت.

عامل جنایت نه قاچاقچی بود ونه محکوم اعدامی
درحالی که همزمان با وقوع این ماجرای هولناک، گمانه زنی‌های مختلف رسانه‌ای نیز در فضای مجازی و ازسوی برخی رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گرفته بود، فرشید طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک که از نخستین ساعات پس از وقوع جنایت اطلاع‌رسانی ‎دقیق دراین باره را دردستور کار قرار داده بود به شفاف‌سازی درباره جزئیات جنایت‌ها پرداخت. ضمن اینکه بلافاصله درخواست انتشار تصاویر جنایتکار فراری در رسانه‌های گروهی و توزیع این تصاویر در سطح شهر نیز در دستور کار قرار گفت که تا غروب آفتاب به دستگیری جنایتکار فراری انجامید.

دادستان طاهری گفت: عامل جنایت‌ها جوان 27 ساله‌ای است که سال گذشته درجریان یک درگیری دستگیر شده بود. او دراین ماجرا فقط ضربه‌ای به سرفردی زده بود، اما برادرزاده‌اش با چاقو قربانی را از پادرآورده بود. به همین خاطرنیزدستگیر و زندانی شده بود. تا اینکه پس ازانجام تحقیقات تخصصی لازم واعلام نظریه پزشکی قانونی وبراساس رأی صادره ازسوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان مرکزی نامبرده به تحمل حبس و پرداخت دیه ضربه وارده محکوم شد؛ با توجه به اعتراض متهم و قطعی نشدن حکم صادره و مطابق موازین قانونی، او باسپردن قرار وثیقه تازمان قطعی شدن رأی در دیوان عالی کشوربه طور موقت آزاد شده بود.

دادستان اراک در رابطه با قربانیان جنایت نیزاظهار کرد: خانواده اول مربوط به یکی از پرسنل نیروی انتظامی است که سال گذشته در جریان دستگیری این فرد همکاری داشته است. این مأمور نیروی انتظامی به همراه خواهر، مادر و برادرش به دست این قاتل به قتل رسیده‌اند و یکی از افراد این خانواده نیز در بیمارستان بستری است.

دوقربانی دیگر نیز پدر و مادر مقتول پرونده سال گذشته است. دادستان عمومی و انقلاب اراک خاطرنشان کرد: این فرد به هیچ عنوان قاچاقچی مواد مخدر و محکوم به اعدام نبوده است و تمامی شایعات مطرح شده در این باره از اساس کذب است. به گفته دادستان طاهری و بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد این جنایتکار پس از آزادی از سوی بستگانش به‌ عنوان عامل ایجاد نابسامانی و مشکلات خانوادگی مورد شماتت قرار گرفته بود. ضمن اینکه طرفین نزاع سال گذشته نیز (خانواده مقتول درگیری سال گذشته) به خانواده وی فشار می‌آوردند که باید از شهر اراک کوچ کنند و جای دیگری را برای سکونت اختیار کنند. مجموعه این فشارها و مشاجرات خانوادگی نیز موجب سکته پدر متهم و فشار روحی مضاعف بر وی شده بود که در نتیجه حمله مسلحانه به خانواده‌های مرتبط و شاهد در حادثه سال قبل و کشته شدن شش نفر را به دنبال داشت.

جزئیات جنایت اززبان بازپرس
بازپرس پرونده نیز جزئیات تازه‌ای ازاین جنایت هولناک را فاش کرد. به گفته وی، عباس صحرایی-قاتل- و یکی از اقوامش به نام فریبرز دی ماه سال 1394 در پرونده‌ای دیگر در همین شعبه بازپرسی به جرم قتل عمد بازداشت شده بودند که در آن پرونده متهمان، در درگیری با یکی از دوستان شان، وی را با دو ضربه چاقو به شکم و سر به قتل رسانده بودند که در بررسی پزشکی قانونی مشخص شد علت مرگ مقتول ضربه فریبرز به شکم مقتول بوده و ضربه عباس صحرایی عامل مرگ نیست.

بر این اساس پرونده فریبرز به علت پایین بودن سن وی به دادگاه اطفال ارسال شد و عباس صحرایی هم در مدت یک سال گذشته با قرار بازداشت در زندان بود. اما از آنجا که بر اساس قانون دادرسی کیفری در غیر از جرایمی که مجازات آنها سلب حیات است، حداکثر مدتی که اجازه بازداشت متهم داده شده یکسال است، به همین خاطر روز دوازدهم دی ماه امسال قرار بازداشت متهم، با توجه به میزان دیه ناشی از صدمه وارد شده توسط عباس به سر مقتول به وثیقه تغییر کرد و متهم با سپردن وثیقه آزاد شد.

بازپرس پرونده درادامه اظهارکرد: متهم دو انگیزه متفاوت برای قتل هر یک از خانواده‌های قربانیان را مطرح می‌کند که البته از نظر قضایی قابل قبول نیستند و به نظر می‌رسد انتقامجویی علت اصلی قتل‌هاست، چراکه قاتل علت قتل خانواده سروری که اولیای دم فردی هستند که پارسال کشته شده بود را اهانت برخی اعضای خانواده مقتول به مادرش عنوان کرده است در حالی که این انگیزه را تا زمان آزادیش از زندان در هیچ کجا مطرح نکرده بود.

قاتل درباره انگیزه‌اش از قتل اعضای خانواده معصومی نیز گفته: «من قبلاً» خواستگار خانمی از خانواده معصومی بودم و پس از آزادی از زندان می‌خواستم با او ازدواج کنم اما خانواده‌اش موافقت نکردند.

بازپرس تأکید کرد از نظر قضایی اینها نمی‌تواند انگیزه قتل باشد و علت از نظر ما این است که انگیزه انتقامجویی بوده است، چراکه عباس گفته: «هر کسی به من خیانتی کند، او را خواهم کشت و همین انگیزه باعث شده که به خانه معصومی مراجعه کند و تمامی ساکنان را به گلوله ببندد.

بازپرس جنایی تأکید کرد: بی‌تردید به این پرونده با سرعت و دقت بالا رسیدگی می‌شود و پس از مشخص شدن دیگر جزئیات، نتایج به منظور روشن شدن افکار عمومی به اطلاع مردم خواهد رسید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید