رازگشایی از قتل زن جوان

کد خبر : ۱۵۲۰۸
بازدید : ۱۹۷۷
رئیس‌پلیس فتای ناجا از دستگیری اعضای یک باند چهارنفره کلاهبرداری از شهروندان خبر داد و گفت: قتل و پول‌شویی دو ‌میلیاردتومانی از جرایم ارتکابی صورت‌گرفته توسط بزهکاران بود.

سردار سیدکمال هادیانفر در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح شکایت ۱۴ شهروند یزدی در بهمن سال گذشته مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان، زمینه‌ساز کشف پرونده‌ای پیچیده و راز یک قتل شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد سه نفر که ساکن استان‌های هم‌جوار استان یزد بودند اقدام به کرایه مغازه‌ای به منظور فروش میوه کردند که درواقع این حرکت پوششی برای اسکیمر (کپی‌برداری‌کردن از کارت عابربانک) بود.

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی افزود: درهمین‌باره در فعالیت صورت‌گرفته در بازه زمانی کرایه مغازه از سوی این سه متهم، صد ‌میلیون تومان از حساب بانکی ۱۴ نفر از شهروندان برداشت شد؛ بنابراین از آنجا که پرونده دارای اولویت بالایی در زمینه شناسایی مجرمان و جلوگیری از دیگر اقدامات کلاهبردارانه بود، متخصصان پلیس فتا با استفاده از روش‌هایی نوین توانستند متهمان را که بعد از استان یزد به اصفهان و سپس به یکی از شهرستان‌های فارس نقل مکان کرده‌ بودند، شناسایی کنند.

در این راستا با هماهنگی بازپرس پرونده و اخذ نیابت قضائی، مأموران به استان محل اقامت متهمان اعزام شدند و با همکاری پلیس آن شهرستان، محل استقرار متهمان کشف و آنها در یک عملیات بعد از چندین ساعت دستگیر شدند.

سردار هادیانفر بیان کرد: در تجسس‌های صورت‌گرفته در محل اختفای این افراد ۳۰ عدد کارت بانکی کشف و درنهایت متهمان به برداشت غیرمجاز از ۱۴ حساب از طریق اسکیمرکارت اعتراف کردند.

رئیس‌پلیس فتای ناجا گفت: در تحقیقات بعدی کارشناسان پلیس و با استناد به ادله دیجیتال به‌دست‌آمده از متهمان، رد پای یک قتل در این پرونده باز شد؛ قتلی که در سال ۱۳۹۰ پس از رابطه پنهانی یکی از متهمان با زنی ۴۰ساله به وقوع پیوسته و تا این تاریخ قاتل از دست قانون فرار کرده بود.

سردار هادیانفر ادامه داد: این قتل در حالی به وقوع پیوسته بود که مقتول، متهم را تهدید به برملاکردن رابطه خود با وی کرده بود بنابراین برای ساکت‌کردن صدای وی تنها راهی که به ذهن متهمان رسیده بود، قتل وی در منزل خود و به آتش‌کشیدن خودرو شخصی مقتول در گوشه‌ای دیگر از شهر بود؛ اما پرونده این متهمان به همین‌جا ختم نشد، بلکه در ادامه تحقیقات پلیسی پرونده بزرگ پول‌شویی به ارزش دو‌میلیاردو ۸۰۰‌ میلیون تومان در پیش روی مأموران پلیس باز شد.

رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا اظهار کرد: مأموران پلیس در ادامه تحقیقات خود به پرونده فروش یک باغ شش ‌هزارمتری دست یافتند که براساس استعلامات صورت‌گرفته از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری، مشخص شد این معامله با استفاده از اسناد جعلی به مبلغ دو ‌میلیاردو ٨٠٠ ‌میلیون تومان صورت گرفته و این پول مستقیما به حساب خانمی واریز شده که وی نیز سریعا این پول را با خرید دلار و طلا به صورت کامل خرج کرده است.

وی همچنین گفت: با توجه به حجم گسترده اقدامات جنایی و کلاهبرداری این افراد، مأموران پلیس همچنان به دنبال کشف دیگر پرونده‌های پنهان‌شده از سوی این افراد هستند.

سرقت موبایل برای خرید مواد مخدر
دو مرد معتاد که برای تأمین هزینه مواد مخدر دست به سرقت می‌زدند روانه زندان شدند. به گزارش خبرنگار ما، دستگیری سارق موبایل‌قاپ در تقاطع خیابان انقلاب- ولیعصر چندی قبل از طریق ١١٠، به کلانتری فلسطین اعلام و با حضور مأموران در محل مشخص شد دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت گوشی تلفن همراه متعلق به زنی جوان را سرقت اما حین فرار با یک تاکسی تصادف کردند، یک نفر از آنها از محل متواری و نفر دوم توسط شهروندان دستگیر شد.

متهم ٢٢ساله به نام «میلاد.پ» پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، به‌عنوان یکی از سارقان حرفه‌ای که بارها دستگیر شده، شناسایی شد. «میلاد» که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ده‌ها فقره سرقت گوشی‌های تلفن همراه از افراد رهگذر در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در خیابان انقلاب، میدان هفت‌تیر، خیابان کارگر، منطقه یوسف‌آباد، عباس‌آباد و... اقرار کرد.

با معرفی دومین متهم پرونده به‌نام «مهران» از سوی میلاد، دستگیری مهران نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما مهران با اطلاع از بازداشت همدست خود، از مخفیگاهش متواری شده بود. سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و شناسایی محل تردد «مهران» در پارک خزانه، او نیز به دام افتاد.

در بررسی سوابق مهران مشخص شد او هم مانند میلاد یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت است که بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر شناسایی بیش از ٧٠ مالباخته تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده، گفت: «با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم مشخص شد آنها با انگیزه تأمین هزینه مصرف روزانه مواد مخدر اقدام به سرقت کرده و گوشی‌های تلفن همراه مسروقه را به شخصی در محدوده خیابان جمهوری فروخته‌اند که با شناسایی خریدار اموال مسروقه، این شخص نیز دستگیر شد و به خرید ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه اعتراف کرد».
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید