رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی

رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی

هر چیزی که لازم است درباره رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی بدانید را در این مقاله به شما خواهیم گفت. همراه ما باشید تا به‌عنوان یک کارفرما ببینید چگونه باید برای کارمندان لیست بیمه رد کرد. اگر از ردکردن این لیست فرار کنید یا درباره آن اهتمال‌کاری به‌خرج دهید، احتمالا جریمه سنگینی در انتظار شما خواهد بود.

کد خبر : ۱۸۷۳۳۳
بازدید : ۳۹

هر چیزی که لازم است درباره رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی بدانید را در این مقاله به شما خواهیم گفت. همراه ما باشید تا به‌عنوان یک کارفرما ببینید چگونه باید برای کارمندان لیست بیمه رد کرد. اگر از ردکردن این لیست فرار کنید یا درباره آن اهتمال‌کاری به‌خرج دهید، احتمالا جریمه سنگینی در انتظار شما خواهد بود.

منظور از لیست بیمه تامین اجتماعی چیست؟

سوابق نیرو‌های کاری مختلف براساس حق بیمه در لیستی به‌نام لیست بیمه تامین اجتماعی مشخص خواهد شد. این لیست نشان‌دهنده این است که یک نیرو براساس حق بیمه چه مدت در یک مجموعه مشغول به‌کار بوده و چه میزان دریافتی نیز داشته است. هر فردی که نامش در این لیست قرارداده‌شده باید حق بیمه نیز پرداخت کند.

این حق بیمه به‌طور کلی 30درصد خواهد بود که تمام آن را کارمند پرداخت نمی‌کند. 21درصد حق بیمه توسط کارفرما پرداخت خواهد شد. 3درصد توسط دولت و 7درصد هم توسط کارمند پرداخت می‌شود. این نوع از پرداخت چیزی است که طبق خواهد باید وجود داشته باشد.

درصورت ورود کارمند جدید شرایط بیمه او چگونه خواهد بود؟

اگر کارمند جدیدی در یک شرکت مشغول به‌کار شود، شرکت موظف است که حداقل تا 15 روز بعد از کار او فرم‌های مربوط به بیمه او را پر و این نیرو را به سازمان تامین اجتماعی معرفی کند.

کارفرما‌هایی که از این شرایط سرباز می‌زنند و حق بیمه را پرداخت نمی‌کنند جریمه سنگینی در انتظارشان خواهد بود. برای بررسی این موضوع حسابرس‌های تامین اجتماعی هر چند وقت به شرکت‌ها سر می‌زنند تا مطمئن شوند که همه‌چیز به‌درستی درحال انجام‌اند.

منظور از فرایند رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی، لیستی‌است که باید به‌صورت ماهانه توسط شرکت به بیمه معرفی شود و در آن نام کارمندان فعلی و جدید به‌همراه حقوق دریافتی‌شان ذکر شده است.

10

چگونگی رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی

به‌طور عرف و معمول یک شرکت باید دارای بخشی به‌نام امور مالی باشد که بتواند این کار را انجام بدهد. رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی به کار پیچیده‌ای نیست اما به‌ دقت و وقت کافی نیاز دارد. این کار به‌صورت آنلاین انجام خواهد و حتی برای ردکردن آن به خروج از خانه از احتیاج پیدا نخواهید کرد.

باید در وب‌سایت رسمی تامین اجتماعی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نام کاربری و رمز عبور داشته باشد. ازطریق همین وب‌سایت ارائه لیست بیمه به شعبه مورد نظر انجام خواهد شد.

ورود به سایت تامین اجتماعی برای رد لیست بیمه

هر مجموعه و سازمانی زمانی که شروع به‌کار می‌کند یک کد بیمه مخصوص دریافت خواهد کرد که این کد بیمه در زمان معرفی کارمندان به سازمان تامین اجتماعی کاربرد خواهد داشت. بعداز اینکه کد کارگاهی، نام کاربری و رمز عبور دریافت شد، کارفرما باید نرم‌افزار مخصوص ارسال لیست بیمه را هم داشته باشد.

این نرم‌افزار به او کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به کارمندان را راحت‌تر لیست کند و برای ارسال مهیا سازد. بعداز فراهم‌سازی تمامی این پیش‌زمینه‌ها ما می‌توانیم وارد وب‌سایت tamin.ir شده تا برای رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی آماده شویم. نرم افزار حقوق و دستمزد می‌تواند در تهیه چنین لیستی بسیار مفید باشد و اطلاعات را راحت‌تر دسته‌بندی و طبقه‌بندی کند.

چگونه برای بیمه لیست جدید ارسال کنیم؟

وب‌سایت eservices.tamin.ir برای آن دسته از افرادی است که یک‌بار ارسال لیست را انجام داده‌اند و حالا می‌خواهند تا لیست جدیدی را ارسال کنند. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد پنل مخصوص به کارگاه خود شوید.

وارد قیمت کارفرما شوید، فایل بیمه را بارگزاری کنید و گزینه ارسال به شعبه را بزنید. سپس برای شما یک کد رهگیری فرستاده خواهد شد. با استفاده از این کد می‌توان وضعیت لیست بیمه را چک کرد.

چگونه برای اولین‌ بار لیست بیمه ارسال کنیم؟

ارسال لیست بیمه برای اولین‌بار نیز مستلزم رعایت نکاتی است که در ادامه به شما خواهیم گفت. برای اولین ارسال باید اطلاعات شرکتی و نیرو‌های مختلف خود را برای اداره بیمه ارسال کنید. پس ثبت مشخصات کارگاهی اولین مرحله از کار در این فرایند است. برای انجام این کار در صفحه اصلی بر روی گزینه مشخصات کارگاه کلیک کنید. ابتدا کد کارگاهی 10 رقمی را وارد کنید.

اگر پیمانکار هستید، ردیف مربوط به خودتان نیز باید پر شود. سپس باید اطلاعات نام کارگاه متناسب با حوزه کسب‌وکار، نام کارفرما به معنای شخصی که جواز کسب دارد و آدرس دقیق محل فعالیت را درج کنید. پس از آن اطلاعات کامل تمامی افرادی که در مجموعه شما مشغول به فعالیت هستند را وارد سیستم کنید. این اطلاعات باید شامل موارد زیر باشد:

    کد پرسنلی

    نام و نام خانوادگی

    شماره شناسنامه و کد ملی

    جنسیت

    تاریخ تولد و نام پدر

    شغل به‌صورت دقیق

    محل صدور بر‌اساس صفحه اول شناسنامه

رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی برای چه افرادی ضروری است؟

به‌طور خاص کارفرما‌ها و افرادی که صاحب مجموعه‌ای با نیرو‌های مختلف هستند و به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کنند باید این کار را انجام دهند. انجام بیمه براساس قانون کار بوده و سرپیچی از آن می‌تواند جریمه‌های سنگینی را به همراه داشته باشد.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که چند نیرو برای شما کار می‌کنند و حقوق‌شان برعهده شماست باید لیست مربوط به تامین اجتماعی را پر کنید و کد کارگاهی مخصوص داشته باشید.

چگونه می‌توان از خطاهای احتمالی هنگام رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی جلوگیری کرد؟

همان‌طور که مشاهده کردید ارسال چنین لیستی فرایند سختی را به‌دنبال ندارد. تنها حوصله و دقت می‌خواهد که این حجم از اطلاعات به‌درستی وارد بخش‌های مربوط به‌ خودشان شوند و چیزی از قلم نیفتد یا جابه‌جا نشود. شما می‌توانید به‌کمک یک نرم افزار حسابداری معتبر مثل صدگان چنین فرایندی را دقیق‌تر پیش ببرید و نگران خطا‌های انسانی و دستی هم نباشید.

جمع‌بندی

از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. فرایند رد کردن لیست بیمه تامین اجتماعی چیزی که است که باید هر ماه برای کارمندان مختلف انجام شود.

درصورتی که یک ماه فراموش شود یا لیست به سازمان بیمه معرفی نگردد، باید برای آن جریمه پرداخت کرد و منتظر ابلاغیه جدید ماند تا به‌همراه جریمه لیست بیمه آن ماه معرفی و پرداخت شود. با استفاده از نرم‌افزار‌های مالی و حساب‌داری مختلف دقت شما در انجام چنین فرایندی بسیار بیشتر خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید