کره‌شمالی چند موشک به سوی دریا شلیک کرد

کره‌شمالی چند موشک به سوی دریا شلیک کرد
کد خبر : ۱۲۹۹۰
بازدید : ۱۴۸۹
کره‌شمالی چند موشک به سوی دریا شلیک کرد
چند ساعت پس از وضع تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی، گزارش شده که این کشور اقدام به شلیک موشک‌های کوتاه برد به سوی دریا کرده است.

به گفته وزارت دفاع کره‌جنوبی این موشک‌ها در سال ۱۰ صبح به وقت محلی (ساعت ۰۱:۰۰ به وقت گرینویچ) از سواحل شرقی وونسان شلیک شد.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی به خبرگزاری یونهوپ گفته که هنوز دقیقا مشخص نیست چه نوع موشکی شلیک شده است. این خبرگزاری به نقل از مقامات کره جنوبی گزارش کرده که همه موشک‌ها در دریا فرود آمده اند.

شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای برای گسترش قابل توجه تحریم های بین المللی علیه کره شمالی راتصویب کرد.

این قطعنامه در واکنش به آزمایش ماه پیش اتمی در کره شمالی تصویب می شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت: "امروز، جامعه بین المللی، با یک صدای واحد یک پیام ساده برای کره شمالی فرستاده است:‌ کره شمالی باید از این برنامه های خطرناک دست بکشد و مسیر بهتری را برای مردم خود انتخاب کند."

کره‌شمالی چند موشک به سوی دریا شلیک کرد
تلویزیون کره شمالی آزمایش هسته‌ای و موشکی را به عنوان دستاوردی بزرگ در راه تحقق آرمان‌های رهبر و مردم اعلام کرد

ایالات متحده پیشتر با روسیه و به خصوص چین، که دارای روابط نزدیکی با حکومت کره شمالی است، بر سر تصویب این قطعنامه به توافق رسیده بود.

در روز ۶ ژانویه سال جاری، کره شمالی برای چهارمین بار اعلام کرد که یک بمب هسته‌ای را آزمایش کرده و منابع غربی نیز آزمایش یک وسیله انفجاری اتمی را تایید کردند. همچنین، روز ۷ فوریه، کره شمالی گفت دست به آزمایش موشکی زده است.

با تصویب این قطعنامه، کشورهای عضو سازمان ملل ملزم خواهند شد تا کشتی‌ها و هواپیماهای حامل محموله‌های مختلف به مقصد کره شمالی را مورد بازرسی قرار دهند تا از غیرنظامی بودن محتوای این محموله‌ها اطمینان حاصل کنند.

این قطعنامه همچنین شامل ممنوعیت صادرات زغال‌سنگ و سنگ آهن به کره شمالی یا خرید آن از این کشور است مگر به میزانی که برای "تامین معیشت" مردم و نه استفاده در برنامه‌های نظامی ضرورت داشته باشد.

با تصویب این قطعنامه، فروش طلا، تیتانیم و مواد معدنی کمیاب، سوخت هواپیما و سوخت موشکی به کره شمالی ممنوع خواهد بود، محدودیت‌های بیشتری در مورد ارتباط بانکی کره شمالی و خارج به اجرا گذاشته خواهد شد و پرواز هواپیماهای حامل مواد تحریم شده به آن کشور نیز مجاز نخواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید