۱۰ کشوری که زیباترین طبیعت را دارند

۱۰ کشوری که زیباترین طبیعت را دارند

براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تعداد گردشگران بین‌المللی در پایان سال ۲۰۲۴ به سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت. این رشد قابل توجه، نشان از پویایی و انعطاف‌پذیری این صنعت دارد که توانسته است از چالش‌های چند سال اخیر عبور کند.

کد خبر : ۱۸۲۵۱۳
بازدید : ۱۹۱

در آستانه سال ۲۰۲۴، صنعت گردشگری جهانی شاهد رونق چشمگیری است.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، تعداد گردشگران بین‌المللی در پایان سال ۲۰۲۴ به سطح پیش از همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت. این رشد قابل توجه، نشان از پویایی و انعطاف‌پذیری این صنعت دارد که توانسته است از چالش‌های چند سال اخیر عبور کند. بازگشت گردشگران بین‌المللی، نویدبخش اثرات مثبت اقتصادی فراوانی برای کشور‌های میزبان است که شامل افزایش درآمدها، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق بخش‌های وابسته مانند حمل و نقل هوایی می‌باشد.

علاوه بر روند‌های کلان، برخی پدیده‌های طبیعی نیز می‌توانند تقاضای سفر را افزایش دهند. به عنوان مثال یکی از این پدیده‌ها، خورشید گرفتگی‌ها است که گردشگران و عاشقان طبیعت را به مناطق قرارگرفته در مسیر این رویداد کشانده است. به عنوان مثال، شرکت اکسپدیا گروپ اعلام کرده که در آستانه خورشید گرفتگی کامل ۸ آوریل، شاهد افزایش چشمگیر تقاضا برای رزرو هتل و اجاره خودرو در مناطقی همچون تگزاس بوده است. این امر نشان می‌دهد که طبیعت گردان، فرصت‌های نادر را برای تجربه زیبایی‌های کیهانی از دست نمی‌دهند و آماده هستند تا شگفتی‌های طبیعت را از نزدیک لمس کنند.

برای رتبه بندی کشور‌هایی با زیباترین مناظر طبیعی در جهان، کشور‌ها بر اساس وجود ۴ ویژگی اصلی شناسایی شدند. نخست، کشور‌هایی انتخاب شدند که از لحاظ تنوع چشم انداز‌ها و مناظر محبوبیت داشتند. دوم، به کشور‌هایی نگاه شد که از تنوع زیستی فراوانی برخوردار بودند. سوم، کشور‌هایی که دارای نشانه‌های طبیعی نمادین بودند که گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشید، مورد توجه قرار گرفت. در نهایت، کشور‌هایی که آبراه‌های آرام و ساکت فراوانی داشتند، در نظر گرفته شد. با درنظر گرفتن مجموعه امتیاز این ویژگی‌ها ۱۰ کشور با زیباترین طبیعت رتبه بندی شدند.

۱۰ کشوری که برای گردشگران زیباترین طبیعت را دارند:

تایلند

اسکاتلند

استرالیا

ایسلند

کانادا

ژاپن

ایتالیا

نروژ

نیوزلند

سوئیس

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید