بهترین روش برای ترک سیگار

بهترین روش برای ترک سیگار
کد خبر : ۱۳۷۸۳
بازدید : ۵۵۰۹
بهترین روش برای ترک سیگار

فرادید | افرادی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند، با ترک ناگهانی احتمال موفقیت بیشتری خواهند داشت. این نتیجۀ تحقیقی است که در سالنامۀ پزشکی داخلی به چاپ رسیده است.

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی انگلیسی، داوطلبانی که به یکباره سیگار را کنار گذاشتند، یعنی با روشی که به "بوقلمون سرد" مشهور است، به نسبت داوطلبانی که سعی داشتند به تدریج سیگار را کنار بگذارند، 25 درصد بیشتر احتمال داشت که نیم سال پس از تاریخی که سیگار را کنار گذاشتند، همچنان سیگار نکشند.

طبق توصیۀ نظام ملی بهداشت بریتانیا، انتخاب تاریخی که ترک سیگار در آن آسانتر باشد مهم است. همچنین به خود قول دهید و به قولتان بچسبید.

برای خود قانون ضد "فقط همین یکی" را بگذارید. هر وقت که احساس دشواری کردید، به خود نگویید "فقط همین یکی" را می‌کشم، بلکه به خود بگویید که "همین یکی را هم نمی‌کشم"، تا زمانی که وسوسۀ سیگار از ذهنتان بیافتد.

در تحقیقی که به همت بنیاد قلب بریتانیا انجام شده، نزدیک به 700 داوطلب انگلیسی به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم شدند: گروه ترک تدریجی و گروه ترک بلافاصله.

پس از شش ماه، 15.5 درصد از شرکت کنندگان گروه تدریجی سیگار نمی‌کشیدند، در حالی که این میزان در گروه ترک بلافاصله 22 درصد بود.

دکتر نیکولا لیندسون هاولی، از دانشگاه آکسفورد و سرپرست این تحقیق، گفت: "تفاوت نتیجه ظاهراً به این موضوع برمی‌گردد که افراد در کم کردن تعداد سیگارهایشان دچار مشکل هستند. این امر به نوعی اضافه بر سازمان است که باعث می‌شود که ترک کردن را کلاً کنار بگذارند."

حتی با وجود اینکه بیشتر افراد حاضر در تحقیق گفته بودند که ترک تدریجی را به ترک ناگهانی ترجیح می‌دهند، اما آنهایی که ناگهانی سیگار را کنار گذاشتند موفقتر بودند.

دکتر لیندسون هاولی معتقد است که حتی در صورت ترک نکردن سیگار، کاهش میزان مصرف آن هم مفید است.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بنظرم ترک تدریجی خوب نیست چون هرچی کمتر سیگار بکشی , سیگاری که میکشی بیشتر مزه میده و دوباره زیادش میکنی . ناگهانی بهتره

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید