"ثروتمندترین بانکدار جهان" به دام افتاد!

"ثروتمندترین بانکدار جهان" به دام افتاد!

یوسف صفرا، ثروتمندترین بانکدار جهان، با اتهام فساد مواجه شده است. او مالک گروه صفرا است که یک شرکت خوشه‌ای برزیلی فعال در زمینه ارائه خدمات مالی و بانکداری، توسعه املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری در کشاورزی و ترابری است.

کد خبر : ۱۴۴۶۶
بازدید : ۳۳۳۹
اتهام فساد به
او دومین فرد ثروتمند برزیل است

فرادید | یوسف صفرا، ثروتمندترین بانکدار جهان، با اتهام فساد مواجه شده است. او مالک گروه صفرا است که یک شرکت خوشه‌ای برزیلی فعال در زمینه ارائه خدمات مالی و بانکداری، توسعه املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری در کشاورزی و ترابری است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، یوسف صفرا، 77 ساله و مالک گروه صفرا (Safra Group) است که به تازگی متوجه اتهام فساد در برزیل شده است. یوسف صفرا همچنین مالک برج خیار شور یا همان تبر سنت ماری ۳۰ است که 18.3 میلیارد دلار ارزش دارد. دارایی‌های او به حدی است که او را به دومین فرد ثروتمند برزیل تبدیل کرده است.

گفته می‌شود که آقای صفرا قرار بوده توسط کارکنان ارشد خود و برای فرار از پرداخت مالیات 506 میلیون دلاری (معادل 1.8 میلیارد رئال برزیلی)، حدود 4 میلیون دلار به مقامات برزیلی رشوه دهد تا به ازای آن، از میزان مالیات پرداختی به دولت این کشور کم شود.

بازجویان علیه پنج شخص دیگر نیز پرونده تشکیل داده‌اند. فایننشال تایمز به نقل از بازجویان نوشت که «مقاصد مجرمانه این گروه توسط مکالمات و پیام‌های مبادله شده‌ی مذکور در کیفرخواست مشخص شده است.»

اتهامات وارده بر اساس یک مکالمه تلفنی بین ژوآ ایناسیو پوگا، از مدیران ارشد اجراییِ بانکو صفرا، و مقامات اداره مالیات برزیل تنظیم شده است.

مقامات برزیلی می‌گویند که نامی از آقای صفرا مستقیما در برنامه فساد مطرح نشده اما بازجویان می‌گویند که آقای پوگا او را در جریان اتهامات گذاشته است.

با این حال، گروه صفرا تمامی این اتهامات را رد و اعلام کرده که «هیچ نوع ناشايستگى‌ توسط هیچ یک از شرکت‌های زیرگروه ما رخ نداده است.»

اتهام فساد به
دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل، با موج بی‌سابقه‌ای از اعتراضات روبه‌رو شده است

آقای یوسف صفرا در حلب سوریه متولد شده و از طریق تجارت صاحب سرمایه شده است. خانواده وی علاوه بر بانک خصوصیِ بانکو صفرا در برزیل، مالک بانک‌هایی در نیویورک و سوئیس هستند.

گفتنی است اتهامات وارد شده به آقای صفرا بخشی از عملیات تحقیقاتی برای برچیدن فساد مالی در برزیل موسوم به «عملیات کارواش» است. در همین رابطه 74 شرکت فعال در صنایع گوناگون و همچنین 24 فرد حقیقی تحت بازجویی‌های مالی قرار گرفته‌اند.

تخمین زده شده که برزیل در 15 سال گذشته به دلیل فرارهای مالیاتی شرکت‌ها و دریافت رشوه به ازای کاهش مالیات، حدود 6 میلیارد دلار ضرر کرده است. این در حالی است که فساد شرکت پتروبراس، شرکت نفت دولتی برزیل، همچنان در کانون توجه مردم و رسانه‌های این کشور قرار دارد، چرا که فساد این شرکت نفتی با دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل، ارتباط داده شده است.

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید