به مجریان زن اعتماد بیشتری کنید
گفت و گو با مبینا نصیری

به مجریان زن اعتماد بیشتری کنید

نصیری جزو مجریانی است که در بین همکاران خود دوستان بسیاری دارد وخیلی‌زود با اطرافیان اخت می‌شود. او بیان کرد که باید هرچه بیشتر به مجریان خانم در تلویزیون اعتماد کرد.
سالینجر؛ نویسنده همیشه غایب
گپ و گفتی با داریوش مهرجویی در حوالی سالمرگ سالینجر

سالینجر؛ نویسنده همیشه غایب

روزنامه «نیویورک‌تایمز» عکس بزرگ نیکی کریمی را چاپ کرد و مقاله مفصلی هم درباره من و اقتباس فیلمم از سالینجر نوشت. وکلای سالینجر هم متوجه شدند و اعتراض‌ها شروع شد.
پایان دوران غیبت اجتماعی زنان
در گفت و گو با منیژه حکمت

پایان دوران غیبت اجتماعی زنان

افزایش آسیب‌های اجتماعی نتیجه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی است که ساختار فکری جامعه برای جامعه طراحی کرده و به همین دلیل همه ما در مقابل این آسیب‌ها مسئولیت داریم.
در هیچ زمینه ای ادعا ندارم جز آشپزی!
حامد همایون

در هیچ زمینه ای ادعا ندارم جز آشپزی!

خواننده مطرح پاپ در بخشی از گفت و گوی ما با او می گوید: «الان خود حامد همایون هستم. گذشته و سختی هایم را فراموش نکرده ام اما حالا دیگر حامد همایون سبک و سیاقم شده است.» حامد همایون معتقد است برای رسیدن به جایگاه امروزش تلاش زیادی کرده و در زمره کسانی که یک شبه ره 100 ساله را رفته اند، قرار ندارد.
آنتونی کوئین، بازیگر درخشان تاریخ سینما

آنتونی کوئین، بازیگر درخشان تاریخ سینما

آنتونیو رودولفو کوئین اوکساکا، زاده 21 آوریل 1915 و درگذشته به تاریخ 3 ژوئن 2001، که بیشتر به نام آنتونی کوئین معروف است، بازیگر، نقاش و نویسنده مکزیکی-آمریکایی بود که در فیلم های تجاری موفق و فیلم های تحسین شده بسیاری از جمله «جاده»، «توپ های ناوارون»، «زوربای یونانی»، «توپ های سان سباستین»، «لورنس عربستان»، «رسالت» (یا «محمد رسول الله») و «شیر صحرا» (یا «عمر مختار») و ... نقش آفرینی نمود. وی دو بار جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را برای فیلم های «زنده باد زاپاتا!» در سال 1952 و «شور زندگی» در سال 1956 از آن خود کرد.
امجدیه، «سینما پارادیزوی» من است
گفت‌و گوی اختصاصی با حمید علیدوستی

امجدیه، «سینما پارادیزوی» من است

من قبرستان‌گردی را دوست دارم. حتی مدرسه هم که می‌رفتم در محله دروس یک قبرستان بود که انگار مال مسیحی‌ها بود. آنجا وقتی سنگ قبر سربازان گمنام را می‌دیدم بسیار تحت تأثیر قرار می‌گرفتم. بسیار. وقتی می‌دیدم قبرشان اسم ندارد و فقط نوشته «سرباز گمنام»، ساعت‌ها فکر می‌کردم که چطور می‌شود آدمی با مرگ آلوده شود، اما اسمی هم ازش نباشد.
جواد عزتی؛ ستاره پولساز گیشه‌های متروک

جواد عزتی؛ ستاره پولساز گیشه‌های متروک

جواد عزتی خودش هم مطلقا فکر نمی‌کرد روزی گیشه بر اساس حضور او طبقه‌بندی شود، یعنی تضمین کند که فیلمی بفروشد یا شکست بخورد. عجیب است که برای بازیگری با این هیبت کاملا معمولی، مردم جلوی سینما صف بکشند و فیلم‌هایش پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شود.
دنیل کریگ: نمی‌خواهم دایناسور شوم

دنیل کریگ: نمی‌خواهم دایناسور شوم

حضور دنیل کریگ در تجربه جدید سودربرگ از ویژگی‌های تماشایی فیلم است؛ بازی در نقش یک خلافکار عجیب و محبوس که هم آدم را می‌ترساند و هم در مواقعی ما را به خنده می‌اندازد.
اکبر عبدی؛ سلطان کمدی ایران

اکبر عبدی؛ سلطان کمدی ایران

دوران بازیگری اکبر عبدی زمانی آغاز شد که دوران بازیگران بسیاری به پایان رسیده بود و سینمای ایران در برنامه‌ریزی دولتی‌اش برای ابراز وجود و تثبیت موقعیت به کمیت بیش از کیفیت احتیاج داشت. از سوی دیگر هم دوران ستاره‌سازی به پایان رسیده بود.
فکر می‌کردم دیگر کار طنز انجام نمی‌دهم
گفت‌وگو با سروش صحت

فکر می‌کردم دیگر کار طنز انجام نمی‌دهم

یروی انتظامی سعه‌صدر نشان داد، ما اجازه پیدا کردیم با نیروی انتظامی با مدیران و مسئولان یا با خود تلویزیون شوخی کنیم و این برای من جذاب بود، فکر می‌کردم دیگر کار طنز انجام نمی‌دهم، الان بعد از استقبالی که از کار شد، به ایده‌های دیگری در ارتباط با ساخت مجموعه طنز فکر می‌کنم.
بهنوش طباطبایی؛ از کتی تا زیر سقف دودی

بهنوش طباطبایی؛ از کتی تا زیر سقف دودی

از کتی پرشر و شور «مسافری از هند» تا بازیگری که این روزها روی صحنه تئاتر می درخشد، راهی دراز طی شده است؛ مسیری به اندازه 15 سال. بهنوش طباطبایی در تمام این سال ها سرگرم تجربه کردن نقش های متفاوت و گاه متضاد در تلویزیون، سینما و تئاتر بوده است. بازیگری که با تلویزیون معروف و محبوب شد؛ شمایل ستاره شدن را تجربه کرد و با حضور در پرده بزرگ نقره ای دنیاهایی تازه برای خود و مخاطبانش ساخت.
نانسی عجرم، بانفوذترین خواننده زن عرب

نانسی عجرم، بانفوذترین خواننده زن عرب

همیشه به مردمی فکر می کنم که به دلیل شرایط خاص قادر به جشن گرفتن سال نو نیستند. به خصوص به فکر بچه های یتیم یا آدمهایی هستم که هیچ کسی را ندارند. همیشه به قدر توانم به آنها و به نیازمندان کمک می کنم و همیشه آماده ی کمک به فقیران هستم. بخشندگی و کمک به دیگران نه تنها باعث خوشحالی نیازمندان میشه بلکه حسّ شعف و خوشبختی واقعی را در درون ما زنده می کنه.
علی رفیعی؛ سرو بی تکرار
به بهانه زاد روز علی رفیعی، نویسنده و کارگردان، در آستانه ٨٠ سالگی

علی رفیعی؛ سرو بی تکرار

علی رفیعی در تمام سال‌های بعد از بازگشت به ایران منشأ اثر شد، نه فقط به واسطه خلق آثار نمایشی ماندگار مثل «شازده احتجاب»، «شکار روباه»، «یادگار سال‌های شن» و «عروسی خون» یا تربیت هنرجویانی که هریک به ستون‌های بازیگری تئاتر، سینما و تلویزیون بدل شدند، بلکه به واسطه نقش و تاثیرش در دوران ریاست دانشکده هنر‌های دراماتیک و مجموعه تئاترشهر.
مقطع حساس کنونی
گفتگو با زنده یاد افشین یداللهی

مقطع حساس کنونی

کمبود آگاهی در تربیت فرزند، نبود تعامل و شناخت از رفتار‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم، نتیجه خوبی در جامعه ندارد. مورد دیگر استرس‌های زیادی است که در جامعه ما وجود دارد. جامعه ما سال‌ها یا شاید نزدیک به نیم‌قرن است که در مقطع حساس کنونی قرار دارد.
داشنی مراد ، شکیرای کردستان

داشنی مراد ، شکیرای کردستان

داشنی مراد پنج سال داشت که پشت هلیکوپترهایی که برای آوارگان جنگ در شمال عراق آذوقه پخش می کردند می دوید. سال ۱۹۹۱ بود. او می دوید تا با دست های کوچکش مقداری غذا و چند تکه شکلات بگیرد. داشنی به یاد می آورد که آن روز سرما بسیار سخت و گزنده بود و خیلی از مردم به خاطر سرما و گرسنگی جان خود را از دست دادند.