دلیل روی‎آوری اصولگرایان به خواننده زیرزمینی!

دلیل روی‎آوری اصولگرایان به خواننده زیرزمینی!
کد خبر : ۴۰۷۶۹
بازدید : ۲۹۲۵
دلیل روی‎آوری اصولگرایان به خواننده زیرزمینی!
ابراهیم فیاض در خبرآنلاین نوشت:

اصولگرایان باید قبول کنند که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خوردند. من همان سال 92 که اصولگرایان در مقابل روحانی شکست خوردند، گفتم که باید شکست را قبول کنند و بپذیرند گفتمانشان شکست خورده است، حالا دلایل شکست گفتمان اصولگرایی هم بحث‌های مفصلی دارد. اما تا جریان اصولگرایی قبول نکند که شکست خورده هرگز نمی‌تواند خودش را بازسازی کند.

در نتیجه اینکه شکست گفتمانشان را نمی‌پذیرند، سر جای خود باقی می‌مانند و رو به فرهنگ‌های پاپ، سطحی، تبلیغاتی و رنگ‌آمیزی شده می آورند که این هم شکست می‌خورد! اگر قرار بود اصولگرایان با تتلو رای بیاورند، این اتفاق با ملاقات آقای رئیسی با تتلو رخ می داد و در انتخابات ریاست جمهوری رای می‌آورد!

اصولگرایان هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند و نمی‌دانند که دیگر مردم ایران عوام نیستند و به شدت از نظر تحصیلات اوج گرفته‌اند. مردم به شدت تحصیلکرده و فرهیخته شده‌اند و شبکه‌های اجتماعی به شدت امواج ذهنی را شکل می‌دهد، در نتیجه به جای اینکه گفتمان‌سازی کنند -که البته از عهده‌اش هم برنمی‌آیند-، رو به موارد تزئینی همچون تتلو، خندوانه و دورهمی آورده‌اند! در واقع ساختمان از پایه ویران است و خواجه در بند نقش ایوان است.

اینکه چه بلایی بر سر اصولگرایان آمده که دچار این ویرانی شد‌ه‌اند، بحث پیچیده‌‌ای است. در واقع وقتی یک طرف دچار ویرانی و افول گفتمانی می‌شود، قشر مقابلش هم دچار افول گفتمانی می‌شود. مثلا اول اصلاح‌طلبی دچار افول گفتمانی شد، اصولگرایی هم که در مقابلش بود دچار افول گفتمانی شد و یک گفتمان جدید به نام اعتدال آمد.

من همان موقع که آقای روحانی سر کار آمد گفتم که اصلاح‌طلبی مُرد و اصولگرایی هم مُرد. در واقع اصولگرایی و اصلاح طلبی با همدیگر سنتز و تبدیل به گفتمان اعتدال شدند. حالا این گفتمان اعتدال یا می‌تواند یک گفتمان قوی در مقابل خودش درست کند که خودش هم بالنده شود وگرنه خودش هم افول می‌کند و گفتمان بعدی که کسی هم نمی‌داند چیست بوجود خواهد آمد. چون در یک جامعه بالنده، گفتمان پیروز باید سعی کند گفتمان مقابل خودش را هم بالا بیاورد. چون اگر گفتمان مقابل خودش را بالا نیاورد و رقابت‌سازی نکند، خودش هم محکوم به افول است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید