(تصاویر) سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

(تصاویر) سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

از عکس یادگاری احمدشاه قاجار با اولین هواپیما در ایران تا ناهارخوری قزاق‌ها و عبور شاه قاجار از کوچه‌های ارومیه؛ با این عکس‌ها شما را به تماشای صحنه‌هایی از ایران عهد قاجار می‌بریم.

کد خبر : ۱۸۵۱۴۲
بازدید : ۱۶۶۹۱

فرادید| این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

به گزارش فرادید؛ عکس نخست مربوط به اولین هواپیمایی است که بر فراز آسمان ایران پرواز کرد. این هواپیما یک فروند بلریو ۱۱ بود که در دی ماه ۱۲۹۲ با خلبانی کاپیتان کوزمینسکی در آسمان تهران پرواز کرد. احمدشاه قاجار در آن زمان به همراه خلبان با هواپیما عکس یادگاری گرفت.

ss

عکس دوم تصویری از سفر احمد شاه قاجار در سال 1289 شمسی به شهر ارومیه نشان می‌دهد. مردم در اطراف کوچه، روی دیوارها و بالای پشت‌بام‌ها جمع شده‌اند و عبور کاروان سلطنتی را تماشا می‌کنند.

sd

عکس سوم تصویری از قوای نظامی قزاق را در موقع صرف ناهار نشان می‌دهد. نیروی قزاق در زمان ناصرالدین‌شاه و به تقلید از واحدهای قزاق ارتش روسیه تشکیل شده بود.

1

۳۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید