شخصیت‌ها پای صندوق رای چه گفتند؟

شخصیت‎های مختلف سیاسی امروز پای صندوق‌های رای رفته و در گفت و گو با خبرنگاران مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

کد خبر : ۱۲۵۱۳
بازدید : ۳۶۷۱
شخصیت‎های مختلف سیاسی امروز پای صندوق‌های رای رفته و در گفت و گو با خبرنگاران مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، شخصیت های سیاسی امروز به حوزه های مختلف رای گیری رفتند. بخش هایي از سخنان آنها در پای صندوق ها، به نقل از خبرگزاری ها در ادامه می آید:

ناطق نوری: نظام پیروز واقعی خواهد بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت باید با وحدت در اصول انقلاب و با بصیرت، طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان را باطل کنند. حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری با حضور در حسینیه ارشاد اظهار کرد: این انتخابات در رابطه با سرنوشت ما و تأیید نظامی که ما به آن رأی دادیم اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنین تأیید راهی است که شهدای بسیاری برای آن به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: حضور پرشور مردم تأیید همه ارزش‌هایی است که امام (ره) آن را پی‌ریزی کردند و ملت به آن لبیک گفتند و امروز برای تثبیت آن در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

ناطق نوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه به نظر شما اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات هستند یا اصولگرایان، گفت: صندوق انتخابات پیروز انتخابات را تعیین می‌کند. هر گروهی اکثریت را کسب کند، موفقیت برای نظام و کشور خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند آنچه اهمیت دارد حضور مردم است که در تعیین سرنوشت ملت موثر خواهد بود و هر کسی با هر گرایشی که دل در گرو این خاک و نظام بسته است در انتخابات موفق شود، پیروزی برای نظام و ایران در سطح جهان رقم خواهد خورد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنم این انتخابات در مقایسه با انتخابات‌های گذشته جزو پرشورترین‌ها باشد.

عارف: انتظار صف‌های طولانی در ساعت‌های اولیه را نداشتم
محمدرضا عارف در ساعت آغازین رای گیری با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را برای انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت. رئیس شورای ائتلاف اصلاح‌طلبان با بیان اینکه امیدواریم مشارکت مردم به ۷۵ درصد برسد، گفت: پس از انتخابات باید رفاقت شکل بگیرد.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که انتظار مردم از نمایندگان مجلس چیست؟ گفت: مردم تکلیف خودشان را خوب می‌دانند و باید بدانیم مردم از ما چه انتطاری دارند. مردم انقلاب را از خودشان می‌دانند که در همین راستا است که در ابتدای ساعات اولیه انتخابات صف‌های طولایی تشکیل داده که انتظار این را نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پیام حضور مردم در انتخابات چیست؟ گفت: با توجه به شرایط منطقه و با توجه به حماسه 92 قابل پیش‌بینی بود که مردم در انتخابات حضور داشته باشند و امیدواریم که مشارکت به75 درصد برسد.

حدادعادل: انتخابات جشن سیاسی ملی است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتخابات را یک جشن سیاسی ملی می‌دانم؛ یعنی همه ملت در یک جشن سیاسی بزرگ شرکت می‌کنند و پیام همبستگی ملی، افزایش عزت و اقتدار ملی را به دنیا می‌دهند.

غلامعلی حدادعادل با حضور در مسجد لرزاده تهران آراء خود را به صندوق رأی انداخت در خصوص پیام حضور پرشور مردم در انتخابات برای جهانیان اظهار داشت: انتخابات را یک جشن سیاسی ملی می‌دانم؛ یعنی همه ملت در یک جشن سیاسی بزرگ شرکت می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: حضور مردم برای همبستگی ملی، افزایش عزت و اقتدار ملی ضروری است و پیام بسیار خوبی را به دنیا می دهد. تنها کافی است که بدانیم در چند ماه گذشته در یکی از کشورهای منطقه که جمعیت آن نزدیک به جمعیت ایران است، انتخابات برگزار شد و در مرحله اول آن تنها ۲ درصد ملت آن کشور شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید بفهمید که مردم‌سالاری دینی در ایران چه کرده است، حضور مردم ایران را با یک کشور مسلمان منطقه که تحت تسلط آمریکا است، مقایسه کنید، اظهار کرد: این تفاوت مردم‌سالاری دینی در ایران و جاهای دیگر است.

اهم سخنان سایر شخصیت های سیاسی به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد که مشارکت مردم در انتخابات خوب و پرشور باشد.

علی مطهری، نماینده مردم تهران گفت: حضور مردم و اخبار رسیده نشان دهنده این است که انتخابات به خوبی برگزار می شود. حداقل در این مجلس، اقلیت قوی از اصلاح طلبان شکل می گیرد، اما بهتر است از الان پیش بینی نکنیم.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باوجود اینکه ملت بزرگ ایران در انتخابات گذشته حماسه‌های بزرگ آفریدند ولی این انتخابات هم یک حماسه بسیار برزگ خواهد بود و مردم نیز تاکنون بسیار باشکوه در انتخابات شرکت کرده‌اند و نشاط و شادابی که امروز در چهره مردم می‌بینیم بسیار فوق‌العاده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفت: مجلس آینده، مجلس خوبی خواهد بود و باید به فکر معیشت و اقتصاد مردم که مهمترین چالش امروز ماست، باشد. بهتر است از الان پیش بینی

ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی گفت: مجلس خبرگان جای کسانی است که به رای مردم اعتقاد دارند، لذا نباید اجازه دهیم کسانی که هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند، وارد مجلس خبرگان شوند.

عبدالله نوری گفت: از مردم بزرگوار و هوشیار ایران می‌خواهم با حضور در پای صندوق‌ها و با رای آگاهانه، کامل و هوشمندانه خویش در جهت گسترش امید و بهبود نسبی شرایط کشور گام بردارند. آراء مردم تاثیر گذار است حتی یک رای.

مرضیه وحید دستجردی، وزیر اسبق بهداشت گفت: امیدوارم جمعیت زیادی در انتخابات شرکت کند و جایگاه جمهوری اسلامی و مردم سالاری ما را به جهانیان اعلام کنند.

محمدرضا خاتمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ترکیب مجلس آینده اظهار کرد: هنوز زود است که در این باره اظهارنظر کنیم ولی قطعا در مجلس آینده صدای تحریم، مرگ و جنگ بیرون نمی آید.

سید هادی خامنه‌ای در پاسخ به سوالی درباره توهین به ملکه انگلیس از طریق نصب تصویر او روی یک شتر اظهار کرد: افراد غیر مسؤول این اقدامات را انجام می‌دهند و معیار ما کار حکومت است. این قبیل اتفاقات در آمریکا و انگلیس نیز رخ می‌دهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید