۶ علامت برای تشخیص حمله قلبی

حمله قلبی مرگ آورترین بیماری است. به همین دلیل بیماری‌های قلبی عروقی موضوعی جدی در تمام دنیا است. چاقی‌های مفرط و عادت‌های ناسالم در حال گسترش هستند. رژیم عذایی ناسالم و هم‌چنین علاقه‌ به دخانیات و ذهنیت‌های تنبل‌مأبانه نقش مهم در مشکلات سلامت قلب ایفا می‌کنند.

کد خبر : ۱۷۰۳۱
بازدید : ۳۹۴۷
حمله قلبی مرگ آورترین بیماری است. به همین دلیل بیماری‌های قلبی عروقی موضوعی جدی در تمام دنیا است. چاقی‌های مفرط و عادت‌های ناسالم در حال گسترش هستند. رژیم عذایی ناسالم و هم‌چنین علاقه‌ به دخانیات و ذهنیت‌های تنبل‌مأبانه نقش مهم در مشکلات سلامت قلب ایفا می‌کنند.

هرسال حدود ۷۲۰۰۰۰ امریکایی دچار حمله قلبی می‌شوند. این در مجموع عامل مرگ‌ها در امریکا است، یعنی تقریبا ۵ مرگ در هر دقیقه!

با این‌که بیش‌تر بیماری‌های قلبی عروقی با سبک زندگی ناسالم یا غفلت از سلامتی در ارتباط هستند، اما حمله قلبی ممکن است بدون این‌که حتی لحظه‌ای غفلت کنید، رخ بدهد.

سال گذشته تجربه‌ی پدرم از مشکلات قلبی با یک حمله‌ی قلبی شدید آغاز شد. این برای همه شوک خیلی بزرگی بود، چون پدر من واقعا نمونه‌ی یک مرد میان‌سال سالم است. او رژیم سالمی را رعایت می‌کند، وزنش را کنترل می‌کند، مرتب ورزش می‌کند، و آب کافی دریافت می‌کند.

اما با این وجود، باز هم دچار حمله قلبی شد.

پدرم پس از آن مشکل قلبی غیرمنتظره، با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌است. تداخل داروهای متعاقب آن، باعث بروز عوارض جانبی شد، ویزیت‌های اورژانسی تبدیل به اتفاقی مکرر شده‌اند، و سرگیجه و غش‌های پی‌درپی به‌طور ترس‌آوری پدیده‌ای عادی به نظر می‌رسد. پس از این‌که چند حمله‌ی قلبی برای پدرم رخ داد، یک دستگاه تنظیم‌کننده‌ی ضربان در قفسه‌ی سینه‌ی او قرار دادند. در پیچ‌وخم‌های این تمام این وقایع خیلی چیزها درمورد حمله‌ی قلبی یاد گرفتم.

پیش‌گیری بهترین و آسان‌ترین درمان برای داشتن یک قلب سالم است، ولی مهم است که اول علائم اولیه‌ی هشداردهنده‌ی یک حمله قلبی بالقوه را بشناسیم.

۱. خستگی/ضعف
احساس ضعف و تهی از انرژی بودن اطلاعات زیادی درمورد قلب‌تان می‌دهد. وقتی شریان‌های‌تان باریک‌تر می‌شوند، میزان جریان خون ورودی به قلب‌تان کاهش می‌یابد و این می‌تواند باعث احساس ضعف در شما شود و ممکن است نشانه‌ی حمله‌ی قلبی آینده یا گردش خون ضعیف باشد. اگر حس می‌کنید این رخ‌داد هرروز تکرار می‌شود، این نشانه‌ها را نادیده نگیرید.

۲. عرق سرد/سرگیجه
تجربه‌ی سرگیجه و احساس سردی غیرطبیعی نیز یک هشدار است. این معمولا با جریان خون پایین‌تر از نرمال همراه است. وقتی پدر من برای نخستین بار مشکلات قلبی را تجربه می‌کرد، تمام مدت خیلی زیاد احساس گیجی می‌کرد. قبل از نخستین حمله‌ی قلبی‌اش، بدون هیچ دلیلی در محل کارش غش کرد. این یک نشانه بود که پرچم قرمز را بالا برد و همان روز حمله‌ی قلبی رخ داد.

۳. نشانه‌های آنفولانزامانند
نشانه‌های آنفولانزا شامل درد مفاصل و عضله‌ها، گلودرد، گرفتگی بینی یا تنفس سخت، تنگی نفس، سردردهای شدید، و درد خفیف همه‌ی بدن است. بسیاری از آدم‌ها در این بازه‌ی زمانی ۱ ماهه این علائم را مشاهده می‌کنند.

۴. فشار قفسه‌ی سینه
این یکی خیلی ساده و آشکار است. یکی از گویاترین نشانه‌های حمله‌ی قلبی درد قفسه‌ی سینه است. چه دردی متوسط یا شدید باشد، چه یک درد جزیی ملموس، از این جزییات غفلت نکنید. این شایع‌ترین مقدمه‌ی یک حمله‌ی قلبی است، و معمولا یعنی قرار است اتفاقی برای سلامت قلب‌تان بیفتد.

با این‌که همه‌ی این نشانه‌ها می‌تواند به عنوان نشانه‌های اولیه‌ی هشداردهنده برای هر دو جنسیت باشد، اما بعضی نشانه‌های دیگر هستند که به‌طور در خاص در زنان بروز می‌کنند.

برای زنان دردی که نشانه‌ی مراحل اولیه‌ی مشکلات قلبی تلقی می‌شود، شبیه سوهاضمه یا سوزش سر دل است. این خیلی خطرناک است چون اغلب نادیده گرفته می‌شود. درد بین تیغه‌ی شانه‌ها نیز می‌تواند یکی از علائم اولیه باشد. به علاوه ممکن است درد قفسه‌ی سینه خفیف‌تر اما مداوم‌تر باشد.

۵. داروها
مصرف داروهای تجویز شده قطعا به درمان مشکلات قلبی کمک می‌کند. اما به شدت مهم است قبل از این‌که داروی جدیدی را شروع کنید، مطمئن شوید تداخل آن با داروی فعلی مشکلی ایجاد نمی‌کند. درمورد پدر من به‌طور شگفت‌آوری از این موضوع غفلت شده‌بود. تداخل داروها منجر به عوارض جانبی بدی شد. با کنترل چندباره‌ی داروها با پزشک‌تان به هر قیمتی از این عوارض خودداری کنید.

۶. عوامل سبک زندگی/عادت‌های بعد
رژیم غذایی ضعیف و عدم ورزش نمونه‌ی بارز عادت‌های بد امریکایی‌ها است. غذاهای فرآوری شده، شکر و اعتیاد به تلویزیون، و طرز فکر پیاده نشدن از ماشین از جمله موارد سطحی این عادت‌ها است. خبر خوب این است که همه می‌توانند این سبک زندگی ضعیف را تغییر دهند. سعی کنید با دوچرخه‌تان سر کار بروید و غذاهایی بخورید که واقعا برای سلامت قلب‌تان مفید هستند. ورزش‌هایی که برای سلامت قلب مفید هستند، بهترین دوست‌تان خواهندشد.

اگر این نشانه‌ها یا علايم در زندگی‌تان شایع است، اکیدا توصیه شده‌است در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کنید. اجازه ندهید بیمه‌های سلامتی یا هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی شما را از کنترل وضعیت سلامت‌تان بازدارد. حتی اگر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا نیستید، احتیاط بهتر از افسوس است.

نویسنده:رابرت پارمر
ترجمه: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید