امسال چند هواپیما به ایران آمدند؟

کد خبر : ۱۲۹۸۵
بازدید : ۵۴۶۳

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ورود ۲۴ فروند هواپیما در طول سال ۹۴ خبر داد و گفت: همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند با خرید هواپیماهای جدید و ورود آنها تا پایان امسال تعداد ناوگان خود را افزایش دهند.

مقصود اسعدی سامانی با بیان این که در طول سال جاری ۲۴ فروند هواپیما توسط شرکت‌های مختلف وارد ناوگان هوایی شد اظهار کرد: از این تعداد ۸ فروند ایرباس ۳۴۰، ۶ فروند ۳۲۰، ۶ فروند بوئینگ ۷۳۷، ۲ فروند هواپیمای BAE-۱۴۶، یک فروند ایرباس ۳۲۰ و یک فروند ایرباس ۳۲۱ است.

وی افزود: علاوه بر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی٬ پیش از اجرای برجام ایرلاین‌های خصوصی نیز مذاکرات خود را با شرکت‌های هواپیماساز آغاز کرده بودند و این مذاکرات بعد از اجرای برجام نیز ادامه دارد به طوری‌که برخی مذاکرات در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران ۲۰۱۶ که در بهمن ماه برگزار شد، برای تامین هواپیما با تمرکز بر روش اجاره به شرط تملیک صورت گرفت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند با خرید هواپیماهای جدید و ورود آنها تا پایان امسال تعداد ناوگان خود را افزایش دهند.

سامانی در بخش دیگری از اظهاراتش به همکاری متخصصان ایرانی بخش تعمیرات و مهندسی هواپیما با شرکت‌های هواپیماساز دنیا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از متخصصان داخلی تعمیرات هواپیما در حوزه‌های رده بالای شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و بمباردیه فعالیت می‌کنند و در ساخت هواپیما مشارکت دارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی مسئولان کشور قرار است در زمان انعقاد قراردادهای خرید هواپیما بخشی از زنجیره تولید آنها به ایران منتقل شود.

سامانی اظهار کرد: قطعا قابلیت و توانمندی ساخت بخشی از زنجیره تولید هواپیما در داخل کشور و توسط متخصصان ایرانی وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: کشور چین به عنوان یکی از مشتریان شرکت هواپیماساز ایرباس طی هماهنگی با این شرکت قرار است بخشی از قطعات این هواپیماها را تولید کند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید