عجیب‌ترین رکوردهای گینس

۱۷موسسه‌ی رکوردهای جهانی گینس ۶۰امین سالگردش را جشن گرفت. اجازه دهید نگاهی به گذشته و دهه‌ها شاهکار عجیب و غریب گینس بیندازیم.

کد خبر : ۱۸۵۳۰
بازدید : ۱۹۸۳
۱۷موسسه‌ی رکوردهای جهانی گینس ۶۰امین سالگردش را جشن گرفت. اجازه دهید نگاهی به گذشته و دهه‌ها شاهکار عجیب و غریب گینس بیندازیم.

موسسه گینس پس از دهه‌ها کار، عجایب و غرایب جهان را می‌شناسد.

این سازمان که پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۵شهریور ۱۳۹۴) ۶۰ امین سالگردش را جشن گرفت نام و شهرت‌اش را مدیون بعضی از رکوردهای عجیب و غرب و منحصر به فرد است.

گینس از ۵۰.۰۰۰ درخواستی که هر سال از ۱۷۴ کشور جهان دریافت می‌کند ۶۰۰۰ را تصویب می‌کند. چون مجموعه‌ی سالانه‌ی آنها ۱۰ سپتامبر هر سال منتشر می‌شود، مجله‌ی تایم به بعضی از غیرعادی‌ترین رکوردهای سال‌های گذشته نگاهی انداخته است.

۱۹۷۸: کشتی‌گیران بیلی و بنی مک‌کراری، لقب سنگین‌ترین دو قلوهای جهان را به ترتیب با ۷۴۳ پوند و ۷۲۳ پوند به خود اختصاص دادند.

۱۹۸۸: بلکی، پس از مرگ صاحب‌اش که برای او ۱۲.۵ میلیون دلار به ارث گذاشت، ثروتمندترین گربه‌ی جهان شد.

۱۹۹۲: برایان برگ، رکود بزرگ‌ترین خانه از کارت‌های ورق‌بازی را با ۷۵ طبقه در اسپریت لِیک آیووا به جا گذاشت.

۱۹۹۴: دنیل بنت رکود سریع‌ترین زمان غواصی مردابی یا باتلاقی را با ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۲۴ ثانیه در مسابقات غواصی باتلاقی جهان ثبت کرد.

۱۹۹۸: سورش یواخیم اهل سری‌لانکا رکورد طولانی‌ترین پله‌برقی نوردی را به طول ۱۴۰ مایل در مرکز خرید وست فیلر واقع در باروو(نیوسات ولز استرالیا) ثبت کرد.

۱۹۹۹: گری باشا‌و، پسر، رکورد تخلیه‌ی بیش‌ترین میلک شیک از بینی را با بیرون‌دادن ۱.۸۲ اونس شیر و پودر شکلات از بینی‌اش در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیون رکودهای جهانی گینس در لس‌آنجلس به جای گذاشت.

۲۰۰۰: ان ‌آتکینز رکورد بزرگ‌ترین کلکسیون کوتوله‌های باغی را که متعلق به کلکسیون ۲۰۰۰ خودش بود ثبت کرد.

۲۰۰۱: اسماج، که یک طوطی است‌، رکورد بیش‌ترین برداشتن کلید از یک دسته کلید توسط یک طوطی را با ۱۰ کلید در دو دقیقه ثبت کرد. در ۲۰۰۹، هر ۲۲ کلید را جابه‌جا کرد.

۲۰۰۴: چاد فل، بزرگ‌ترین حباب آدامس بادکنکی را به اندازه‌ی ۲۰ اینچ در دبیرستان دابل اسپرنیگز واقع در وینستون کانتی ایالات آلاباما باد کرد.

۲۰۰۸: کوین شلی، رکورد شکستن بیش‌ترین توالت فرنگی با سر در یک دقیقه را با خردکردن ۴۶ توالت فرنگی در کلن آلمان ثبت کرد.

۲۰۰۹: ملوین بوث بلندترین ناخن‌های انگشت‌تان دست در هر دو دست یک مرد را با ۳۲ پا و ۳.۸ اینچ به هنگام اندازه‌گیری در تروی میشیگان داشت.

۲۰۱۱: پیت گلازبروک سنگین‌ترین پیاز جهان به وزن ۱۷ پوند و ۱۵.۵اونس را در نمایشگاه پاییزه‌ی گل‌های هاروگیت واقع در هاروگیت شمال انگلستان به نمایش گذاشت.

۲۰۱۲: وال کالپاکوف، جورجیا، به عنوان صاحب بزرگ‌ترین کلکسیون تیوب خمیر دندان با ۲۰۳۷ تیوب شناخته شد.

۲۰۱۳: خواننده‌ی هیپ هاپ، بیگ فریدیا، رکورد رقص تواِرلینگ یا لرزاندن باسن بیش‌ترین آدم‌ها با ۳۵۸ رقصنده را برای دو دقیقه‌ی یک نفس در میدان تایمز نیویورک سیتی ثبت کرد.

۲۰۱۴: رامارو، یک سگ لابرادودل استرالیایی، بلندترین مژه‌ی یک سگ با ۶.۶۹ اینچ را به رخ سگ‌های دیگر کشید.

۲۰۱۵: ۱۲۹۷۵ رقصنده رکورد بزرگ‌ترین کلاس زومبای جهان را در ماندالویا در حومه‌ی شهر مانیل پایتخت فیلیپین ثبت کردند.

منبع: تایم
ترجمه: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید