بهترین فیلم‌های تاریخ درباره سرقت

بهترین فیلم‌های تاریخ درباره سرقت

این ژانر به قدری می‌تواند مهیج و سرگرم‌کننده باشد که داستان‌های آن هرگز تکراری نمی‌شوند و دائما فیلم‌هایی درباره دزدی تولید شده که محتوایی متفاوت از انواع دیگر دارند! به همین دلیل می‌توان گفت تنوع بالایی برای فیلم‌ درباره دزدی قابل بحث و بررسی است و در نتیجه آن فیلمسازان بسیاری برای جذب مخاطب و تولید یک فیلم ماندگار، سراغ فیلم درباره سرقت رفته‌اند؛ از این رو در ادامه قصد داریم به ارائه لیستی از فیلم‌های برتر با این ژانر پرطرفدار بپردازیم.

کد خبر : ۱۸۷۶۰۳
بازدید : ۷۳

فیلم درباره سرقت، از جمله ژانرهای محبوبی به شمار می‌رود که امروزه طرفداران بسیاری از رده‌های سنی مختلف دارد. با توجه به اینکه این دسته از داستان‌ها دارای تقابل دو نیروی خیر و شر هستند و همواره به دنبال خود یک جریان از نقشه‌های دزدان و پیگیری‌های پلیس را به همراه دارند، می‌توانند عاملی برای سرگرمی باشند.

به همین دلیل ژانر سرقت اغلب مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که در پی تماشای فیلماهایی با فیلمنامه قوی هستند. هیجانی که فیلم‌های سرقت با خود به همراه دارند، می‌تواند ساعت‌ها فکر ببیننده را به خود درگیر کند.

این ژانر به قدری می‌تواند مهیج و سرگرم‌کننده باشد که داستان‌های آن هرگز تکراری نمی‌شوند و دائما فیلم‌هایی درباره دزدی تولید شده که محتوایی متفاوت از انواع دیگر دارند! به همین دلیل می‌توان گفت تنوع بالایی برای فیلم‌ درباره دزدی قابل بحث و بررسی است و در نتیجه آن فیلمسازان بسیاری برای جذب مخاطب و تولید یک فیلم ماندگار، سراغ فیلم درباره سرقت رفته‌اند؛ از این رو در ادامه قصد داریم به ارائه لیستی از فیلم‌های برتر با این ژانر پرطرفدار بپردازیم.

فیلم BANDITS (2001)

    کارگردان: بری لوینسون

    موسیقی توسط: کریستوفر یانگ

    فیلمنامه: بری لوینسون، هارلی پیتون

    توزیع کننده: مترو-گلدوین-مایر، استودیو قرن بیستم، کنستانتین فیلم

21

فیلم دزدان یا همان BANDITS که در سال 2001 ساخته شده و محصول آمریکاست، دارای خط داستانی بر اساس دزدان واقعی بانک، تری لی کانر و جوزف دوگرتی است. بسیاری از عوامل دزدی آن‌ها در این فیلم به دقت به تصویر کشیده شده است، از جمله نفوذ به خانه یک مدیر بانک و دادن نوشابه به یکی از قربانیان آن‌ها.این فیلم اکشن به این دلیل تحت این عنوان معرفی شده که کلمه راهزن از واژه ایتالیایی bandito، «قانونی»، از واژه لاتین مبتذل bannire، «اعلان یا منع کردن» به‌ واسطه یک ریشه آلمانی است که با ممنوعیت مشترک است.

فیلم THE NEWTON BOYS (1998)

    کارگردان: ریچارد لینکلیتر

    نویسندگان: کلود استانوش، ریچارد لینکلیتر، کلارک واکر

    ستاره‌ها: متیو مک کانهی، ایتان هاوک، اسکیت اولریش

    اقتباس از: پسران نیوتن: پرتره یک باند قانون شکن

    توزیع شده توسط: استودیوهای قرن بیستم، برادران وارنر، کلمبیا پیکچرز، نیو لاین سینما، تری استار پیکچرز، و موارد دیگر

داستان باند نیوتن، درباره موفق‌ترین سارقان بانک در تاریخ است که به دلیل برنامه ریزی خوبی که دارند، نقشه‌های خشن خود را به نتیجه می‌رسانند. در واقع فیلم پسران نیوتن همه چیز را بر اساس رویدادهای واقعی تاریخی با توجه به عملکرد موفق‌ترین سارقان بانک در دهه 1920 و داستان‌هاس کتاب 1994 اثر کلود استانوش، به تصویر می‌کشد و یه فیلم هیجان انگیز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فیلم THE BURNT ORANGE HERESY (2019)

    کارگردان: جوزپه کاپوتوندی

    بازیگران: کلیز بنگ، الیزابت دبیکی، میک جگر، دونالد ساترلند

    توزیع شده توسط: Sony Pictures Classics

    بر اساس: The Burnt Orange Heresy؛ توسط چارلز ویلفورد

نارنجی سوخته یک فیلم آمریکایی، درباره شخصیتی به نام جیمز فیگوئراس و معشوقه آمریکایی‌اش است که به عنوان منتقد هنری، داستای از سرقت را به تصویر می‌کشند. این فیلمی برای تمامی مردم نیست، اما به اندازه کافی لذت بخش است و مخاطبان خاص خود را دارد. تماشای آن برای کسانی که از سینمای مستقل لذت می‌برند و با صحنه‌های غم‌انگیز روی صفحه آزرده نمی‌شوند، توصیه می‌شود.

فیلم Bottle Rocket (1996)

    کارگردان: وس اندرسون

    فیلمنامه: وس اندرسون، اوون ویلسون

    بازیگران: لوک ویلسون، اوون ویلسون، جیمز کان، رابرت ماسگریو

    توزیع شده توسط: Columbia Pictures، Sony Pictures Releasing

فیلم منور یا Bottle-Rocket، زمانی که در سال 1996 منتشر شد، موفقیت مهمی داشت و حرفه تیمی خلاق را آغاز کرد که می‌دانستند کمدی می‌تواند پرحرف، ظریف، شخصیت محور و حتی گاهی دلخراش باشد. در واقع این سبک فیلم درباره سرقت، با چاشنی طنز توانسته به خوبی مقصود خود را به مخاطبان برساند. به همین دلیل رده سنی خاصی برای آن تعریف نشده و عموم افراد از دیدن چنین فیلمی به وجد می‌آیند.

فیلم WRATH OF MAN (2021)

    کارگردان: گای ریچی

    بازیگران: جیسون استاتهام، هولت مک‌کالانی، جفری دونووان، جاش هارتنت

    بر اساس: Le Convoyeur; توسط: نیکلاس بوخریف; اریک بسنارد

    توزیع شده توسط: United Artists Releasing

این فیلم درباره یک نگهبان جدید مرموز، با چشم وحشی بوده که جریانی از سرقت را دنبال می‌کند. فیلم خشم مردانه محصولی از کشور انگلستان است که به سبب هیجانی که در طول داستان ایجاد می‌کند، می‌تواند از جذابیت بسیاری برای علاقه‌مندان به این سبک برخوردار باشد.

فیلم THE FATE OF THE FURIOUS (2017)

    کارگردان: F. Gary Gray

    بازیگران: وین دیزل، دواین جانسون، چارلیز ترون، جیسون استاتهام

    موسیقی توسط: برایان تایلر

    توزیع شده توسط: Universal Pictures

فیلم سریع و خشن (THE FATE OF THE FURIOUS)، به عنوان یک فیلم اکشن آمریکایی در سال سال 2017 منتشر شد. این فیلم با بازی دواین جانسون مخاطبان بسیاری پیدا کرد و به عنوان یک فیلم جنایی و ماجراجویانه، برای سنین بالای 15 سال تولید شد.

فیلم The Italian Job (1969)

    کارگردان: پیتر کالیسون

    بازیگران: مایکل کین، نوئل کوارد، بنی هیل، راف والونه، تونی بکلی

    فیلمنامه: تروی کندی مارتین

    توزیع شده توسط: Paramount Pictures

این فیلم درباره شخصیتی به نام چارلی است که به تازگی زندان را ترک کرده است، متوجه می‌شود که یکی از دوستانش در ایتالیا زیر نظر مافیا یک کار پرخطر کرده است.

فیلم out of sight (1998)

    کارگردان: استیون سودربرگ

    بازیگران: جورج کلونی، جنیفر لوپز، وینگ ریمز، استیو زان، جیم رابینسون

    فیلمنامه: اسکات فرانک

    توزیع شده توسط: Universal Pictures

فیلم خارج از دید هم می‌تواند به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها با محوریت سرقت، مورد بررسی قرار بگیرد. این فیلم در رابطه با سرقت از بانک بوده و به واسطه بازیگران محبوبی که دارد، توانسته جریان داستان را به خوبی به نمایش بگذارد.

هر یک از فیلم‌هایی که تا اینجا در لیست فیلم درباره سرقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت، می‌توانند به نحوی برای تجربه تماشای یک داستان با موضوعیت سرقت و دزدی مورد بحث و بررسی قرار بگیرند . با این حال برای طرفداران فیلم و سریال ، میتوانند جهت دانلود فیلم جذاب تلقی شوند. در صورتی که شما هم به دنبال فیلم درباره دزدی در ژانر اکشن هستید، باید گفت موارد مطرح شده می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید