(تصاویر) بازسازی آشپزخانه به کشف گنجینۀ سکه‌های 400 ساله منجر شد!

(تصاویر) بازسازی آشپزخانه به کشف گنجینۀ سکه‌های 400 ساله منجر شد!

انتظار می‌رود گنجینه سکه پورتون که بتی و رابرت فوکس آن را در زیر زمین خانه‌شان کشف کردند، در حراجی به قیمت ۳۵۰۰۰ پوند فروخته شود.

کد خبر : ۱۸۵۳۴۷
بازدید : ۴۹۷

فرادید| بازسازی آشپزخانه ممکن است پرهزینه باشد، اما این کار برای یک زوج اهل دورسِت انگلستان کاملا مایۀ خوش‌شانسی بود؛ زیرا این بازسازی منجر به کشف بیش از ۱۰۰۰ سکه قرن هفدهمی شد.

به گزارش فرادید، بتی و رابرت فوکس در حال برداشتن کف بتنی آشپزخانه‌شان بودند تا ارتفاع سقف خانه روستایی‌شان در دورست را بیشتر کنند که رابرت، مهندس کشاورزی، یک کاسه سفالی لعاب‌دار شکسته پر از سکه‌های ۴۰۰ساله را کشف کرد. 

Untitled

این زوج یافته‌شان را به افسر رابط یافته‌های محلی گزارش کردند و این یافته برای تمیز شدن و شناسایی به موزه بریتانیا فرستاده شد. این سکه‌ها که گنجینه پورتون نامیده شده‌اند، در حراجی دوک در دورچِستِر به فروش می‌رسند و پیش‌بینی می‌شود قیمت فروش آن‌ها به ۳۵ هزار پوند برسد. 

1

رابرت و بتی فوکس در آشپزخانه بازسازی‌شده خانه‌شان

بتی فوکس، ویزیتور بهداشت NHS، می‌گوید: «این خانه ۴۰۰ ساله است، بنابراین به مرمت زیادی احتیاج داشت. داشتیم تمام کف‌ها و سقف‌ها را می‌کندیم تا به دیوارهای سنگی برسیم. قصد داشتیم طبقه همکف را پایین بیاوریم تا ارتفاع سقف بیشتر شود.» 

«یک روز عصر، من با بچه‌ها بودم و شوهرم با کلنگ حفاری می‌کرد که صدا زد و گفت چیزی پیدا کرده. او تمام سکه‌ها را درون سطل گذاشت. اگر ما زمین را نمی‌کندیم، سکه‌ها همچنان زیر کف‌پوش پنهان می‌ماندند. من حدس می‌زنم صاحب سکه‌ها قصد داشته به سراغ آن‌ها بیاید، اما هرگز این فرصت را پیدا نکرده است.» 

2

سکه‌ها در یک کوزه شکسته پیدا شدند

این گنجینه که در اکتبر ۲۰۱۹ کشف شد، حاوی سکه‌های طلای جیمز اول و چارلز اول، نیم کراون نقره، شیلینگ و شش پنس، شیلینگ و شش پنس نقره الیزابت اول و فیلیپ است. 

جولیان اسمیت، متخصص حراج دوک، می‌گوید: «این کلبه در دهکده‌ی کوچکی در غرب دورسِت واقع شده و یک خانه قرن هفدهمی است. این ملک توسط مالکان فعلی در سال ۲۰۱۹ خریداری شد و آن‌ها یک پروژه بازسازی گسترده را آغاز کردند. 

3

خانه روستانیی فوکس (سمت راست) 

«کف بتنی مدرن برداشته شده و تقریباً به اندازه ۲ فوت کنده شده تا ارتفاع بیشتری برای طبقه پایین ملک ایجاد شود. در برخی جاها، زیر بتن، سنگ‌فرش‌های قدیمی وجود داشت، اما در جایی که سکه‌ها پیدا شد، زمین برهنه بود.» 

حراج این گنجینه در ۲۳ آوریل انجام خواهد شد.

rubble 2(1)

کفپوشی که گنجینۀ سکه‌ها در زیر آن پنهان شده بود

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید