روزهای خوب اپل در چین

روزهای خوب اپل در چین

سه تلفن از کمپانی اوپوو در فهرست 10 تلفن پرفروش چین قرار دارند و اپل، ویوو و آنر نیز هرکدام دو تلفن را در میان پرفروش‌ترین‌های بازار به خود اختصاص داده‌اند

کد خبر : ۴۹۱۵۴
بازدید : ۲۴۹۲

فرادید | موسسه تحقیقاتی کانترپوینت گزارش تحلیلی خود از بازار تلفن هوشمند چین را برای سال 2017 منتشر کرده که با بررسی آن به نکات جالب توجهی می‌رسیم. مانند سال گذشته اوپو با مدل آر9اس توانسته جایگاه اول را به دست آورده و سه درصد از بازار با خود اختصاص دهد. رتبه دوم در نتایج به دست آمده خبر از فروش قابل توجه آیفون 7 پلاس دارد و نهایتا ویوو ایکس9 توانسته در جایگاه سوم قرار گیرد.

روزهای خوب اپل در چین

به گزارش فرادید، بررسی جدول منتشر شده نشان می‌دهد که سه تلفن از کمپانی اوپوو در فهرست 10 تلفن پرفروش چین قرار دارند و اپل، ویوو و آنر نیز هرکدام دو تلفن را در میان پرفروش‌ترین‌های بازار به خود اختصاص داده‌اند. شیائومی از سویی وضعیت خوبی نداشته تنها تلفن ردمی نوت 4ایکس را در میان موفق‌ترین محصولات بازار تلفن هوشمند چین می‌بیند. کانترپوینت به این مسئله اشاره داشته که اوپوو و ویوو دو کمپانی موفق سال 2017 بوده‌اند که اتفاقا هر دو زیر مجموعه گروه بی‌بی‌کی الکترونیک هستند. این موسسه تحلیلی همچنین توضیح داده که اپل تنها کمپانی غیرچینی در بخش موفق بازار این کشور است.

با توجه به اینکه در حال حاضر آیفون 7 و 7 پلاس هر دو به عنوان محصولات گران‌قیمت اپل شناخته نمی‌شوند باید این مسئله را در نظر گرفت که امروزه بازار چین بیش از هر چیزی به محصولات میان‌رده علاقه دارد. محصولاتی که در سال 2017 معمولا فروشی در حدود یک میلیون دستگاه را برای هر ماه تجربه کرده‌اند. کانترپوینت اعتقاد دارد که اصلی‌ترین دلیل موفقیت اوپوو در چین به تبلیغات مناسب و البته توجه ویژه به دوربین سلفی ارتباط دارد. اکثر محصولات این کمپانی در بازه قیمتی 200 تا 450 دلار قرار می‌گیرند که محبوب‌ترین بخش بازار چین است.

در نهایت باید به این مسئله توجه داشت که با عرضه آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 مدل‌های قبلی یعنی آیفون 7 و 7 پلاس هر کدام با چیزی حدود 16 درصد تخفیف روبرو شدند که همین مسئله به افزایش فروش آنها در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دنیا کمک به‌سزایی کرده.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید