مردم هنوز «مد» را نمی‌شناسند

یک هنرمند طراح با اشاره به این‌که مد به معرفی و تبلیغ نیاز دارد گفت: طراحی مد و لباس حرفه‌ای است که مردم هنوز درباره آن شناخت کافی ندارند و برگزاری جشنواره‌های مد به این شناخت کمک می‌کند.

کد خبر : ۱۰۸۴۱
بازدید : ۱۰۸۹
یک هنرمند طراح با اشاره به این‌که مد به معرفی و تبلیغ نیاز دارد گفت: طراحی مد و لباس حرفه‌ای است که مردم هنوز درباره آن شناخت کافی ندارند و برگزاری جشنواره‌های مد به این شناخت کمک می‌کند.

به گزارش مهر، شهرتاش رزمجو، طراح و استاد دانشگاه گفت: مد و لباس مقوله شناخته شده و گسترده‌ای است که در همه کشور‌ها مورد توجه ویژه هنرمندان، تولیدکنندگان و دولت قرار دارد. در کشور ما نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته و فعالان این عرصه در صدد هستند از تمامی امکانات ممکن برای رشد و پیشرفت این پدیده بهره ببرند.

این هنرمند طراح با اشاره به این‌که مد به معرفی و حمایت و تبلیغ نیاز دارد افزود: طراحی مد و لباس حرفه‌ای است که مردم هنوز درباره آن شناخت و آگاهی کافی ندارند. به همین سبب برپایی همایش‌ها و نمایشگاه ها و جشنواره های مرتبط با این هنر در مسیر شناخت توده مردم از این هنر بسیار اثرگذار خواهد بود. علاوه بر آن‌که مواجهه طراحان جوان با یکدیگر و همچنین امکان مشاهده آثار استادان پیشکسوت می‌تواند در پیشرفت کاری آنان به شکل قابل توجهی موثر واقع شود.

به گفته رزمجو، حضور طراحان جوان در نمایشگاه باعث معرفی این شاخه می‌شود همچنین پل ارتباطی بین طراح وتولید کننده ایجاد می‌کند؛ ارتباط این دوقشر نقش به سزایی در تولید آثار با کیفیت خواهد داشت. همانطور که می‌دانید یک اثر خلق شده برای رسیدن به مرحله نهایی که‌‌ همان تولید انبوه است نیاز به کمک دارد پس در اینجا تولید کننده نقش به سزایی در پیشبرد وعرضه محصولات به مردم دارد.

این استاد دانشگاه به تاثیر جشنواره‌های مد و لباس اشاره و بیان کرد:برگزاری جشنواره مد و لباس، می‌تواند به شناخت هویت فرهنگی جامعه ایرانی کمک کند چرا که برای رسیدن به این هویت باید مردم را آگاه کرد که تولیدات ایرانی با کیفیت نسبتا مناسب تولید وبه بازار عرضه می‌شوند؛ تنوع وخلاقیت دو اصل مهم است که نقش بسیاری در سوق دادن مردم به سمت تولیدات ایرانی دارد.

رزمجو که سال گدشته داوری آثار جشنواره مد و لباس را برعهده داشته عنوان کرد: به باور من نکاتی چون خلاقیت طرح، تناسب جنس لباس با فرم و رنگ و همچنین هم‌راستا بودن اثر با فرهنگ ایرانی و اجتماع ما مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک اثر از سوی یک داور، تولید کننده و هم‌چنین مردم جامعه است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید