میل و کباده زورخانه در دست دختران تاپ و شلوارک پوش!

میل و کباده زورخانه در دست دختران تاپ و شلوارک پوش!
کد خبر : ۱۶۶۲۷
بازدید : ۸۸۸۰
سال‌هاست که مسئولیت مهم صادر نمودن ورزش زورخانه ای به فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای سپرده شده است.

به گزارش تابناک، فدراسیونی که سالهاست توسط یکی از روسای سابق سازمان تربیت بدنی اداره می شود و حالا بیش از 13 سال است که این رسالت اجباری بر دوش وی مانده و اگرچه تا دل تان بخواهد دبیر در آن مجموعه بین المللی جا به جا شده اما بنا به دلایلی هیچ وقت رئیس تغییر نکرده است. البته عده ای معتقدند زور وزارت ورزش زور نیست که اگر بود حال و روز صدور ورزش زورخانه ای این نبود.

سالها بودجه بیت المال به تصویب مجلس هزینه شد تا ورزشی ایرانی و اعتقادی در جهان ترویج داده شود که کم از جودو و کاراته ژاپن نبود که از آن هم غنی تر به شمار می رفت. از تکواندوی کره ای ها اصیل تر و زیبا تر بود و ترکیبات معنادار تقدیس و تذهیب و ورزش ، زورخانه را از حد یک تمرین بدنی صرف خارج ساخت.

میل و کباده زورخانه در دست دختران تاپ و شلوارک پوش غربی!+ تصاویر

زورخانه حالا متقاضی جدید پیدا کرده و سید حسن رزار و پهلوان اکبر خراسانی حالا جای خودشان را به دختران غربی داده اند. میل و کباده همان میل کباده است اما گود مقدسی نیست که وقتی میروی پایین یادت باشد از بقیه پایین تری ! یادت نرود محراب هم پایین تر از سطح زمین است و این یعنی حرمت محراب و گود مقدس زورخانه یکی است. حالا به جای گود ، روی چمن های پارک و پارکت سالن های بدنسازی ورزش زورخانه ای مشق می کنند.

دیگر لنگ و شلوارک پهلوانی در کار نیست. به جای لُنگ ، لِگ می پوشند و اصلا جوری شده که هرکس با هر لباسی که باشد بیاید و زورخانه کار کند ولو تاپ و شلوارک راحتی! فقط همین را می دانیم که در ژاپن اجازه نمی دهند کسی با لباس غیر کاراته ، حتی روی تاتامی حاضر شود چه رسد به اینکه کاتا بزند و اجرای فرم کند.

حالا مهمترین قسمت ماجرا جایی است که خبری از نام زورخانه نیست و اسمش را هم گذاشته اند پرشین یوگا ! استرس داریم نکند فردا در سردر باشگاه های خودمان هم بنویسند « آموزش تضمینی پیلاتس ایروبیک و پرشین یوگا با میل و کباده ساخت چین!»

زورخانه و سر در کوتاهش که باعث پایین آمدن سر به نشانه تواضع هنگام ورود می شد حالا شده تمرین پرشین یوگا در فضای باز ...
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید