همه چیز درباره خرید دیپلم

همه چیز درباره خرید دیپلم

در این مقاله به برخی از مهمترین شرایط خرید دیپلم اشاره کرده و قیمت آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۸۵۹۴۲
بازدید : ۲۷

خرید دیپلم رسمی در حال حاضر با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. برای خرید دیپلم باید شرایطی در نظر گرفته شده و فرایندهایی صورت پذیرد. در نهایت نیز قیمت و هزینه انجام این کار پرداخت شود تا متقاضی به مدرک مورد نظر خود دست پیدا کند.

طی فرایندهای مربوط به خرید دیپلم، نمرات قدیمی و درس‌ها و واحدهای پشت سر گذاشته شده توسط دانش آموزان با شیوه نامه‌های جدید تحصیلی تطبیق داده می‌شود تا آن‌ها موفق به اخذ دیپلم رسمی و قانونی زیر نظر سازمان آموزش و پرورش کشور شوند.

در موضوع خرید و فروش دیپلم به طور حتم بحث هزینه هم مطرح است. لازم است بدانید که قیمت دیپلم تا حدود زیادی به موسسه آموزشی و مجموعه‌ای که قرار است از طریق آن به خرید دیپلم دست بزنید بستگی دارد و این میزان از قیمت قابل پرداخت برای مدارکی از قبیل لیسانس و یا فوق دیپلم کمتر است.

در این مقاله به برخی از مهمترین شرایط خرید دیپلم اشاره کرده و قیمت آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

مدرک دیپلم چیست؟

پیش از ورود به بحث خرید دیپلم بهتر است با این مدرک آشنایی بیشتری حاصل کنید. همان‌طور که می‌دانید دیپلم در لغت در معنای تصدیق، کارنامه، گواهی، مدرک و.... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما منظور از آن در نظام آموزشی کشور ایران یک نوع مدرک رسمی است که دانش آموزان می‌توانند پس از پشت سر گذاشتن ۱۲ سال تحصیل آن را اخذ نمایند. پس از دریافت این گواهی دانش آموزان می‌توانند وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل بدهند یا شغل مناسبی برای خود دست و پا کنند.

اگر دانش آموزان طی مسیر تحصیلی خود با وقفه‌ای روبرو نشوند می‌توانند این مدرک را در سنین حدود ۱۷ یا ۱۸ سالگی اخذ کنند. این مدرک انواع و اقسام مختلفی هم دارد و در انواع مدرک دیپلم نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دسته‌بندی می‌شود.

دیپلم نظری شامل رشته‌هایی مانند ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی است. در حالی که دیپلم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش رشته‌ها و شاخه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است.

در حال حاضر این امکان فراهم شده که دانش آموزانی که بنا به هر دلیلی از اخذ این مدرک تحصیلی بازمانده‌اند و تمایل دارند در کنکور سراسری شرکت کنند، بتوانند با خرید مدرک دیپلم مشکلات موجود بر سر راه خود را برطرف سازند.

با این حال حواستان به این نکته هم باشد که یکی از مهمترین ویژگی‌های مدرک دیپلم، قابلیت استعلام گرفتن آن است. در غیر این صورت مدرک خریداری شده جعلی بوده و هیچ ارزش قانونی ندارد.

با خرید مدرک دیپلم جعلی و غیرقانونی، نه امکان ادامه تحصیل خواهید داشت و نه می‌توانید برای کسب و کار و ارتقای شغلی از مزایای آن برخوردار شوید‌.

شرایط خرید دیپلم فوری

در ابتدای این بخش ذکر این نکته ضرورت دارد که برای کسب اطلاعات درباره شرایط نهایی و هزینه خرید دیپلم باید به مراجع و موسسات و وب سایت‌های آموزشی معتبر مراجعه کنید و اساسنامه‌هایی را که در این زمینه مطرح شده به دقت مورد بررسی قرار دهید. با این حال در ادامه به برخی از مهمترین این شرایط اشاره شده است:

شرط سنی برای خرید دیپلم رسمی

یکی از مهمترین شرایط برای دیپلم فروشی رعایت شرط سنی است. بسیاری از دانش آموزان سه سال دوره دبیرستان و یا متوسطه را پشت سر گذاشته‌اند. اما نتوانسته‌اند مدرک رسمی خود را دریافت نمایند و اکنون سن آن‌ها از ۱۸ سال بیشتر است.

چنین دانش آموزانی نمی‌توانند در دبیرستان‌های عادی حضور یافته و مدرک رسمی و مورد نظر خود را به دست آورند. این افراد می‌توانند از امکان خرید دیپلم بهره‌مند شده و این مشکل را به راحت‌ترین شکل ممکن از سر راه خود بردارند. پس دانش آموزان پایین‌تر از ۱۸ سال نمی‌توانند به خرید دیپلم دست بزنند.

داشتن مدرک سیکل

یکی دیگر از شرایط خرید دیپلم رسمی از موسسات و مراجع آموزشی قانونی، در اختیار داشتن مدرک سیکل است که ریز نمرات شما در آن درج شده باشد.

چراکه با استفاده از این مدرک و ریز نمرات می‌توانند به تطبیق نمرات اقدام کرده و در نهایت دیپلم رسمی و قانونی به شما تحویل دهند. پس افرادی که این مدرک را در اختیار ندارند نمی‌توانند به دیپلم رسمی و قانونی دسترسی داشته باشند.

بررسی قیمت دیپلم

یکی از مهمترین نکاتی که باید پیش از خرید یک محصول و یا دریافت یک خدمت مد نظر قرار بگیرد، قیمت و یا هزینه قابل پرداخت برای آن است. این موضوع پیش از اقدام به خرید دیپلم رسمی و قانونی نیز مطرح شده و اهمیت بسیار زیادی هم دارد.

لازم است بدانید که در حال حاضر موسسات و مجموعه‌های زیادی در سراسر کشور راه‌اندازی شده‌اند که به خرید و فروش دیپلم اشتغال دارند. اما تمامی این مراکز به اندازه کافی معتبر نبوده و ممکن است زیر نظر آموزش و پرورش و یا وابسته به آن نباشند.

در بسیاری از موارد این نوع موسسات برای فروش دیپلم قیمت نامتعارف و یا بسیار پایینی درخواست می‌کنند. حواستان باشد که فریب این دست از موسسات را نخورده و برای اخذ دیپلم رسمی و قانونی به آن‌ها مراجعه نکنید.

چراکه این نوع مدارک به هیچ عنوان ارزش قانونی نداشته و شما نمی‌توانید پس از دریافت استعلام از روی آنان وارد دانشگاه شوید و یا یک کسب و کار برای خود راه‌اندازی کنید.

مدرک دیپلم قابل استعلام همه مهرها و تاییدیه‌های لازم را از آموزش و پرورش به دست آورده و از همه لحاظ با مدرک واقعی یکسان است. به همین دلیل توصیه می‌شود که نخستین ملاک برای اخذ دیپلم رسمی و قانونی را قیمت و هزینه قابل پرداخت ندانید و به فاکتورهای دیگر توجه داشته باشید تا متحمل هزینه‌های سنگین نشوید.

برای این کار بهتر است از طریق وبسایت‌های آموزشی معتبر اقدام کنید تا از خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و در تمامی ایام و اوقات هفته برخوردار شوید و این مسیر را به شکل کاملاً قانونی و رسمی پیگیری کنید.

این نوع موسسات می‌توانند استعلام‌های رسمی شما را از طریق درگاه‌های آموزش و پرورش انجام دهند و سپس مدرک رسمی مورد نیاز شما را برایتان آماده ساخته و ارسال کنند. در این صورت نیازی به مطالعه دروس و کتب دبیرستان در مدت زمان سه ساله نخواهید داشت.

شما می‌توانید مشاوره‌های مورد نیاز را از موسسه مورد نظر دریافت کرده و یک جزوه کم حجم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالعه کنید. در نهایت نیز در یک آزمون حضور یافته و به مدرک مورد نظرتان دست یابید.

قیمت دیپلم بر اساس نوع مدرک مورد نظر شما نیز متفاوت خواهد بود. این امکان فراهم شده که متقاضیان اخذ دیپلم بتوانند بر اساس نوع علایق و نیازمندی‌های خود، دیپلم نظری، فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش را دریافت کنند تا به اهداف شغلی و تحصیلی مد نظرشان دست یابند.

برای خرید دیپلم در هر یک از این شاخه‌ها باید قیمت و هزینه متفاوتی پرداخت شود. برای نمونه قیمت دیپلم در رشته علوم انسانی از علوم تجربی ارزان‌تر است و دیپلم تجربی قیمت پایین‌تری نسبت به ریاضی و فیزیک دارد. به این ترتیب هرچه یک رشته نیاز به مطالعه بیشتری داشته و به دست آوردن دیپلم آن سخت‌تر باشد قیمت خرید مدرک آن هم بالاتر خواهد رفت.

با این حال و با توجه به مزایایی که خرید دیپلم برای افراد ایجاد می‌کند قیمت آن مناسب و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. چراکه با استفاده از این مدرک خریداران فرصت‌های شغلی مناسب‌تری پیش رو داشته و یا می‌توانند به ارتقای شغلی و اجتماعی خود امیدوار باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید