(تصاویر) اولین مسابقه زیبایی «دوشیزه هوش مصنوعی» با جایزه 20 هزار دلاری

(تصاویر) اولین مسابقه زیبایی «دوشیزه هوش مصنوعی» با جایزه 20 هزار دلاری

مسابقه زیبایی «دوشیزه هوش مصنوعی فنویو» (Fanvue Miss AI) قرار است با حضور زنانی ساخته شده با هوش مصنوعی برگزار شود که در برابر گروهی از داوران، از جمله ۲ اینفلوئنسر ساخته شده با هوش مصنوعی، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

کد خبر : ۱۸۵۰۳۱
بازدید : ۱۱۵

زیبایی، وقار و شکوه کلاسیک شاید اولین چیزهایی نباشد که با فکر کردن به هوش مصنوعی به ذهن خطور کند. اما شرکت کنندگان اولین مسابقه ی زیبایی هوش مصنوعی برای به دست آوردن سهم خود از جایزه ی ۲۰ هزار دلاری این رقابت باید از همه ی این ویژگی ها به میزان زیادی برخوردار باشند.

مسابقه زیبایی «دوشیزه هوش مصنوعی فنویو» (Fanvue Miss AI) قرار است با حضور زنانی ساخته شده با هوش مصنوعی برگزار شود که در برابر گروهی از داوران، از جمله ۲ اینفلوئنسر ساخته شده با هوش مصنوعی، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

این شرکت کنندگان دیجیتالی از جهت زیبایی، تأثیرگذاری در شبکه های اجتماعی و توانایی سازندگان شان در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

ویل منانج، از بنیانگذاران پلتفرم Fanvue می گوید امیدوار است که این رویداد به «اسکار اقتصاد تولید کنندگان محتوا با هوش مصنوعی» بدل شود.

متقاضیان شرکت در این مسابقه برای ثبت نام باید صرفاً تصویری از یک زن که با هوش مصنوعی ساخته شده را ارائه و به تعدادی سؤال پاسخ دهند.

این سؤالات چیزهای مختلفی را دربر می گیرد، از اینکه «تنها آرزویت برای تبدیل دنیا به جایی بهتر چیست؟» تا جزئیات فنی هوش مصنوعی به کار رفته.

پلتفرم Fanvue که برگزار کننده ی این مسابقه است، می گوید انتظار می رود هزاران نفر متقاضی شرکت در این رقابت شوند.

شرکت کنندگان دیجیتالی مسابقه در نهایت به ۱۰ مورد برتر دستچین می شوند که از میان آن ها نیز ۳ برنده ی نهایی رقابت طی مراسمی آنلاین در ماه مه سال جاری میلادی اعلام خواهند شد.

شرکت کنندگان دیجیتالی توسط گروه کارشناسی مسابقه، متشکل از ۴ داور متخصص در زمینه ی مسابقات زیبایی، بازاریابی و مدلینگ، رتبه بندی خواهند شد.

با این حال، شاید عجیب ترین نکته درباره ی این مسابقه این باشد که حتی بعضی از داوران آن هم ساخته ی هوش مصنوعی هستند.

در میان داوران مسابقه، ۲ تولیدکننده ی محتوا به نام آیتانا لوپز و امیلی پلیگرینی که خود ساخته ی هوش مصنوعی هستند و صدها هزار دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارند هم وجود دارد. البته در حقیقت سازندگان آن ها هستند که کار داوری را انجام می دهند. لوپز و پلیگرینی به واسطه ی ۲ داور انسان به گروه کارشناسی این مسابقه می پیوندند: سالی آن فوست، تنها تاریخ نگار مسابقات زیبایی انگلیس، و اندرو بلاچ، مشاور روابط عمومی آلن شوگر، تاجر بزرگ انگلیسی.

روند کار در این رقابت از بسیاری جهات مانند مسابقات زیبایی معمول است.

تصاویر ارائه شده توسط متقاضیان شرکت در مسابقه، از سوی داوران از جهت «زیبایی، وقار و جنبه هایی از شکوه کلاسیک» مورد قضاوت قرار می گیرد.

سالی آن فوست می گوید: «به عنوان یکی از معدود تاریخ نگاران مسابقات زیبایی سنتی، حضور در چنین مسابقه ای از جنس آینده، واقعاً مهیج است.»

با این حال، این مسابقه از بسیاری جهات نیز هیچ شباهتی به مسابقات زیبایی متداول ندارد.

جدا از اینکه هیچ یک از شرکت کنندگان، انسان نیستند، تفاوت بزرگ دیگر این مسابقه این است که استفاده از فناوری نقشی کلیدی در موفقیت در این رقابت دارد.

متقاضیان شرکت در این مسابقه بر اساس مهارت شان در به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت شاهکارهای دیجیتالی خود، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

پلتفرم Fanvue تأکید داشته که جزئیات مربوط به چشم ها و دست ها، یعنی نواحی ای که ساخت آن ها برای تصویرسازان هوش مصنوعی دشوارتر است، از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

شرکت کنندگان دیجیتالی این مسابقه همچنین بر اساس تأثیرگذاری شان در شبکه های اجتماعی مورد داوری قرار خواهند گرفت و تعداد دنبال کنندگان مجازی شان و نحوه ی ارتباط آن ها با دنبال کنندگان شان در امتیازدهی مؤثر خواهد بود.

در پرسشنامه ی ثبت نام در مسابقه، میزان درآمد شرکت کنندگان دیجیتالی از شبکه های اجتماعی هم مورد سؤال قرار می گیرد.

200

شاید عجیب به نظر برسد اما هدف اصلی از ساخت مدل های زیبارو با هوش مصنوعی، کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی است.

آیتانا لوپز که توسط شرکت رسانه ای اسپانیایی The Clueless ساخته شده، در اغلب تصاویر خود در اینستاگرامش با لباس هایی از برندهای مشهور دنیا مانند ویکتوریا سکرت، گِس و برندی ملویل، ژست می گیرد.

برخی برندهای حوزه ی فشن پول های زیادی صرف همکاری با این مدل ها می کنند تا خود را از دردسرهای سر و کله زدن با مدل های واقعی خلاص کنند. برای مثال، سازندگان لوپز برای هر پست تبلیغاتی در اینستاگرام مخلوق دیجیتالی شان، هزار دلار دریافت می کنند.

سازندگان آیتانا لوپز می گویند ظرف یک سال گذشته، تعداد تولیدکنندگان محتوا با هوش مصنوعی در سرتاسر دنیا رشد فوق العاده ای داشته و لوپز نیز دنبال کنندگان زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرده است.

حساب های کاربری زنان ساخته شده با هوش مصنوعی به قدری باورپذیرند که سازندگان امیلی پلیگرینی می گویند آن ها حتی پیام های عاشقانه ای از سوی فوتبالیست ها و میلیاردرها دریافت کرده اند.

برخی از این مدل های ساخته شده با هوش مصنوعی حالا رفته رفته ارتباط مستقیم تری با دنبال کنندگان خود پیدا می کنند تا درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

تولیدکنندگان محتوا با هوش مصنوعی از طریق پلتفرم هایی همچون Fanvue می توانند دسترسی به برخی محتواهای خود را برای دنبال کنندگان منوط به پرداخت پول کنند.

به گفته ی پلتفرم Fanvue، آیتانا لوپز ماهانه ۱۰ هزار دلار برای سازندگان خود درآمدزایی می کند.

و جایزه ی گران قیمتی نیز نصیب نفر اول این مسابقه ی زیبایی خواهد شد که شامل ۵ هزار دلار جایزه ی نقدی، به همراه یک دوره ی آموزش تخصصی ساخت تصاویر با هوش مصنوعی به ارزش ۳ هزار دلار می شود.

جایزه ی در نظر گرفته شده برای نفر دوم مسابقه، دوره ی آموزش تخصصی ساخت تصویر با هوش مصنوعی، به همراه یک پکیج تبلیغاتی به ارزش ۲ هزار دلار در پلتفرم Fanvue است.

برای نفر سوم مسابقه نیز جایزه ای شامل یک جلسه مشاوره ی رایگان با کارشناسان پلتفرم Fanvue، به همراه یک پکیج تبلیغاتی به ارزش ۵۰۰ دلار در این پلتفرم درنظر گرفته شده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید