مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!

مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!

"ژنووا آنونما" بازیکن تیم ملی فوتبال زنان گینه استوایی می‌گوید برای اثبات زن بودنش از او خواسته‌اند که پیش چشم مقام‌های کنفدراسیون فوتبال آفریقا و تیم گینه استوایی برهنه شود."

کد خبر : ۳۷۹۹۹
بازدید : ۲۸۴۰۰
مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!
فرادید | "ژنووا آنونما" بازیکن تیم ملی فوتبال زنان گینه استوایی می‌گوید برای اثبات زن بودنش از او خواسته‌اند که پیش چشم مقام‌های کنفدراسیون فوتبال آفریقا و تیم گینه استوایی برهنه شود."
ژنووا آنونما با توهین آشنا است. سال‌ها با بی اعتنایی از کنار سوء ظن‌ ها رد شده و تهمت ها را نادیده گرفته است. با این همه برای مواجه شدن با ماجرای تحقیرآمیزی که در پی اجرای درخشانش در مسابقات فوتبال زنان جام ۲۰۰۸ و به ثمر رساندن گل برای تیم کشورش روی داد آماده نبود.
گلی که گینه استوایی را به تنها کشور برنده به جز نیجریه در این دوره از مسابقات تبدیل کرد.
جای آن بود که خودش را برای مزه مزه کردن طعم تحقق رویایش آماده کند، اما به عمق کابوسی شخصی سقوط کرد.
در پی بازی پرانرژی و قدرتمندش، تیم‌های رقیب او را متهم کردند که مرد است و کنفدراسیون فوتبال آفریقا هم برای تشخیص جنسیت او بدترین روش را به کار برد.
مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!
بازیکن فوتبال زنان گینه از خاطرات جام جهانی 2008 زنان می‌گوید:
"آنها از من خواستند که پیش چشم مقام‌های کنفدراسیون فوتبال آفریقا و تیم گینه استوایی برهنه شوم. آشفته شده بودم، روحیه‌ام را باخته بودم و می‌گریستم. رفتار بسیار تحقیرآمیزی بود، اما با گذر زمان بر این تجربه تلخ غلبه کردم."
غلبه بر سختی‌ها برای او که یکی از سرسخت ترین انسان هاست، چیز جدیدی نیست. آرزوی او برای فوتبالیست شدن در گینه استوایی، او را در خانه و مدرسه منزوی کرده بود.
آنونما می‌گوید: "وقتی پنج ساله بودم دخترهای روستا مرا به جمع‌شان راه نمی‌دادند چون می‌خواستم فقط فوتبال بازی کنم برای همین عادت کرده بودم با پسرها بازی کنم."
مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!
"پدرم با زن دیگری در شهر زندگی می‌کرد و مادرم هم نمی‌خواست که هیچ‌ کاری با فوتبال داشته باشم. دوست داشت درس بخوانم و فوق لیسانس بگیرم، معلم شوم یا به بچه‌ها کمک کنم. با مادرم مشکلات جدی داشتم و در نهایت گفت دیگر نمی‌خواهد هیچ وقت من را ببیند. بالاخره خانه را ترک کردم و با دایی‌ام زندگی کردم. او مرا به شهر برد و تا بتوانم درسم را ادامه بدهم و در کنار آن فوتبال هم بازی کنم."
در پی امضای قرارداد تیم محلی با تیم پایتخت، مالابو، آنونما در سال ۲۰۰۲ وقتی که ۱۵ ساله بود راهی این تیم شد. یک سال پس از بازی در تیم ممالودی ساندنس در آفریقای جنوبی، به تیم کارل زایس‌ینا در لیگ آلمان پیوست، جایی که دو فصل متوالی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!

پس از حضور تیم گینه استوایی در مرحله نهایی قهرمانی آفریقا، و در حالی که این تیم حضورش در جام جهانی زنان ۲۰۱۱ را تثبیت کرده بود، آنونما درگیر رسوایی کاملاً آشنایی شد.
نیجریه، آفریقای جنوبی و غنا، تیم ملی فوتبال زنان گینه استوایی را متهم کردند که سه مرد در تیم‌شان دارند: دو خواهر به اسم سالیماتا و بیلژسا سیمفور و کاپیتان تیم، ژنووا آنونما.
دایانا امکوما، مدافع وقت تیم غنا گفته بود: "کافی است که کوچکترین تماسی با آنها روی زمین داشته باشید تا متوجه شوید آنها مرد هستند."
مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!
در حالی که این خبر به سرعت به تیتر روزنامه‌ها در سرتاسر جهان تبدیل شده بود، آنونما جلوی دوربین رسانه‌ها ایستاد و ادعای مطرح شده را رد کرد.
او گفت: "من یک بازیکن سریع و قدرتمند هستم و دلیل این اتهام‌ها همین است اما خودم می‌دانم که مطمئنا زن هستم."
با نزدیک شدن به جام جهانی زنان و در حالی که سر و صداها درباره‌ این موضوع همچنان ادامه داشت، تیم گینه استوایی تصمیم گرفت که با اخراج خواهران سیمفور، به بحث‌ها خاتمه دهد. اگرچه دلیل حذف این دو خواهر با جنسیت آنها مرتبط اعلام نشد و آن ادعاها هم هرگز ثابت نشد.
با این همه، آنمونا در تیم باقی ماند و در آن مسابقه‌ها هم تنها کسی بود که دو گل برای گینه استوایی به ثمر رساند.
تا به امروز، بزرگترین آزردگی او از این بوده که اجازه پیدا نکرد آزمایش پزشکی تایید جنسیت را انجام دهد تا یک بار برای همیشه به ادعاها و تردیدها درباره خودش پایان دهد.
مجبور شدم برهنه شوم تا زن بودنم را ثابت کنم!
او می‌گوید: "همیشه امیدوار بودم که با من تماس بگیرند و بگویند برای انجام آزمایش‌ها به بیمارستان می‌رویم، اما هیچ وقت این کار را نکردند. هیچ کاری نکردند. من را برای دفاع از خودم تنها گذاشتند تا اعلام کنم که مرد نیستم و زن هستم."
پس از آنکه گل‌های او، تیم گینه استوایی را برای دومین بار راهی مسابقات آفریقا در سال ۲۰۱۲ کرد، این زن دیگر آنقدر خوب بود که زن فوتبالیست سال آفریقا نام بگیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید