فهرست خودروهای وارداتی + مشخصات و تخمین قیمت

فهرست خودروهای وارداتی + مشخصات و تخمین قیمت

خودرو‌های ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری کیا به عنوان نخستین محموله وارداتی خودرو احتمالا تا دو هفته دیگر به کشور می‌رسند.

کد خبر : ۱۱۴۷۷۶
بازدید : ۱۲۶۸۵

بیلبورد‌های جدید نصب شده در سطح شهر تهران نشان می‌دهد محصولات کیا و به احتمال زیاد سراتو نسل جدید اولین خودروی وارداتی سال ۱۴۰۱ خواهند بود.

«کوشا خودرو» اولین شرکتی است که از خودرو‌های وارداتی خود به صورت رسمی رونمایی کرده است. این شرکت نسل جدید سراتو را با لوگوی جدید کیا روی بیلبورد‌های پایتخت برده و به نظر می‌رسد تبلیغ برای این خودرو را در فضای مجازی هم آغاز کرده است.

نکته جالب آن است که نام کوشا خودرو هیچگاه به عنوان واردکننده مجاز خودرو اعلام نشده بود. احتمالا این شرکت خصوصی بعدا به لیست ۱۲ واردکننده مجاز خودرو در سال ۱۴۰۱ راه یافته است. نکته جالب توجه، اما سرعت کوشا خودرو در پیش بردن فرآیند واردات است. در واقع شرکتی که پس از ۱۲ شرکت دیگر اجازه واردات خودرو را دریافت کرده، توانسته زودتر واردات خودرو را به مرحله اجرا برساند. حتی با وجود آنکه دولت از ابتدا اولویت واردات را به خودرو‌های زیر ۱۰ هزار دلار تخصیص داده بود.

تبلیغ خودرو کیا
کوشا خودرو توانسته است در دور جدید واردات خودرو، نمایندگی رسمی کیا، خودروساز مشهور کره‌ای را اخذ کند. این شرکت در وبسایتش خود را این گونه معرفی کرده است: شرکت کوشا خودرو دارای بیش از یک دهه سابقه واردات رسمی بیش از ۱۵ هزار خودرو و همچنین تامین و توزیع قطعات یدکی است.

زمان ورود اولین خودروی وارداتی به کشور

بر اساس پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم، این خودرو‌ها احتمالا تا دو هفته دیگر (اواخر آذر) وارد کشور شوند.

کدام خودرو‌های کیا وارد می‌شوند؟

کوشا خودرو هنوز مشخص نکرده است که کدام محصولات خودروساز کره‌ای را وارد ایران خواهد کرد. اما با توجه به سقف ۲۰ هزار دلاری خودرو‌های وارداتی طبق آیین‌نامه واردات خودرو ۱۴۰۱، خودرو‌های پیکانتو، پگاس، سراتو، ریو سدان و هاچبک، سلتوس، سول و K ۵ (نسل جدید اپتیما) در این بازه قیمتی می‌گنجند. با این حال، شنیده می‌شود که کوشا خودرو قرار است محصولات ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری کیا را وارد کند. بر این اساس، می‌توان انتظار واردات کیا سراتو، کیا ریو سدان و هاچبک، کیا سلتوس، کیا سول و کیا اپتیما را داشت.

قیمت

قیمت خودرو‌های کیا در عمان

با توجه به آنکه واردات قرار است از مبدا عمان انجام شود، مبنای قیمت هم نرخ فروش این خودرو‌ها در این کشور خواهد بود. نگاهی به سایت‌های فروش خودروی عمان نشان می‌دهد که برخی خودرو‌های کیا ساخت ۲۰۲۲ را می‌توان در محدوده بین ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار پیدا کرد. هر چند تمام مدل‌های ۲۰۲۳، قیمتی بیش از ۱۵ هزار دلار دارند.

با فرض آنکه واردکننده رسمی این برند قرار است خودرو‌های بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار وارد کند، احتمالا شاهد واردات مدل‌های ۲۰۲۳ این خودرو‌ها خواهیم بود. در جدول پایین قیمت خودرو‌های کیا در کشور عمان (مبدا واردات) آمده است.

قیمت سراتو ۲۰۲۳ از ۱۶ هزار و ۴۰۰ دلار آغاز می‌شود. کیا ریو سدان و ریو هاچبک حدود ۱۷ هزار دلار قیمت دارند. کیا سلتوس ۱۷ هزار و ۷۰۰ دلار و کیا سول هم ۱۸ هزار و ۲۰۰ دلار در عمان به فروش می‌رسند. قیمت کیا اپتیما ۲۰۲۳ در عمان هم از ۱۸ هزار و ۷۰۰ دلار شروع می‌شود.

تخمین قیمت خودرو‌های وارداتی کیا

با این حال، باید توجه داشت که قیمت‌های درج شده قیمت خرده‌فروشی کارخانه هستند و محتمل است نمایندگی رسمی کیا در ایران بتواند خودرو‌ها را به قیمت پایین‌تر از قیمت خرده‌فروشی وارد کند.

در ستون بعدی، قیمت دلاری خودرو‌ها را با فرض نرخ ارز ۳۷ هزار تومان به تومان تبدیل کرده‌ایم. در ستون بعدی هم قیمت تخمینی خودرو‌های وارداتی را با فرض تعرفه‌های سابق و حاشیه سود فرضی ۲۰ درصدی برای واردکننده مشاهده می‌کنید.

کیا

سابقه حضور کیا در ایران

حضور کیا در ایران به اوایل دهه هفتاد و معرفی پراید به بازار کشور باز می‌گردد. در گذشته شرکت اطلس خودرو واردات خودرو‌های کیا موتورز را انجام می‌داد. همچنین سایپا تولید داخلی بعضی از محصولات مانند کیا سراتو را نیز انجام می‌داد. سراتو، پراید و ریو سه محصول پرفروش کیا در ایران بودند که تولید هر سه متوقف شده است.

مشخصات کیا سراتو ۲۰۲۳؛ اولین خودروی وارداتی

کیا سراتو در بازار آمریکای شمالی این خودرو با نام کیا فورته (Forte) شناخته می‌شود و در بازار کره جنوبی این مدل K ۳ نام دارد.

به گزارش وبسایت خبری اسب بخار، شنیده‌ها حاکی از آن است که نسل جدید کیا سراتو با پیشرانه ۱.۶ لیتری و دو لیتری به بازار ایران می‌آید و صرفاً نمونه‌های اتوماتیک این سدان کره‌ای توسط کوشا خودرو عرضه خواهند شد. نسل جدید سراتو که به سری BD هم معروف است، یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های کلاس C بازار جهانی به حساب می‌آید که عرضه با تیراژ بالا را در بازار کشور‌های آسیایی و آمریکایی تجربه کرده است.

همچنین بر مبنای تصویر به کار رفته در بیلبورد‌های کوشا خودرو، به نظر می‌رسد این شرکت در نظر دارد تا آخرین فیس لیفت سراتو نسل جدید را وارد بازار ایران کند.

منبع: فردای اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید