رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی

طی سال‌های اخیر ژانر آخرالزمانی حسابی مورد توجه سازندگان هالیوودی قرار گرفته و سریال‌های پرهزینه، جذاب و به شدت تاثیرگذاری را روانه بازار کرده‌اند.

کد خبر : ۱۸۶۵۴۱
بازدید : ۱۲۳۳۱

پس از به راه افتادن همه گیری ویروس کرونا به شکلی بی‌سابقه و همچنین بالا گرفتن تنش‌های بین‌المللی در دنیای امروز، بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم حال و هوای پایان جهان را درک نماییم.

ایده و مفهومی بسیار وحشتناک و کابوس‌وارانه که به طرز عجیبی هالیوود در طی سال‌های اخیر به آن علاقه مند شده و فیلم و سریال‌های مختلفی را حول محور یک دنیای آخرالزمانی تولید کرده است که انسان را در شرایطی غیرقابل تصور قرار می‌دهد.

از حمله بیگانگان گرفته تا جنگ هسته‌ای و شیوع بیماری مرگبار، مفهوم آخرالزمان در این فیلم و سریال‌ها به اشکال گوناگونی مورد پرداخت قرار گرفته و سقوط بشریت را به دست آن‌ها رقم زده است تا حدی که حتی برخی از این آثار می‌توانند احساسات مخاطب را برانگیخته و نسبت به آینده‌ای که شاید هیچگاه به وقوع نپیوندد، روان ما را به چالش کشیده و ذهنمان را درگیر نماید.

این که پایان دنیا چه زمان و به چه شکل رقم خواهد خورد، هیچکس از آن اطلاع ندارد. با این حال تا آن زمان می‌توانیم به تماشای سریال‌های آخرالزمانی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای بپردازیم که در مقاله امروز به سراغ ۱۰ تا از بهترین‌های این ژانر در مدیوم تلویزیون رفته و آن‌ها را رتبه‌بندی کرده‌ایم.

۱۰. مجموعه تلویزیونی The Last Man on Earth

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

رتبه دهم این مقاله را با اثری کمدی به نام The Last Man on Earth آغاز می‌کنیم که در بستری از یک دنیای آخرالزمانی، سعی دارد تا روایت منحصر به فردی را ارائه دهد.

مجموعه‌ای حول محور یک مرد به نام فیل میلر که شاهد نابودی تمام جهان بوده و تصور می‌کند که آخرین انسان بر روی زمین می‌باشد تا این که با زنی به نام کارول روبرو شده و تصمیم می‌گیرد تا رابطه‌ای عاشقانه را با او رقم بزند.

با این حال پیدا شدن سر و کله بازمانده‌های بیشتر موجب می‌شود تا فیل میلر نسبت به تصمیمش پشیمان شده و این مسئله موجب رقم خوردن اتفاقاتی طنز و جذاب می‌شود که سریال The Last Man on Earth را متمایز و دیدنی جلوه کرده است. با توجه به آثاری که در ادامه معرفی خواهند شد، ساخته شبکه فاکس را به لحاظ بار روایی و لحن داستان می‌توان سبک‌ترین سریال آخرالزمانی این مقاله در نظر گرفت.

۹. مجموعه تلویزیونی The Leftovers

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

در رتبه نهم به سراغ ساخته تحسین برانگیز و متفاوت شبکه HBO یعنی The Leftovers می‌رویم که از روایتی به شدت درگیر کننده و درام در بستری از آخرالزمان بهره برده است.

تصور کنید که مشغول گذراندن رومزه همیشگی خود هستید که به ناگاه بدون هیچ توضیحی ۲ درصد از تمام افراد جهان ناپدید می‌شوند که می‌تواند شامل عزیزان، دوستان، خانواده و اطرافیانتان نیز باشد. ناپدید شدنی بدون علت و توضیح که هیچکس نمی‌تواند دلیلی برای آن ارائه دهد و حال بشر باید با غم از دست دادن عزیزانش به زندگی بازگردد؛ بازگشتی که به مانند قبل نبوده و اتفاقات دلخراشی به وقوع می‌پیوندد که درام آن می‌تواند احساسات هر بیننده‌ای را به چالش بکشد.

The Leftovers یک سریال به شدت جذاب و منحصر به فرد می‌باشد که پیدا شدن سر و کله فرقه‌های عجیب و غریب در دنیایی نابود شده را به تصویر کشیده و قهرمان داستان را با چالش‌های متعددی روبرو می‌کند که طی ۳ فصل تماشایی می‌تواند تجربه‌ای ناب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۸. مجموعه تلویزیونی The 100

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

شبکه CW شاید که از لحاظ کیفی مخصوصاً طی سال‌های اخیر حساب مخاطبینش را ناامید کرده باشد اما باید به یاد داشته باشیم که آن‌ها برخی از منحصر به فردترین سریال‌های زمانه خود را تولید کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها The 100 نام دارد.

یکی از جذاب‌ترین سریال‌های ساخته شده و در عین حال دست کم گرفته شده طی یک دهه اخیر مدیوم تلویزیون که ۱۰۰ سال پس از نابودی سیاره زمین جریان داشته و گروهی از بازماندگان را به تصویر می‌کشد که درون یک سفینه فضایی به زندگی مشغول هستند. بازماندگانی که گروهی از نوجوانان جنایت‌کار و تبهکار را گرد یکدیگر جمع کرده تا آن‌ها را به زمین فرستاده و پس از یک قرن شرایط این سیاره را مورد ارزیابی قرار دهند.

The 100 طی ۷ فصل روایتی اکشن، درام و آخرالزمانی را پدید آورده و تقابل بازماندگانی از سفینه فضایی با ساکنین باقی مانده بر روی سیاره زمین را به شکلی هیجان انگیز به تصویر می‌کشد که فارغ از کلیشه‌های همیشگی سریال‌های CW می‌تواند بیننده را در تمام طول فصل‌هایش سرگرم نماید.

۷. مجموعه تلویزیونی Sweet Tooth

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

شاید منحصر به فردترین سریال معرفی شده در این مقاله به Sweet Tooth مربوط شود که توسط بازیگر برنده جایزه اسکار یعنی رابرت داونی جونیور تهیه‌کنندگی شده است.

اثری که نه کمدی و نه خشن بلکه دلهره‌آور جلوه کرده و این بار فانتزی را با دنیایی آخرالزمانی ترکیب کرده است. جایی که پایان جهان منجر به تولد کودکانی ۲ رگه شده که ترکیبی از انسان و حیوان بوده و یکی از آن‌ها به نام کریستین گاس ۱۰ ساله، از شاخ‌های گوزن مانند بهره می‌برد؛ کسی که که پس از مرگ پدرش راهی ماجراجویی خطیری شده تا بلکه بتواند مادر گمشده خود را پیدا نماید. Sweet Tooth اثری رویایی و فانتزی در بستری از جهانی نابود شده به شمار می‌رود که شخصیت‌ها، وقایع و حال و هوای آن از همان قسمت نخست می‌تواند شما را مجذوب کرده و روایت متفاوتی از مفهوم آخرالزمانی را به تصویر بکشد که خبری از زامبی‌ها و موجودات وحشتناک نخواهد بود.

۶. مجموعه تلویزیونی Twisted Metal

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

دنیای بازی‌های ویدیویی مملو از عناوین جذاب و محبوب حول محور مفهوم آخرالزمان می‌باشد که اخیراً برخی از آن‌ها مورد اقتباس‌های تلویزیونی قرار گرفته‌اند.

یکی از دیوانه‌وارترین سریالهای ساخته شده طی سال‌های اخیر که برخلاف انتظارات، محصول سرگرم‌کننده و با کیفیتی از آب در آمد و بینندگانش را در بهت و حیرت فرو برد، به سریال Twisted Metal مربوط می‌شود که بسیاری از ما خاطرات ارزشمندی را با بازی‌های ویدیویی این فرنچایز داشته‌ایم.

سریالی که دنیا را در هرج و مرج کامل به تصویر کشیده و گروه‌های افراطی و مرگبار کنترل بخش‌های مختلفی از مناطق باقی مانده از زمین را بر عهده گرفته‌اند که در این گیر و دار قهرمان داستان به نام جان دو که از فراموشی رنج می‌برد، باید برای زنده ماندن در چنین دنیای بی‌رحم و خطرناکی اتفاقات غیرمنتظره‌ای را پشت سر بگذارد. Twisted Metal برای طرفداران بازی‌هایش و به سبب بهره‌گیری از حال و هوای فیلم‌های مکس دیوانه می‌تواند جلوه جذاب و پرزد و خوردی داشته باشد.

۵. مجموعه تلویزیونی Silo

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

یکی از بهترین سریال‌های حال حاضر آخرالزمانی به اقتباس از کتاب‌های هیو هاوی یعنی Silo مربوط می‌شود که توسط کمپانی اپل ساخته و پخش شده است.

اثری با نقش آفرینی تحسین شده ربکا فرگوسن که دنیای آخرالزمانی را از دید بازماندگانی به تصویر می‌کشد که تمام عمر خود را در زیرزمین و یک پناهگاه سپری کرده و همیشه ترس از چیزی را داشته‌اند که هیچگاه با آن روبرو نشده‌اند و این مسئله سبب می‌شود تا خطر بر روی سطح زمین را به چالش کشیده و برخی اعتقادی به آن نداشته باشند.

مهمترین ویژگی Silo به همین موضوع مربوط می‌شود که اساساً هیچکس نمی‌داند بیرون از پناهگاه چه چیزی در انتظارشان بوده و یا این سیلوی بزرگ توسط چه کسانی ساخته شده است. فضای مرموز و ترس از ناشناخته‌ها و این که هرکسی که به بیرون قدم بگذارد، اجازه بازگشت نخواهد داشت، مهم‌ترین ویژگی سریال اپل‌ تی‌وی پلاس محسوب می‌شود که فصل نخست آن قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۴ مجموعه تلویزیونی The Walking Dead: The Ones Who Live

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

فرنچایز تلویزیونی مردگان متحرک از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۰ میلادی تا به امروز مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده و علی‌رغم این که هیچگاه کیفیت اولیه خود را حفظ نکرده اما فارغ از مجموعه اصلی، سریال‌های مختلفی را برای مخاطبینش به ارمغان آورده است.

آخرین و تازه‌ترین سریال منتشر شده از این فرنچایز زامبی محور به The Walking Dead: The Ones Who Live مربوط می‌شود که پس از سال‌ها انتظار بالاخره شخصیت ریک گرایمز را در مقابل دوربین بازگردانده و روایتی عاشقانه را در بستری از فضای آخرالزمانی پدید آورده که با استقبال قابل توجه طرفدارانش روبرو شده است.

The Walking Dead: The Ones Who Live به مانند همیشه نشان می‌دهد که انسان‌ها تا چه اندازه می‌توانند خطرناک ظاهر شوند به حدی که زامبی‌ها را می‌توان تهدید کم‌خطرتری در نظر گرفت.

۳. مجموعه تلویزیونی The Walking Dead

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

زمانی که ۱۴ سال پیش مجموعه تلویزیونی The Walking Dead آغاز به کار کرد، مدیوم تلویزیون به مانند امروز نبود و ساخت اثری زامبی محور در بستری از دنیای آخرالزمانی تحسین بینندگانش را به همراه داشت.

سریالی حول محور مردی به نام ریک گرایمز و اعضای خانواده‌اش که خود را در میان انبوهی از زامبی‌ها پیدا کرده و از یک سو نه تنها باید از خطر این موجودات آدمخوار در امان باشند، بلکه در سمت دیگر ماجرا می‌بایست با باقی بازمانده‌ها که به جنون و بی‌رحمی دچار شده‌اند نیز دست و پنجه نرم نمایند؛ ایده‌ای که برای سال‌ها زمینه‌ساز پخش سریال The Walking Dead بوده و اتفاقات و رخدادهای تلخ و شوکه‌کننده‌ای را برای مخاطبینش به ارمغان آورده است.

اثری که اگرچه در ابتدا با اقتباس از مجموعه کمیک بسیار مشهوری ساخته شد اما به مرور مسیر متفاوتی را در پیش گرفت که از لحاظ کیفی بارها و بارها انتقاد طرفدارانش را برانگیخت.

۲. مجموعه تلویزیونی Fallout

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

تازه‌ترین سریال منتشر شده با حال و هوای آخرالزمانی Fallout نام دارد که اقتباسی پرهزینه از فرنچایزی به همین نام در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که توسط کمپانی آمازون برای طرفدارانش ساخته و پخش شده است.

در این مجموعه تلویزیونی شاهد هستیم که نبردی هسته‌ای میان کشورهای جهان در گرفته و این مسئله زمین را به سمت نابودی کامل سوق می‌دهد. بازماندگان از نبرد هسته‌ای به درون پناهگاه‌هایی تحت عنوان “والت” رفته و سالیان طولانی از عمر خود را درون آن سپری می‌کنند. در این بین ما با دختری به نام لوسی آشنا می‌شویم که برای پیدا کردن پدر گمشده‌اش تصمیم می‌گیرد تا از والت خارج شده و قدم به دنیای پس از جنگی بگذارد که حال فضایی آخرالزمانی و بسیار وحشتناکی به خود گرفته است. Fallout که فضایی کمدی، ترسناک و درام را با یکدیگر ترکیب کرده، به شدت مورد توجه رسانه‌ها و عموم مخاطبین قرار گرفته و سر و صدای بسیاری به راه انداخته است که قطعاً نشان از کیفیت بالای این اقتباس داشته است.

۱. مجموعه تلویزیونی The Last of Us

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

نوبتی هم که باشد به رتبه نخست این مقاله می‌رسیم که با سریال به شدت تحسین شده و زیبای The Last of Us سر و کار خواهیم داشت. سریالی که اقتباسی از یکی از پرافتخارترین فرنچایزهای حال حاضر صنعت بازی‌هایی ویدیویی محسوب می‌شود که جوایز گوناگونی را به خود اختصاص داده است.

در این سریال با دنیایی مواجه می‌شویم که یک قارچ مرموز بین انسان‌ها شیوع پیدا کرده و مبتلایان را به آدم‌خوارانی بسیار وحشتناک و مهار نشدنی تبدیل کرده و بشر را تا مرز انقراض سوق داده است. در این گیر و دار که باقی مانده انسان‌ها برای بقا حاضر به انجام حتی بی‌رحمانه‌ترین اعمال ممکن نیز هستند، ۲ غریبه به نام‌های جوئل و الی با نقش آفرینی استادانه پدرو پاسکال و بلا رمزی با یکدیگر آشنا شده تا سفری غیرمنتظره را در کنار یکدیگر تجربه نماید.

سفری که به مرور رابطه‌ای پدر و دختری میان آن‌ها شکل داده و اتفاقاتی شوکه‌کننده و تلخ را در برابرشان رقم می‌زند که دختربچه معصومی همچون الی را تا مرز فروپاشی روانی پیش خواهد برد. The Last of Us با وفاداری به المان‌های نمادین بازی‌ها، اقتباسی به شدت درگیر کننده، زیبا و به یاد ماندنی را به ارمغان آورده که فصل نخست آن به عنوان یکی از بهترین ساخته‌های آخرالزمانی هالیوود در تمام دوران به شمار می‌رود که می‌تواند احساسات شما را به چالش کشیده و حسابی سرگرم‌تان نماید.

منبع: گیمفا

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید