جهانی شدن سینمای ایران در دهه ۸۰
نگاهی به فیلم‌های برجسته در دهۀ هشتاد

جهانی شدن سینمای ایران در دهه ۸۰

دهه‌ای که امکان مطرح شدن موضوعاتی را فراهم ساخت که پیش از این ممکن نبود و در جوار این موقعیت، آدم‌هایی از دل این فضا سربرآوردند که موفق شدند سینمای ایران را به سینمای جهان معرفی و ارائه کنند.

"آشفتگی"، فیلم آشفته‌ای است

جیرانی به داستان فیلمش بها می‌دهد. می‌خواهد همه چیز را بچیند و پیش ببرد، اما این نکته را به حساب نمی‌آورد از همان نمای کجکی ابتدایی می‌توان فهمید باربد، بردیا را از صحنه خارج می‌کند تا موفقیت کسب نکرده را این بار کسب کند.
عوارض تلویزیونی‌شدن شبکه نمایش خانگی

عوارض تلویزیونی‌شدن شبکه نمایش خانگی

چون صداوسیما نمی‌خواهد در معرض انتقادات و پرسش‌های گوناگونی درباره محصولات این حوزه قرار بگیرد، سعی خواهد کرد با همان دست‌فرمان تولیدات خودش حرکت کند و این هم یعنی کپی‌های برابر با اصل محصولاتی که در حال حاضر مردم آن‌ها را در شبکه‌ها به رایگان تماشا می‌کنند.
نمایش عشقی لاکچری در سریال

نمایش عشقی لاکچری در سریال "دل"

ساره بیات در نقش رستا چندان بازی متفاوتی ندارد و اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم حق با کاربرانی است که در صفحه اینستاگرام سریال دل به منطبق نبودن چهره و سن و سال بیات با یک تازه عروس جوان انتقاد کرده بودند. 
روایت دلهره مرگ در فیلم

روایت دلهره مرگ در فیلم "جهان با من برقص"

اکنون با نزدیکی‌های پایان فیلم سکانسی نمادین از راه و حرکت مینی‌بوس و سپس کلماتی را به یاد بیاوریم که در آن دگرگونی روحی جهانگیر کاملا نمایان می‌شود و اشاره می‌کند به اینکه جهانگیر مرگ را دوست ندارد، اما از آن هم نمی‌ترسد!
پرسشگری دراماتیک در فیلم

پرسشگری دراماتیک در فیلم "حوا، مریم، عایشه"

اعترافی که هر چند رنگ و لعابی سینمایی دارد و در برخی موارد چشمگیر است، اما مانع از مواجهه مخاطب با خواسته اصلی شخصیت‌ها می‌شود و ارتباط مؤثر او با آنچه که به واقع «نقض حقوق زنان» خوانده می‌شود، را دچار نقص می‌کند.
معناباختگی در دنیای امروز

"امیر"، فیلمی که قهرمان محور نیست

من دوست دارم و تلاش می‌کنم درباره روابط انسانی‌ای صحبت کنم که دیگر معنای گذشته خود را ندارد. توجه من موارد ساده انسانی است. سعی می‌کنم خوب نگاه کنم و در حد توانم بگویم خوب یا بد برخی مفاهیم تغییر کرده است.

"آشفتگی" فیلمی در ژانر "نوآر"

ساخته‌شدن فیلم «خفه‌گی» حاصل تعمق و تأملی در تجربه یک فضای جدید بود. «آشفته‌گی» قطعا ادامه این تجربه‌گرایی است، اما با داستانی متفاوت‌تر که بتوان «خفه‌گی» را هم تکمیل کرد.
جایی برای فرشته‌ها نیست، مستند غیرسفارشی

جایی برای فرشته‌ها نیست، مستند غیرسفارشی

بیتا باعث شد من با بچه‌های تیم ملی آشنا شوم. یک روز در همایش و مراسمی که تیم هاکی دختران برای بچه‌های اوتیسم برگزار می‌کردند با همه آن‌ها آشنا شدم، آنجا اولین آشنایی من با کاوه صدقی، سرمربی تیم ملی پسر‌ها و دختر‌های تیم اسکیت -هاکی شکل گرفت.
تصویر واقعی جامعه در فیلم

تصویر واقعی جامعه در فیلم "جان‌دار"

بهداد پیش از این به مرور تبدیل به یک تیپ عصبی و پرخاشگر شده بود. در این دو فیلم به مراتب بازی‌های جدی‌تر و پخته‌تری از او دیدم. جواد عزتی در این فیلم بسیار متفاوت ظاهر شده است و فاطمه معتمدآریا هم مثل همیشه درخشان است.
۳