ندا سپانلو از مصاحبه با روحانی گفت

ندا سپانلو که شامگاه دوشنبه به عنوان یکی از مجری کارشناسان گفت‌وگوی تلویزیونی، مقابل رییس‌جمهور نشسته بود، از جواب‌های دکتر روحانی در قبال پرسش‌هایش ابراز رضایت کرد و در عین حال درباره‌ی علت کم حاشیه‌ بودن این گفت‌و‌گو نسبت به گفت‌وگوهای گذشته‌، نکاتی را یادآور شد.

کد خبر : ۱۸۹۲
بازدید : ۲۴۶۶
ندا سپانلو که شامگاه دوشنبه به عنوان یکی از مجری کارشناسان گفت‌وگوی تلویزیونی، مقابل رییس‌جمهور نشسته بود، از جواب‌های دکتر روحانی در قبال پرسش‌هایش ابراز رضایت کرد و در عین حال درباره‌ی علت کم حاشیه‌ بودن این گفت‌و‌گو نسبت به گفت‌وگوهای گذشته‌، نکاتی را یادآور شد.

این مجری و کارشناس که پیشتر هم اجرای گفت‌وگوهای تلویزیونی رییس جمهور را عهده‌دار بوده است‌، به ایسنا گفت: خیلی نمی‌توانم درباره کم حاشیه یا پرحاشیه بودن گفت‌وگوی شب گذشته رییس جمهور قضاوت کنم، اما این گفت‌وگو نسبت به برنامه‌های قبل کم حاشیه بود. شاید پرحاشیه‌ترین گفت‌وگوی آقای رییس جمهور، اولین گفت‌وگوی ایشان - برای آن گزارش صد روزه - باشد که با سه مجری تولید و پخش شد. این مساله هم بی‌دلیل نبود چون اولین بار بود که سه مجری برای گفت‌وگوی تلویزیونی مقابل رییس‌جمهور نشسته بودند و از هر لحاظ جنبه‌های نویی داشت. مابقی گفت‌وگوها فکر می‌کنم از کم‌حاشیه‌ترین یا بی‌حاشیه‌ترین گفت‌وگوها بودند.

سپانلو اجرای گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور در شامگاه گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فیدبک‌هایی که تاکنون از این گفت‌وگو داشته‌ام خوب بوده است. اما شخصا تا خودم برنامه را نبینم نمی‌توانم قضاوت کنم. چون به هرحال اتفاقاتی که در اجرای برنامه می‌افتد کاملا متفاوت با آن چیزی است که بیننده می‌بیند و احساس می‌کند. به هر حال برنامه کارگردانی می‌شود، تصاویری که دیده می‌شود و شات‌هایی که گرفته می‌شود تاثیر دارد. پس اگر برنامه خوب بوده حتما کارگردانی و نور خوب داشته است و در کنار آن سوالاتی که پرسیده شده است.

این مجری تلویزیون در بخش دیگری از گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا علت کم حاشیه بودن برنامه شامگاه گذشته به مباحثی که مطرح شد برمی‌گردد‌، اظهار کرد: در ارتباط با مباحثی که مطرح شد حداقل آن بخش اقتصادی که بنده پرسیدم سوال‌های ذهنی عموم مردم بود؛ یعنی تلاشم بر این بود واقعا پرسش‌هایی که مردم درباره دوران پسا تحریم و بعد از لغو تحریم‌های اقتصادی را دارند، بپرسم و اگر هم دقت کرده باشید خیلی وارد جزئیات سیاست‌های اقتصادی و اقدامات دولت و برنامه‌های دولت نشدیم.

وی گفت: مباحث اقتصادی که مطرح شد در سطح کلی و عمدتا همان چند سوال اصلی ذهن مردم بود.

سپانلو آن قسمت از صحبت‌های رییس جمهور که درباره بخش اقتصادی بود را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: فکر می‌کنم صحبت‌های آقای روحانی در بخش اقتصادی نسبت به بخش‌های دیگر به دلیل اینکه صریح‌تر بود، تاثیرگذار بود و خود من لذت بردم. همچنین توضیحات دیگری که درباره پشت صحنه مذاکرات عنوان کردند یا بخش‌هایی که درباره‌ی مشکلات اقتصادی صحبت کردند، جدید بود و کمتر به آن پرداخته شده بود. از این نظر خود من از جواب‌های دکتر روحانی راضی بودم.

این مجری و کارشناس تلویزیون همچنین گفت: همچنان قرار است در یک گفت‌وگوی مفصل، درباره جزء به جزء سیاست‌های اقتصادی صحبت کنیم، درباره اقتصاد مقاومتی و اینکه قرار است چه اتفاقی در آن بیفتد، به دلیل اینکه این مقوله جای صحبت زیادی دارد که تاکنون فرصت آن فراهم نشده است؛ امیدواریم این فرصت به وجود بیاید.

سپانلو همچنین در پایان در پاسخ به این پرسش که مجری و کارشناسی که مقابل رییس جمهور در یک گفت‌وگو می‌نشیند، تا چه میزان لازم است اشراف کامل به موضوعات داشته باشد و آنها را به خوبی مطرح کند‌، عنوان کرد: خبرنگاران و مجریانی بسیاری داریم که شاید حوزه‌ی تخصصی‌شان موضوع مورد بحث نباشد، اما به خوبی از عهده‌ی اجرا و طرح پرسش برآیند؛ بنابراین اینها مکمل هم هستند. اگر کسی بتواند بر موضوع احاطه داشته باشد و در عین حال خوب پرسیدن را بلد باشد، تکنیک‌های اجرا و گویندگی را هم بداند، بهترین شرایط ممکن برای برنامه را فراهم کرده است.

گفت‌وگوی تلویزیونی رییس جمهور شامگاه گذشته با حضور دو مجری کارشناس - حسن عابدینی و ندا سپانلو - به روی آنتن رفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید