افزایش آمار تلفات

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: با توجه به دفن بدون مجوز دست کم 100 جانباخته زلزله، آمار کشته‌ها تا عصر دیروز به 530 نفر رسید ضمن اینکه احتمال افزایش آمار وجود دارد.

کد خبر : ۴۵۹۶۹
بازدید : ۱۴۳۸
مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: با توجه به دفن بدون مجوز دست کم 100 جانباخته زلزله، آمار کشته‌ها تا عصر دیروز به 530 نفر رسید ضمن اینکه احتمال افزایش آمار وجود دارد.
محمدعلی منشی‌زاده اظهار داشت: براساس گزارش پزشکی قانونی، مردم شهرها و روستاهای زلزله ‌زده بین 100 تا 150 نفر از جانباختگان خود را بدون اطلاع‌رسانی و مجوز دفن کرده‌اند.او ناآگاهی از تبعات قانونی و حقوقی و تألمات روحی را مهم‌ترین دلیل دفن بدون مجوز جانباختگان توسط بازماندگان دانست و هشدار داد که این کار پیامدهای متعددی دارد و وابستگان را در موضوع انحصار وراثت، بیمه و... دچار مشکل می‌کند.منشی‌زاده از زلزله زدگان خواست بستگان از دست رفته خود را پس از معاینه و صدور مجوز پزشکی قانونی دفن کنند.وی بیان کرد: با توجه به مشخص بودن علت فوت، تنها یک معاینه ظاهری روی اجساد انجام می‌شود که آن هم رایگان است.
علاوه بر ادارات پزشکی قانونی شهرستان‌ها، پنج تیم مدیریت بحران پزشکی قانونی استان نیز در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل ‌ذهاب(دو تیم)، قصرشیرین و دالاهو مستقر هستند.او به مشکلات تیم‌های بحران هم اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناسبی نشده و هیچ مکانی در اختیار تیم‌های پزشکی قانونی قرار نگرفته است طوری که اکنون معاینه اجساد بیشتر در فضای باز انجام می‌شود.
احتمال افزایش آمار تلفات
به گفته مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه، احتمال افزایش آمار کشته‌ها وجود دارد.براساس این آمار و با احتساب اجساد دفن شده بدون مجوز، تاکنون بین 530 تا 580 نفر در زلزله استان کرمانشاه کشته شده‌اند.در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید