هفت عبارتی که افراد موفق نمی‌گویند

هفت عبارتی که افراد موفق نمی‌گویند

اگر می‌خواهید مثل افراد موفق به موفقیتی دست پیدا کنید که سزاوارش هستید لازم است این عبارت‌ها را از قاموس‌تان حذف کنید.

کد خبر : ۱۷۴۰۵
بازدید : ۲۷۵۶
اگر می‌خواهید مثل افراد موفق به موفقیتی دست پیدا کنید که سزاوارش هستید لازم است این عبارت ها را از قاموس‌تان حذف کنید.

۷عبارت که افراد موفق نمی‌گویند

فرقی نمی‌کند یک کسب و کار کوچک دارید، یا این‌که در حال ارتقای یک استارت‌آپ (نوبنیاد) در زمینه‌ی فناوری پیش‌‌رونده هستید، یا این که برای فردی کار می‌کنید، همه می‌خواهند موفق باشند، ‌و همه‌ی ما فکر می‌کنیم می‌دانیم چگونه به موفقیت برسیم. ولی چیزهایی وجود دارند که ممکن‌است به ذهن‌تان خطور نکند ولی بتوانند شانس موفقیت‌تان را تحت تأثیر قرار دهند.

چیزهای کوچکی مانند انتخاب واژگان‌تان می‌تواند تأثیرات بزرگی داشته باشد. ممکن است با بیانِ بی‌دقتِ عبارات منفی که بی‌ضرر به نظر می‌رسند، ناخواسته موانعی را بر سر راهِ موفقیت خودتان قرار دهید. مراقب باشید، حرفه‌ی‌تان مهم است! اجازه ندهید با انتخابِ نامناسبِ کلماتِ از مسیر خارج شوید.

برای این که مثل افراد موفق به موفقیتی برسید که به‌سختی برای‌اش تلاش کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید در برابر عبارت های منفی ذیل در واژگان حرفه‌ای‌تان مقاومت می کنید و آنها را حذف می کنید:

۱. " نمی‌توانم آن کار را انجام دهم"
اساساً مانند این است که بگویید "تسلیم شدم". غیرمنطقی نیست که به یک رییس یا یک مشتری بگویید درخواست‌اش قابل انجام نیست، ولی این‌که چگونه این کار را انجام می‌دهید و این‌که چگونه با این مشکل برخورد می‌کنید، نقشی تعیین‌کننده دارد. چیزهای خیلی کمی در زندگی و کسب و کار واقعاً غیرممکن هستند، و بیشتر کارفرمایان و مشتریان حل‌کننده‌ی مشکلی را در تیم‌شان می‌خواهند که تفکری رو به جلو و پیش‌رونده داشته باشد، حتی اگر راه‌حل نیازمند زمان و تلاش بیش‌تری باشد. اگر به کارفرما یا مشتری‌تان به‌جای گفتن کلمه‌ی "نه" راه‌حلی پیشنهاد بدهید، شما به‌عنوان یک حلال مشکل دیده خواهید شد، به‌عنوان فردی که کارها را به هر قیمتی انجام می‌دهد، و شما را در چشمان آنها بی‌نهایت ارزشمند می‌کند.

۲. "همیشه کارها را این‌گونه انجام داده‌ام"
این در واقع ادامه‌ی گفته‌ی قبل است- دو کاربرد متفاوت از یک طرز فکرِ (ذهنیت) رو به بن‌بست. این عبارت می‌گوید: "با فکر کردن خارج از این چارچوب موافق نیستم. این کار را انجام نمی‌دهم." راهکار خوبی نیست.

اصرار کردن بر انجام دادن یک کار به روشی که همیشه با آن انجام می‌شد بهترین روش برای عقب افتادن از رقابت‌تان است. سازگار شدن با بازاری که مرتباً در حال تغییر است و نیازهای دائما در حال تغییرِ کارفرمایان حقیقتاً تنها راه باقی ماندن در اقتصادی است که مدام با پیشرفت‌های بعدی مختل می‌شود. مجبور نیستید اسیر گرایش‌ها باشید، سرتان را هم مانند کبک در برف فرو کنید و امیدوار باشید همه‌چیز به حالت طبیعی برگردد.. مشکلاتِ جدید خودشان را به وضوح نشان می‌دهند و توانایی شما در خلقِ راه‌حل‌های جدید و بهتر چیزی است که شما را در نهایت در رأس گروه قرار می‌دهد.

۳. "این کار فقط یک دقیقه طول می‌کشد"
یک دقیقه به سرعت سپری می‌شود، کارهای کمی را می‌توانید در یک دقیقه انجام دهید. شما حتی در یک دقیقه نمی‌توانید هات پاکت (پیراشکی‌های گوشتی) آماده را در مایکروویو بپزید. این عبارت خطرناک یکی از بدترین عبارت‌های "گنده گویی کردن و کار خاصی انجام ندادن" است. خیلی حواس‌تان به این جمله باشد. گفتن این‌که این کار "فقط" یک دقیقه طول می‌کشد نشان می‌دهد که انجام آن دشوار نیست و بیان این جمله تلاش‌تان را تضعیف می‌کند.

حتی اگر شما می‌توانید کاری را بسیار سریع انجام دهید، آن را به زبان نیاورید. به احتمال زیاد، دلیل این‌که کاری را می‌توانید سریع انجام دهید این است که شما در آن‌چه انجام می‌دهید مهارت دارید و خیلی خوب هستید. وقتی که می‌گویید این کار "فقط" یک دقیقه طول می‌کشد، شما در حقیقت نسبت به آن چیزی که ارائه می‌دهید، کم لطفی می‌کنید. به عنوان یک قاعده، اگر انجام کاری ۶۱ ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد، نگویید "فقط یک دقیقه طول می‌کشد".

۴. "من مقصر نیستم"
هیچ کسی نمی‌خواهد با کسی کار کند یا مشتریِ کسی باشد که تقصیرها را به گردن شخص دیگری می‌اندازد. این کاری است که عموماً مردم را از شما دور می‌کند و همه می‌دانند این که چه زمانی نهایتاً به شما می‌رسد و تقصیرها را به گردن شما می‌اندازند محتمل است. به عنوان یک کارمند یا صاحب یک کسب و کار، به جای این‌که به دنبال کم کاری‌های دیگران، باشید همیشه مسئولیتِ اشتباهات‌تان را به گردن بگیرید. توانایی در اقرار به اشتباهات، نشان‌دهنده‌ی شخصیتِ انسان و ظرفیتی است برای درس گرفتن از مشکلات و بالیدن. کارفرمایان و مشتریان مانندِ هم این صفات را تحسین می‌کنند و برای‌شان ارزش قائل می‌شوند. مرتباً با انگشت به دیگران اشاره کردن صرفاً این موضوع را به دیگران اطلاع می‌دهد که هیچ‌گاه از اشتباهات‌تان درس نمی‌گیرید و پای خطاهای‌تان نمی‌ایستید..

۵. "این در تعریف شغلی من قرار ندارد"
اقتصاد تغییر می‌کند، تقاضا تغییر می‌کند، جامعه تغییر می‌کند. وقتی که شما جایگاه فعلی‌تان را قبول می‌کنید، درک خوبی از مسئولیت‌ها و حجم کاری که می‌پذیرید دارید. اما، از زمانی که کاری را شروع کردید، شکی نیست که نقش‌تان گسترده‌تر شده و تغییر یافته است. بعضی از این تغییرات خوب بوده‌اند، در حالی‌که بعضی دیگر انقدر سخت است که باعث شده‌اند شما آرزوی دوران راحت‌تری را داشته باشید. وقتی یک رییس یا مشتری مسئولیت دیگری را بر شانه‌های پرمسئولیت‌تان می‌نهد، ممکن است وسوسه شوید تا به استفاده از این ترفندِ گهربار دست‌بزنید.

در برابر میل به منفی گرایی، مقاومت کنید. "این در تعریف شغلی من قرار ندارد" ممکن است در لحظه‌ حس خوبی داشته باشد، ولی ته مزه‌ی نامطبوعی دارد. به‌جای آن، قرار ملاقاتی ترتیب دهید تا به آرامی و با خونسردی در مورد این مسئله صحبت کنید که وظیفه‌ی محول‌شده‌ی جدید خارج از قرارداد یا توافق کاری‌تان است.

یک جلسه‌ی گفت‌وگوی از پیش تعیین شده در مورد جزییات توافقنامه‌ی کاری‌تان، برای صحبت در مورد چنین مسائلی مناسب است، نه زمانی‌که شما را خواسته‌اند تا کاری انجام دهید. مهم نیست چه استرسی بر شما وارد می‌شود یا طرف مقابل چه قدر غیر منطقی باشد، استفاده از این عبارت تنها باعث می‌شود تنبل و بی‌انگیزه به نظر بیایید.

۶."این انصاف نیست"
به زندگی واقعی خوش آمدید، جایی که هیچ چیز منصفانه نیست. درست مانند زندگی شخصی‌تان، زندگیِ کاری‌تان هم غالباً فاقد از انصاف خواهد بود. در این موردشاکی نشوید. در عوض، برای یافتن راه‌حلی خاص و عملی برای مشکل‌تان، تلاش کنید. ممکن است قرار دادی را که طالب‌اش بودید یا ترفیعی که سزاوارش بودید، دریافت نکنید. شاید این قسمتِ کسی بشود که خیلی کمتر از شما سزاوار دریافت‌اش است. این مسئله آزار دهنده است، اما زندگی همین است، و شما می‌توانید کارهایی را در این خصوص انجام دهید. حتی سخت‌تر تلاش کنید. به جای شکایت کردن، مودبانه بپرسید که چرا انتخاب نشدید، در آن‌چه یاد گرفتید تأمل کنید، و دفعه‌ی بعد برای رسیدن به خواسته‌تان تلاش بیشتری بکنید. آن‌قدر خوب باشید که نتوانند شما را نادیده بگیرند‌. هیچ وقت تسلیم نشوید و هرگز نخواهید باخت، حتی اگر برنده شدن کمی بیشتر طول بکشد.

۷. "من به هیچ کمکی نیاز ندارم"
اگر بتمن باشید تنهایی کار کردن خوب است، اما در دنیای کسب و کار بعضی وقت‌ّها به کمک نیاز خواهید داشت. بر توانایی‌تان در انفرادی کار کردن، بیش از حد تأکید نکنید-خود اتکایی خوب است اما کار گروهی در اقتصاد مدرن ضروری است. این که قادر باشید به‌خوبی با دیگران کار کنید ویژگی متمایز یک رهبر خوب است و به همین ترتیب، کسب و کاری که می‌تواند شبکه‌ی ارتباطی ایجاد کند و با رقیبان‌اش همکاری کند بیش‌تر احتمال دارد کسب و کار جدید را به‌دست بیاورد و توسعه یابد. به‌عنوان یک کارمند، اگر همیشه انفرادی کار می‌کنید و تمایلی به کار نزدیک با دیگران در یک تیم ندارید احتمالا در موقعیت حرفه‌ای‌تان پیشرفت نخواهید کرد. ممکن است بتمن گاتهام را نجات دهد، اما هیچ‌گاه به جایگاه مدیریت میانی دست پیدا نمی‌کند.

همه می‌خواهند موفق شوند، و رسیدن به آن سخت است، حتی اگر همیشه، تمام حرف‌های درست را به زبان بیاورید. حواس‌تان باشد با کلمات منفی خودتان را ناتوان نکنید و آن‌گونه که از طاعون دوری می‌کنید از این ۷ عبارت نیز دوری گزینید.. موفقیت مستلزم چیزهایی فراتر از انتخاب خردمندانه‌ی واژگان است، ولی این راه، گامی است که برداشتن‌اش آسان است و مانع از آن می‌شود که باعث عقب‌ماندن خودتان شوید. پیش به سوی خارق‌العاده بودن!

منبع: اینک دات کام
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید