۷ ایده جذاب و کاربردی برای استفاده از کوسن‌های کهنه

۷ ایده جذاب و کاربردی برای استفاده از کوسن‌های کهنه

دوستی با محیط زیست این روزها بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و یافتن راه حل هایی برای استفاده مجدد از لوازم روزمره بخش مهمی از سفر زندگی است. یکی از لوازمی که اغلب پس از چند سال استفاده دور انداخته می شوند، کوسن های مبلمان هستند.

کد خبر : ۱۸۴۸۴۶
بازدید : ۲۲۷

یکی از لوازمی که اغلب پس از چند سال استفاده دور انداخته می‌شوند، کوسن‌های مبلمان هستند. در حالی که اگر کمی خلاقانه فکر کنید، می‌توانید کوسن‌های قدیمی خود را به یک وسیله کاربردی تبدیل کنید.

دوستی با محیط زیست این روزها بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و یافتن راه حل هایی برای استفاده مجدد از لوازم روزمره بخش مهمی از سفر زندگی است. یکی از لوازمی که اغلب پس از چند سال استفاده دور انداخته می شوند، کوسن های مبلمان هستند.

در حالی که اگر کمی خلاقانه فکر کنید، می توانید کوسن های قدیمی خود را به یک وسیله کاربردی تبدیل کنید. در واقع اغلب این کوسن ها از مواد بادوام و تزئینی ساخته شده اند که می توان از آنها در ساخت لوازم دیگر استفاده کرد. در ادامه قصد داریم به آموزش ۷ ترفند هوشمندانه برای استفاده مجدد از کوسن های قدیمی بپردازیم.

۱- کیسه حمل بار

کیسه های حمل بار و روکش‌های کوسن ساختار بسیار مشابهی دارند. به طوری که می توانید به سادگی و با خالی کردن کوسن و اضافه کردن یک دسته به آن یک کیف حمل زیبا و کاربردی برای خود بسازید. اگر یک طرف کوسن شما از قبل دارای زیپ است، کافی است یک دسته در اطراف زیپ بدوزید تا یک کیف حمل بار زیبا داشته باشید.

۲- کوسن مخصوص صندلی

صندلی‌های چوبی، فلزی و پلاستیکی معمولا راحت نیستند و نشستن بر روی آنها پس از مدتی شما را خسته می کند. در چنین شرایطی توصیه می شود که از یک کوسن مخصوص صندلی استفاده کنید. می توانید از کوسن قدیمی خود به عنوان یک کوسن مخصوص نشستن استفاده کنید. با اضافه کردن چند روبان به دو گوشه کوسن قدیمی خود آن را به پشت صندلی ببندید و به یک کوسن صندلی تبدیل کنید.

۳- پر کردن بالش جدید

اگر پارچه و روکش کوسن شما کهنه و قدیمی شده است و قصد دور انداختن آن را دارید، می توانید از الیاف داخل آن برای پر کردن بالش ها و کوسن های جدید، عروسک و حجم دادن به بالش های قدیمی استفاده کنید.

20

۴- بسته‌بندی

اگر قصد اسباب کشی دارید، می توانید از کوسن های قدیمی برای پر کردن فضای خالی بین ظروف شکستی استفاده کنید. با این کار از شکستن ظروف جلوگیری کرده و حمل و نقل آنها را ایمن تر خواهید کرد.

۵- تبدیل پارچه کوسن به دستمال

به جای دور انداختن کوسن های قدیمی، پارچه و روکش آنها را به دستمال تبدیل کرده و برای گردگیری از آنها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که قطعات پارچه دارای جزئیاتی مانند منجوق یا گلدوزی نیستند. زیرا در صورت وجود آنها ممکن است سطوح مورد نظر دچار خراش و آسیب شوند.

۶- کوسن‌های کف

کوسن‌های کف معمولا از کوسن های معمولی بزرگتر هستند و می‌توانند نقش یک مبل راحتی را برای شما ایفا کنند. می توانید آنها را بر روی کفپوش های اتاق قرار داده و یک نشیمن بسیار راحت در فضای اتاق ایجاد کنید. شما همچنین می توانید کوسن های بزرگ و قدیمی خود را به یک کوسن کف تبدیل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را روی زمین قرار دهید. در صورتی کوچک بودن نیز می توانید چند کوسن را به همدیگر متصل کنید.

۷- درزگیر پنجره

پنجره های قدیمی انرژی سرمایشی و گرمایشی درون ساختمان را به میزان قابل توجهی به هدر می دهند. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق ارتقاء پنجره به پنجره های چند جداره است.

با این حال، شما می توانید با قرار دادن درزگیر نیز از اتلاف انرژی پنجره های قدیمی تا حدودی جلوگیری کنید. کوسن ها را مطابق با عرض لبه پنجره ببرید و با اتصال آنها به یکدیگر یک درزگیر به اندازه لبه پنجره بسازید. می توانید آنها را در زیر در اتاق نیز قرار دهید.

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید