انتظار طرفداران آقای خاص طولانی نشد

انتظار طرفداران آقای خاص طولانی نشد
کد خبر : ۱۸۸۲۲
بازدید : ۱۶۷۱
انتظار طرفداران آقای خاص طولانی نشد
آلبوم جدید محسن چاوشی به نام «امیر بی‌گزند» پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام از صبح روز گذشته به صورت گسترده در تهران و شهرستان منتشر شد.

محسن چاوشی که پیش از این آلبوم‌های یه شاخه نیلوفر، ژاکت، حریص، سنتوری، پرچم سفید، من خود آن سیزده‌ام و پاروی بی‌قایق را منتشر و طرفداران زیادی جذب کرده، هشتمین آلبوم مستقل خود را از صبح امروز به تهیه‌کنندگی «سیدهادی حسینی» روانه بازار موسیقی کشور کرد.

چاوشی که طرفدارانش او را آقای خاص موسیقی ایران می‌دانند، به نظر بسیاری از شنوندگان موسیقی پاپ در ایران پرطرفدارترین چهره موسیقی پاپ در سال‌های اخیر است. برای آن‌که متوجه شوید او چقدر طرفدار دارد، کافی است درجمعی که افراد در سنین مختلف در آن حاضر هستند، بنشینید و نظرشان را درباره موسیقی که گوش می‌دهد، بپرسید. این درست همان کاری است که خبرنگار «شهروند» در بخش میدانی این گزارش انجام داده است.

با سرزدن به یکی از پارک‌های تهران با جوان‌هایی که یا آمده بودند درس بخوانند یا نشسته بودند به صحبت با دوستانشان همکلام شدیم. نظرات هریک از آنها در مورد موسیقی دلخواهشان نشان می‌داد بسیاری از آنها به دنبال یک اتفاق جدید در موسیقی ایران هستند و احتمالا چاوشی یکی از سردمداران این اتفاق است.

به‌عنوان مثال، علی مرد ٣٨ساله‌ای که کارمند یک شرکت خصوصی است، از علاقه‌اش به چاوشی و صدایش گفت. او که نخستین‌بار صدای چاوشی را (البته با تشخیص دقیق نام خواننده و سبک کاری‌اش) در فیلم سینمایی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی شنیده بود، درباره ادامه فعالیت چاوشی می‌گوید: موسیقی او کاملا دلی است. من نمی‌خواهم و البته نمی‌توانم موسیقی را فنی تحلیل کنم. صدای چاوشی مرا آرام می‌کند. در هنرهای دیگر هم همین‌طور است. ممکن است شما به‌عنوان یک کارگردان تمام وجوه فنی یک اثر را مدنظر قرار دهید اما مهم خروجی کار است. چاوشی می‌داند دارد چکار می‌کند. من هیچ‌وقت ترانه‌ای از چاوشی نشنیده‌ام که بگویم کاش آن را نمی‌خواند.»

شادی دختر ٢٨ساله‌ای است که تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و خودش می‌گوید، در موسیقی آدم خاصی است و لزوما به چیزهایی که دیگران دوستش دارند، علاقه نشان نمی‌دهد. به نظر شادی برخی از تک‌آهنگ‌های چاوشی واقعا به دل می‌نشینند. به نظر او: «چاوشی هربار چیز تازه‌ای برای ارایه کردن دارد. او می‌تواند جلوتر از خوانندگان دیگر حرکت کند و ترانه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهد، واقعا متفاوت است».

محسن چاوشی روز گذشته درباره آلبومش به «موسیقی ما» گفته بود: «امير بی‌گزند» درواقع برآمده از خَلَجان‌های روحی آدم‌هاست. آدمی كه می‌تواند من باشد يا هركس ديگری. حالی كه هر لحظه به شكلی به آدم عارض می‌شود. از سرخوشی تا اندوه، از قبض تا بسط. به سامان رسیدن اين حال‌ها در قالب يک آلبوم واقعا كار دشواری بود كه بدون همكاری و همفكری به ثمر نمی‌رسيد. «به نوبه خودم سعی كردم هرچه در توان دارم و تا اين لحظه یاد گرفته‌ام را به حال و هوا و البته منطق اين آلبوم اضافه كنم. هر اثر هنری از یک لحظه حال و ذوق به وجود می‌آید اما صرفا اين حال و ذوق كافى نيست. سعی كردم به اندازه خودم چيزی كه خواندم و درطول این دو‌سال با آن زندگی كردم را بفهمم و اميدوارم توانسته باشم اين موضوع را در «امير بی‌گزند» با ديگرانی كه می‌شنوند، شریک شوم.»

این خواننده ‌سال گذشته با خوانندگی سریال «شهرزاد» و انتشار چندین قطعه موفق ازجمله «کجایی»، «به رسم یادگار»، «هم‌خواب»، «ماه پیشونی» و... توانست مورد استقبال عمومی قرار بگیرد و همین استقبال باعث شد دربسیاری از نظرسنجی‌های پایان‌ سال گذشته، این خواننده به‌عنوان یکی از خوانندگان موفق ‌سال معرفی شود. قطعه «کجایی» توانست موج بزرگی را در جامعه به وجود بیاورد و تبدیل به یکی از هیأت‌های موسیقی پاپ در این‌ سال شود.

در آلبوم «امیر بی‌گزند» چاوشی درحوزه انتخاب شعر باز هم به سراغ آثار بزرگان ادبیات فارسی رفت. این درست همان راهی بود که توسط این خواننده پرطرفدار در آلبوم من خود آن سیزدهم طی شد و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفت. او حالا باز هم از اشعار بزرگان شعر و ادب همچون مولانا و سعدی استفاده کرده و البته این‌بار درکنار شعرهای این بزرگان، ترانه‌هایی از حسین صفا، علی‌اکبر یاغی‌تبار و پدرام پاریزی نیز خوانده است. همه ملودی‌های آلبوم جدید چاوشی از ساخته‌های خود اوست و بهروز صفاریان، کوشان حداد، فرشاد حسامی، عادل روحنواز و بابک نقوی نیز به همراه خود محسن چاوشی تنظیم قطعات آلبوم «امیر بی‌گزند» را برعهده داشته‌اند.

از نکات جالب آلبوم امیر بی‌گزند می‌توان به دانلود غیرقابل پیش‌بینی و تقریبا بی‌رقیبش در ساعت‌های اولیه انتشار اشاره کرد. پایگاه بیپ تونز به‌عنوان یک مرجع خریداری اینترنتی آثار موسیقایی روز قطعات مختلف آلبوم چاوشی را برای فروش روی سایتش قرار داد تا لحظه نوشته‌شدن این گزارش بیش از ٨‌هزارنفر قطعات این آلبوم را به صورت اینترنتی خریداری کرده‌اند. این آمار فروش درحالی‌ که هنوز خیلی‌ها نمی‌دانند آلبوم منتشر شده، نشان‌دهنده انتشار اثری است که بسیاری از مردم خواننده‌اش را دوست دارند.

انتظار طرفداران آقای خاص طولانی نشد

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید