(تصاویر) خانۀ زیرزمینی و شگفت‌انگیز یک نویسندۀ علمی‌تخیلی

(تصاویر) خانۀ زیرزمینی و شگفت‌انگیز یک نویسندۀ علمی‌تخیلی

خانۀ موسوم به «اِج‌لَند» به سفارش یک نویسنده علمی‌تخیلی ساخته شده است؛ خانه‌ای متفاوت و منحصر به فرد که ساکنانش را در یک طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز غرق می‌کند.

کد خبر : ۱۸۶۰۶۸
بازدید : ۴۱۱۰

فرادید| کریستوفر براون رمان‌نویس تحسین شده‌ای است که آثارش حال و هوایی دیستوپیایی و آخرالزمانی دارند؛ از قضا خانه‌ای هم که او در آن زندگی می‌کند بی ارتباط با حال و هوای آثارش نیست؛ خانه‌ای در نزدیکی رودخانه کلرادو که از داخل خیابان به سختی می‌توانید آن را ببینید.

به گزارش فرادید؛ این خانه که Edgeland House نامیده می‌شود، از طرح خانه‌گودال‌های بومیان آمریکایی الگوبرداری شده است و حدود هفت فوت (بیش از دو متر) در زمین فرو رفته است. دو سقف مثلثی مجزای این سازه به طور یکپارچه با چشم‌انداز محیط اطراف ترکیب شده‌اند؛ درست مثل یک پناهگاه آخرالزمانی که قرار است تا حد امکان شما را از چشم زامبی‌ها پنهان نگه دارد!

edgeland_house__bercy_chen_studio_01

وقتی از چهارده پله بتنی عریض که به جلوی در منتهی می‌شوند پایین می‌روید، ناگهان گرمای روز از بین می‌رود و خنکی نسیم رودخانه را احساس می‌کنید. ایستادن در حیاط این ویلا مثل این است که در ورودی دره‌ای باریک باشید، با این تفاوت که به جای سنگ، پنجره‌های کف تا سقف در دو طرف بالا رفته‌اند.

edgeland_house__bercy_chen_studio_12

خانه دو قسمت دارد که توسط راهرویی که به حیاط پشتی منتهی می‌شود از هم جدا شده‌اند. در یک سمت یک فضای خصوصی شامل دو اتاق خواب و دو حمام وجود دارد و در سمت دیگر یک فضای عمومی با آشپزخانه اوپن و اتاق نشیمن.

این طرحِ تقریبا زیرزمینی، باعث شده که بهم ریختگی چشم‌انداز محیطی به حداقل برسد؛ خانه‌ای با دو سقف مقابل یکدیگر که نور خورشید را به داخل راه می‌دهند و چشم‌اندازی زیبا از آسمان را پیش چشم ساکنان خانه قرار می‌دهند.

MG9C7741

در این طرح از ظرفیت حرارتی زمین برای تنظیم دما استفاده می‌شود، در حالی که حیاط باریک مرکزی اجازه می‌دهد هوای تازه در همه جای خانه جریان داشته باشد. حیاط این خانه را میتوان به تماشاخانه‌ای تشبیه کرد برای مشاهده پرندگان مهاجر، پروانه‌ها، و حتی کلونی مورچه‌ها.

edgeland_house__bercy_chen_studio_04

edgeland_house__bercy_chen_studio_05

5

 

MG9C7702

MG9C7681

مترجم: زهرا ذوالقدر

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید