زنی که فکر می‌کرد مرغ است؛ زوآنتروپی چیست؟

زنی که فکر می‌کرد مرغ است؛ زوآنتروپی چیست؟

از سال ۱۸۵۹ تا ۲۰۱۲ تعداد ۵۶ مورد زوآنتروپی در تاریخ پزشکی ثبت شده که بیماران فکر می‌کردند سگ، شیر، ببر، کفتار، کوسه، کروکودیل، قورباغه، گربه، غاز، کرگدن، خرگوش، اسب، مار، پرنده، گراز، زنبور یا بوفالو هستند.
اضطراب به زبان ساده

اضطراب به زبان ساده

اضطراب فقط در فکر تجربه نمی‌شود بلکه در عواطف و حتی بدنمان هم تغییر‌هایی ایجاد می‌کند که محصول حس ترس و واکنش بدن به آن است.
کنترل وسوسه‌های لحظه‌ای

کنترل وسوسه‌های لحظه‌ای

با تمرین زندگی سالم‌تر در ساعات غیرکاری، می‌توانید توان و استقامت خود را تقویت کنید که در بزنگاه‌های مهم بتوانید جلوی بدترین وسوسه‌ها هم بایستید.
۹ نشانه عاشق شدن

۹ نشانه عاشق شدن

عشق می‌تواند بسیار نیرومند باشد و همه مرز‌ها و سد‌ها را از میان بردارد. پدر و مادر را ببینید که چطور فرزند خود را دوست دارند و می‌گویند هرقدر هم که کثیف باشد یا نگذارد بخوابند باز هم او را دوست دارند.
جیغ بکشید، استرس از شما دور می‌شود!

جیغ بکشید، استرس از شما دور می‌شود!

بخشی از فواید جیغ کشیدن، از توانایی رها کردن صدای بلند در فضای باز و دست نخورده حاصل می‌شود. این عمل در واقع به بخش «آمیگدالا»‌ی مغز اجازه می‌دهد استرس جمع شده را رها کند و پیش رود.
سؤ‌ظن عمر را کوتاه می‌کند

سؤ‌ظن عمر را کوتاه می‌کند

زنان و مردانی که به مهربانی غریبه‌ها باور دارند احتمالاً بیشتر از دوستان شکاک خود عمر می‌کنند. به نظر می‌رسد دیدنِ خوبی در دیگران به‌طور خاص برای سلامت قلب مفید است و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی را تا ۱۳‌درصد کاهش می‌دهد.
داستان‌های ترسناک باعث آرامش می‌شوند؟!

داستان‌های ترسناک باعث آرامش می‌شوند؟!

روایت‌های ویران‌شهری به راحتی می‌توانند با ناامیدی و تاریکی بر مخاطبان تاثیر بگذارند، اما کار سخت‌تر آن است که راه حلی پیشنهاد کنند و امور را بنیادی بهبود بخشند.
قرنطینه و تمایل کودکان به خودکشی

قرنطینه و تمایل کودکان به خودکشی

یک گزارش ملی از وزارت بهداشت و درمان ملی به ۲۵ مورد خودکشی کودکان در طول ۵۶ روز اول قرنطینه در ماه مارس و آوریل پی برده است که در مقایسه ۲۶ مورد خودکشی کودکان در ۸۲ روز قبل از کرونا بوده است.
حواس پرتی؛ عیب است یا نشانه عقل زیاد؟!

حواس پرتی؛ عیب است یا نشانه عقل زیاد؟!

حواس پرتی الزاماً در همه زمینه‌های زندگی ما اتفاق نمی‌افتد. همانطور که هر دو متخصص توضیح می‌دهند، این امر بستگی به این امر دارد که در هر زمینه چه اطلاعاتی فیلتر می‌شود.
با فکر و خیال ناخواسته چه کنیم؟

با فکر و خیال ناخواسته چه کنیم؟

مثال دیگر افرادی هستند که تمایل دارند وزن‌شان را کاهش دهند و در نتیجه باید رژیم غذایی متناسبی را رعایت کنند. هر چقدر این افراد تلاش کنند که به غذا خوردن فکر نکنند، بیشتر احساس گرسنگی به سراغ‌شان می‌آید.
از

از "خودرایانی" چه می‌دانید؟

. فهم این موضوع کمک می‌کند هم تفاوت‌های فردی را درک کنیم هم بفهمیم چگونه می‌توان مهارت در هدایت احساسات، افکار و رفتار را پرورش داد. ضمن اینکه با مطالعه فرایند‌های مغزی و ذهنی خودرایانی، می‌توان به درک و دریافت بهتری از ساز و کار مغز دست پیدا کرد.
مشکل تمرکز دارید؟ اضطرابتان را کم کنید

مشکل تمرکز دارید؟ اضطرابتان را کم کنید

وقتی شما تجربه یک اضطراب شدید را دارید، مثلا هنگامی که در تاریکی عازم خانه‌تان هستید شخصی که که پشت سر شما راه می‌رود، شما را تهدید می‌کند، ممکن است به یاد داشتن جزئیات قیافه آن شخص برایتان دشوار باشد.
۱۲ نکته درباره تاثیر روانی کرونا؛ چه باید کرد؟

۱۲ نکته درباره تاثیر روانی کرونا؛ چه باید کرد؟

روش‌های خلاقانه‌ای برای برقراری ارتباط ابداع شده است. ازتماس‌های آنلاین گرفته تا کنفرانس‌های مجازی ومانند آن. اما همه مردم به فناوری و امکانات لازم برای اتصال آنلاین دسترسی ندارند. پس دولت‌ها چگونه ازاین افراد حمایت خواهند کرد؟
کودکان و

کودکان و "استرس پس از بحرانِ" کرونا

بسیاری از کودکان «کابوس‌های حقیقی» را درمورد ویروس کرونا و مرگ در قرنطینه تجربه می‌کنند که به گفته وی منجر به عوارض جانبی و اختلال استرس پس از بحران (پی‌تی‌اس‌دی) می‌شود.