همسرکشی به دلیل مخالفت با طلاق

مردی که به دلیل مخالفت با طلاق، همسرش را به قتل رسانده بود به جرمش اعتراف کرد.

کد خبر : ۱۱۵۶۶
بازدید : ۱۳۶۸
مردی که به دلیل مخالفت با طلاق، همسرش را به قتل رسانده بود به جرمش اعتراف کرد.

به گزارش شرق، فوت مشکوک زنی٤٠ساله به نام «مریم»، ساعت ١٥:٤٥ روز ٢٥ تیر سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری حضرت عبدالعظیم اعلام شد. تیم بررسی صحنه جرم همراه عوامل تشخیص هویت در محل حاضر شدند و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد، متوفی به علت اصابت جسم سخت به ناحیه سر و خونریزی شدید داخلی ناشی از شکستگی جمجمه فوت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک» به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان با توجه به نحوه کشف جسد، به تحقیق از پسر متوفی پرداختند و اطلاع پیدا کردند این جوان در تماس تلفنی همسر مادرش به نام مسعود به محل سکونت مادر خود مراجعه کرده است.

پسر مریم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدودا ساعت ١٠ صبح بود که همسر مادرم با من تماس گرفت و عنوان کرد مادرم پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی او نیست و به این بهانه از من خواست تا به محل زندگی مادرم بروم و موضوع را بررسی کنم. نزدیکی‌های ظهر به منزل مادرم رفتم، اما کسی در خانه را باز نکرد در نهایت با مسعود تماس گرفتم و موضوع را با وی در میان گذاشتم و او نیز پس از ساعاتی خودش را به خانه مادرم رساند. با کلیدی که در اختیار وی بود، وارد منزل شدیم که ناگهان با جسد مادرم در کف خانه روبه‌رو شدیم».

در تحقیقات اولیه مشخص شد همسر متوفی به‌نام مسعود (٦٦ساله) پس از مرگ همسر اولش، در سال ٩٠ با مریم که او نیز چند سال پیش شوهرش فوت شده ازدواج مجدد کرده، اما باوجوداین، هر دو نفر به صورت جداگانه زندگی می‌کردند.

مسعود در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: «صبح روز حادثه هرچه به تلفن خانه و گوشی تلفن همراه مریم زنگ زدم کسی پاسخ‌گو نبود. همسرم از مدتی پیش فشار خون پیدا کرده بود. به همین علت با پسرش تماس گرفتم و از او خواستم تا به منزل مادرش سر بزند. پس از تماس تلفنی پسر مریم و بیان این مطلب که مادرش در خانه را باز نمی‌کند، خودم شخصا به محل زندگی مریم رفتم و با کلید خانه که فقط در اختیار من و مریم بود، در را باز کردم و هر دو نفر داخل رفتیم که ناگهان با جسد مریم در کف خانه روبه‌رو شدیم».

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده، به تحقیق از اهالی محل سکونت متوفی پرداختند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند مسعود برخلاف ادعای اولیه خود مبنی بر اینکه در چند روز گذشته به خانه مریم نرفته بنا بر مشاهدات تعدادی از اهالی ساختمان روز قبل از کشف جسد در زمان خروج از ساختمان، با حالتی مضطرب دیده شده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات از اعضای خانواده متوفی، اطلاع پیدا کردند مریم از چندی پیش قصد متارکه داشته، اما مسعود در اظهارات خود مدعی بود هیچ‌گونه مشکلی با همسرش نداشته است.

در شرایطی که مسعود منکر هرگونه حضور در خانه مقتول می‌شد، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی اطمینان پیدا کردند مسعود در اظهاراتش سعی در فریب آنها دارد به همین دلیل ضمن هماهنگی با بازپرس پرونده، مسعود دستگیر و برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

«مسعود» که پس از دستگیری همچنان سعی در بی‌گناه نشان‌دادن خود داشت، سرانجام دو روز پیش لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اقرار کرد. وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «یک روز قبل از کشف جسد به خانه همسرم رفته بودم که او مجددا موضوع طلاق را مطرح کرد. من به‌شدت مخالف متارکه از مریم بودم، اما او همچنان اصرار می‌کرد باید او را طلاق دهم تا اینکه با شدت پیداکردن صحبت‌ها در یک لحظه عصبانی شدم و ضربه محکمی را به صورت مریم زدم. شدت ضربه به حدی بود که مریم از ناحیه سر به دیوار برخورد کرد و دچار خونریزی شد. او پس از لحظاتی روی زمین افتاد. بدنش سرد شده بود. بسیار ترسیده بودم، اما کاری از دستم برنمی‌آمد. به همین علت به‌سرعت از خانه خارج شدم و به منزل خودم در منطقه نارمک بازگشتم. فردای آن روز به بهانه اینکه مریم جواب تماس‌های من را نمی‌دهد، با پسرش تماس گرفتم تا با این کار صحنه‌سازی کنم».

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید