آیا گوگل ما را خنگ می‌کند؟
خطر تبدیل‌شدن به انسان‌های پنکیکی

آیا گوگل ما را خنگ می‌کند؟

تأثیر نِت فقط به صفحه نمایش کامپیوتر ختم نمی‌شود. به موازاتی که ذهن مردم به رسانه اینترنت عادت می‌کند، رسانه‌های سنتی نیز خودشان را با انتظارات جدید مخاطبان وفق می‌دهند. به این ترتیب برنامه‌های تلویزیونی به شکلی پخش می‌شوند که همزمان یک متن در زیر صفحه تلویزیون عبور می‌کند و یک آگهی به‌طور ناگهانی سرو‌کله‌اش پیدا می‌شود و مجلات و روزنامه‌ها نیز مقالات خود را کوتاه‌تر و خلاصه‌تر می‌نویسند.
چرا وقتی به بچه‌هایمان فکر می‌کنیم، می‌ترسیم؟
ترسیدن از خودِ ترس

چرا وقتی به بچه‌هایمان فکر می‌کنیم، می‌ترسیم؟

کودکان چه میزانی از ترس، اضطراب و خطر را می‌توانند تحمل کنند؟ تا اواخر قرن نوزدهم میلادی، اکثر مردم تصور می‌کردند که پاسخ این است: خیلی زیاد. خود ارسطو می‌گفت که آموزش‌وپرورش را می‌توان این‌طور تعریف کرد: تعلیم دادن ما برای این که درست بترسیم.
چرا از بچه‌پولدار‌ها بدمان می‌آید؟
نظم شکنندۀ جهان

چرا از بچه‌پولدار‌ها بدمان می‌آید؟

مقصود واقعی ما کسانی هستند که می‌توان نقش ثروت را در احساس شایستگی خاص آن‌ها به خوبی تشخیص داد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که نظریه‌پردازی دربارۀ نازپروردگی بیش از پزشک کودکان، نیازمند متخصص اخلاق است.
چرا بلافاصله بعد از جشن تولد نباید فیلم‌هایش را ببینیم؟

چرا بلافاصله بعد از جشن تولد نباید فیلم‌هایش را ببینیم؟

تجربهْ زاویۀ دید اول شخص را در اختیار شما می‌گذارد. وقتی دارید عملی انجام می‌دهید، دیگران را می‌بینید. تماشاکردنْ زاویۀ دید سوم‌شخص به شما می‌دهد. متوجه چیز‌هایی می‌شوید از اینکه دیگران چگونه شما را می‌بینند. به نظر من، تماشا بر خاطره می‌افزاید.
تاثیرات جالب اندیشیدن به مرگ بر شخصیت افراد

"مرگ" چگونه شخصیت ما را تغییر می‌دهد؟

اگر مطالعاتی را که با استفاده از پرسشنامه‌ها انجام شده‌اند را ملاک قرار دهیم، به نظر می‌رسد که تصور مرگ عزیزان بیش از مرگ خودمان ما را اذیت می‌کند. این پژوهشها همچنین نشان می‌دهند که ما بیشتر از پایان زندگی، نگران فرایند مرگ، یعنی مثلاً میزان دردش و تنهایی، هستیم.
آیا به دیگران ربطی ندارد که ما چه باوری داریم؟
قانع کن یا قانع شو

آیا به دیگران ربطی ندارد که ما چه باوری داریم؟

همچنین، اگر مدنیت به معنای رفتار دوستانه و پذیرندگی بود، باز هم تعامل ما مدنی به حساب نمی‌آمد: آنان به من لبخند نمی‌زنند، من هم به آنان لبخند نمی‌زنم. مدنیت از مؤدب‌بودن، رفتار دوستانه، یا پذیرندگی عمیق‌تر است.
معتاد گوشی‌تان هستید؟ خب نباشید
جنبش پسادیجیتال

معتاد گوشی‌تان هستید؟ خب نباشید

سال ۲۰۲۰ جنبشی برای پسادیجیتال بودن راه می‌افتد و رفته‌رفته متوجه خواهیم شد که چسبیدن به گوشی هوشمند رفتاری کم‌ارزش مانند سیگارکشیدن است.
چرا هیچکس به هیچ نصیحتی گوش نمی‌دهد؟
علیه نصیحت

چرا هیچکس به هیچ نصیحتی گوش نمی‌دهد؟

اما نصیحت آن گونه که در اینجا به کار برده‌ام، در پی آمیختن دو جنبه غیرشخصی و دگرگون‌کننده در راهنمایی و راهکار است. می‌توان آن را به عنوان «راهکار‌هایی برای دگرگونی شخصی» در نظر آورد.
آموزش پول خرج کردن به کودکان

آموزش پول خرج کردن به کودکان

اکثر کشور‌های پیشرفته دنیا در پایه‌های آغازین تحصیلی سعی در آموزش مفاهیم جزئی و ساده اقتصادی به گروه‌های سنی پایین‌تر دارند.
چرا بچه‌دار نشدن مُد شده است؟
ایدئولوژی جدید ضد زادوولد انسان‌ها را برای زمین مثل سلول‌های غده‌ای سرطانی می‌داند

چرا بچه‌دار نشدن مُد شده است؟

آدم‌ها همیشه دربارۀ بچه‌دار شدن و تعداد بچه‌هایشان تصمیم می‌گرفته‌اند. این‌جور مسائل تصمیم‌هایی شخصی بوده‌اند، نه بیانیه‌ای دربارۀ اهمیت و معنای اخلاقیِ آوردن بچه‌های جدید به دنیا.
نوستالژی؛ مرهمی برای تنهایی
یاد گذشته‌ها بخیر

نوستالژی؛ مرهمی برای تنهایی

لحظه‌ای که یک رهگذر مهربان از ما عکس گرفت، احساس سرخوشی وجودم را پر کرد. زمانی طعم زندگی کامل را خواهیم چشید که همزیستی حضور و فقدان را پذیرا شویم. حالا عکس جدید خانوادگی‌مان در کنار قاب عکس قدیمی من و مادرم روی پیانو جا خوش کرده است و من با دیدن هر دو به وجد می‌آیم.
پدیده «عقل‌شان به لنزشان» است!

پدیده «عقل‌شان به لنزشان» است!

مشکل از آنجا شروع می‌شود که از مرحله‌ای، مخاطبان آلبوم‌های مجازی، در همان حالی که تصویر شما را پسند می‌کنند، خویشتن خویش را قضاوت می‌کنند؛ زمانی که مخاطب با چند تصویر منتخب از چند فرد گوناگون مواجه شود، ذهنش شروع به سناریوسازی کرده و قبل و بعدی برای عکس‌ها می‌سازد.