رفتار عجیب رهبر کره شمالی و خواهرش!

رفتار عجیب رهبر کره شمالی و خواهرش!

کیم جونگ یون خواهر رهبر کره شمالی، از رئیس جمهور کره شمالی خواست تا در نزدیکترین تاریخ ممکن به کشورآن‌ها سفر کند و اگر این اتفاق بیفتد، اولین نشست بین دو کشور در بیش از یک دهه خواهد بود. رئیس جمهور کره جنوبی معتقد است همواره یکی از اهدافش این بوده که به پیونگ یانگ بیاید و با رهبر کره شمالی دیدار کند، ولی به علت مخالفت شدید ایالات متحده موفق به این امر نشده است.

کد خبر : ۵۰۳۴۲
بازدید : ۸۰۱۸
فرادید | کیم جونگ یون خواهر رهبر کره شمالی، از رئیس جمهور کره شمالی خواست تا در نزدیکترین تاریخ ممکن به کشور آنها سفر کند و اگر این اتفاق بیفتد، اولین نشست بین دو کشور در بیش از یک دهه خواهد بود. او با رئیس جمهور کره جنوبی بعد از صرف یک ناهار در مورد مسائل بین دو کشور نیز بحث و مشورت کردند.
المپیک زمستانی راهی برای اتحاد شبه جزیره کره

به گزارش فرادید به نقل از گاردین ؛ اولین عضو حکومت پیونگ یانگ است که بعد از جنگ دو کره در این نشست شرکت می کند. دو طرف از این نشست راضی بودند و رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد که حتما دعوت آنها را بررسی خواهد کرد و طی این ماه به آنها پاسخ خواهد داد. او معتقد است همواره یکی از اهدافش این بوده که به پیونگ یانگ بیاید و با رهبر کره شمالی دیدار کند ولی به علت مخالفت شدید ایالات متحده موفق به این امر نشده است. چون ایالات متحده سیاست فشار حداکثری را دنبال می کند. همچنین تاکید کرد که ایالات متحده نیز باید بر سر میز مذاکره حاضر باشد.

در دوماه گذشته ما سعی کرده ایم که از سیاست هایی استفاده کنیم که تنش در شبه جزیره کره به کمترین حد ممکن برسد و امیدواریم که بعد از پایان المپیک زمستانی، سیاستهای صلح جویانه تری را در پیش بگیریم. بعد از پایان ناهار هردوی آنها در مراسم شب یخی شرکت کردند و ضمن تشویق دو تیم، اتحاد هر چه بیشتر را نشان دادند.
المپیک زمستانی راهی برای اتحاد دو کره
اما نکته قابل توجه این بود که رهبر کره شمالی قبل از شروع مراسم المپیک ادوات نظامی و موشکهای هسته ای و بالستیکی خود را در یک رژه حماسی در خیابانها به نمایش درآورد. مایکل پنس معاون رئیس جمهور کره شمالی به بهانه حضور کره شمالی در مسابقات المپیک زمستانی در مراسم افتتاحیه حضور پیدا نکرد و شاید نگرانی خود را از مرگ دانشجوی امریکایی در زندان کره شمالی نشان داده است.
المپیک زمستانی راهی برای اتحاد شبه جزیره کره

به گفته NBC، ایالات متحده هر گونه اقدام لازم برای "دفاع از میهن خود" در برابر تهدید هسته ای کره شمالی انجام خواهد داد. پنس گفت: ما قصد داریم همه فشارها را به صورت اقتصادی و دیپلماتیک ادامه دهیم، در حالی که تمامی گزینه های نظامی را حفظ می کنیم تا کره شمالی با ما همراهی کند.

منبع : گاردین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید