۱۵ درمان طبیعی که می‌توانید جایگزین مسکن‌ها کنید

درمان طبیعی پیش از تولید انبوه و تجاری مسکن های شیمیایی آرام بخشی مطمئن و بی خطر برای درد بود. حالا در اکثر خانه ها از درمان طبیعی خبری نیست. وقتی درد دارید، به هرچیزی که به برطرف کردنش کمک کند متوسل می‌شوید و بی اختیار به سراغ مسکن ها می روید.

کد خبر : ۱۹۱۷۷
بازدید : ۱۴۹۷
درمان طبیعی پیش از تولید انبوه و تجاری مسکن های شیمیایی آرام بخشی مطمئن و بی خطر برای درد بود. حالا در اکثر خانه ها از درمان طبیعی خبری نیست. وقتی درد دارید، به هرچیزی که به برطرف کردنش کمک کند متوسل می‌شوید و بی اختیار به سراغ مسکن ها می روید.

اما این مسکن ها یا داروهای بدون نسخه‌ عموما خطرناک‌تر از درمان های طبیعی باشند که به راحتی می‌توانید در آشپزخانه‌ خانه تان پیدا کنید.

آسپیرین، استامینوفین، ایبوپروفین و ناپروکسین سدیم همه با اسم‌های تجاری دیگری روی قفسه‌‌ی داروخانه‌ها می‌آیند. تمام آنها روی برچسب هشدارشان اطلاعاتی درباره‌ی عوارض جانبی احتمالی و فعل و انفعالات با سایر داروها دارند.

خطرات مرتبط با این مسکن‌ها برای افراد خیلی جوان یا خیلی کهنسال بالاتر است. سایر خطرات داروهای بدون نسخه برای کسانی است که از قبل دچار یک وضعیت پزشکی مانند دیابت، آسم یا مشکلات سیستم ایمنی هستند.

مطالعه‌ی داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مشکلات چشم‌گیری را در ارتباط با خونریزی گوارشی نشان می‌دهد که مهم‌ترین سوء اثر آسپرین و سایر مسکن‌های بدون نسخه است. به‌ویژه نگرانی درباره‌ی خونریزی معده به خصوص در مصرف مقادیر بالای این داروها به جا است.

سایر مطالعات نشان می‌دهد برای افراد دارای خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی، ایبوپروفن ممکن است خطر نارسایی‌های قلبی احتقانی و انعقادی را افزایش دهد. ایبوپروفن خطری مشابه با مسکن‌های تجویزی داشت به ویژه وقتی با آسپرین ترکیب می‌شد.

اگر در مورد فعل و انفعالات مسکن‌های طبیعی نگران هستید با پزشک‌تان مشورت کنید. هم‌چنین عاقلانه است از برنامه‌تان برای جست‌وجوی مسکن‌های طبیعی حرف بزنید و بپرسید آیا در ارتباط با راه‌حل طبیعی که ترجیح می‌دهید نگرانی‌ای وجود دارد یا خیر؟

۱۵ درمان طبیعی که می‌توانند جایگزین مسکن‌ها شوند در ادامه آمده اند:

سرکه‌ی سیب
سرکه‌ی سیب که در طب گیاهی با حروف اختصاری ای‌سی‌وی شناخته می‌شود، می‌تواند به تسکین آرتروز و درد عضلانی خفیف کمک کند. هم‌چنین اعتقاد بر آن است که ای‌سی‌وی به تحرک مفاصل در افراد مسن‌تر کمک می‌کند. دو قاشق چایخوری ای‌سی‌وی را در یک لیوان آب به صورت روزانه امتحان کنید تا به برطرف کردن این دردها کمک کند.

عصاره‌ی اسطوخودوس
برخی بیمارستان‌ها دریافته‌اند استفاده از عصاره‌ی اسطوخودوس برای رایحه‌درمانی به حفظ آرامش بیماران قبل و بعد از فرآیندهای جراحی کمک کرده است. علاوه بر آن، مشاهده شده‌است رایحه‌ی اسطوخودوس میزان مسکن مورد نیاز را برای زنانی که درد زایمان شدیدی تجربه می‌کنند، ‌کاهش می‌دهد.

میخک
عصاره‌ی میخک می‌تواند به بهداشت دهان کمک کند و هم‌چنین درد دندان را تسکین دهد. اگر عصاره‌ی میخک دم دست‌تان نیست، می‌توانید از میخک خام کامل برای جویدن استفاده کنید. میخک حاوی اوژنول است که یک بی‌حس‌کننده‌ی طبیعی است.

زردچوبه
زردچوبه ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد که مسکنی به موثری آسپرین و سایر داروهای بدون نسخه باشد. این مسکن طبیعی را می‌توان برای درمان آرتروز استفاده کرد.

آب کرنبری (زغال اخته)
بیش‌تر زنانی که عفونت مثانه را تجربه کرده‌اند می‌دانند با درد و ناراحتی شدیدی همراه است. شستشوی دستگاه ادراری‌تان با آب کرنبری به پاکسازی یک عفونت مثانه‌ی خفیف می‌کند.

نعناع فلفلی
چای نعناع فلفلی به عنوان یک مسکن می‌تواند به رفع گلو درد کمک کند. نعناع فلفلی همچنین برای ناراحتی معده، سردرد و درد عضلانی خفیف مفید است. گفته می‌شود کنتول موجود در نعناع فلفلی از پاسخ اعصاب به محرک دردناک جلوگیری می‌کنند.

عسل طبیعی
عسل در چای داغ به تسکین درد گلو کمک می‌کند. عسل طبیعی خواص ضد التهابی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل به فرآیند ترمیم طبیعی بدن کمک می‌کنند. عسل را می‌توان در مورد زخم‌ها و سوختگی‌های خفیف به صورت خارجی استعمال کرد.

آلبالو
مسکن‌های موجود در آلبالو و تمشک از فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌هایی ناشی می‌شود که در این میوه‌ها یافت می‌شوند. اعتقاد بر آن است که خواص ضدالتهابی آب آلبالو می‌تواند آسیب اکسایشی را معکوس کند که ممکن است با ورزش طاقت فرسا، مانند دویدن مسافت‌های طولانی، رخ دهد.

آرنیکا (همیشه‌بهار کوهی)
ژل آرنیکا یک مسکن موضعی است که می‌تواند به آرتروز کمک کند. در یک مطالعه، آرنیکا به صورت قرص خوراکی و پماد به بیمارانی داده شد که دوره‌ی بهبودی را پس از جراحی تونل مچ دست می‌گذراندند. بیمارانی که آرنیکا دریافت کرده بودند پس از دو هفته به طرز چشم‌گیری درد کمتری داشتند. آرنیکا هم‌چنین برای کاهش کبودی و تورم پس از جراحت‌های خفیف استفاده می‌شود.

زنجبیل
در مطالعه‌ای بیماران مبتلا به آرتروز زانو که عصاره‌ی زنجبیل دریافت کردند ۶۳٪ کاهش درد زانو داشتند. زنجیبل هم‌چنین به صورت سنتی برای درمان معده‌ی ناراحت نیز استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌تواند به تسکین درد عادت ماهیانه کمک کند.

امگا۳
اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند مانند ایبوپروفن در کاهش درد آتروز موثر باشند اما فایده‌ی دیگری هم دارند و آن داشتن عوارض جانبی کمتر و فواید سلامتی بیش‌تر است.

روغن زیتون
به عنوان یک مسکن دارای ترکیبات ضد التهابی است.

جینسینگ
جینسنگ هم خواص ضدالتهابی و هم خواص مسکن دارد که به اندازه‌ی ایبوپروفن موثر است. جینسینگ هم‌چنین این ظرفیت را دارد که راه‌حلی برای کسانی باشد که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند.

گیاه قاشقک چینی
این گیاه به عنوان یک مسکن برای درمان عفونت‌ها، التهاب‌ها و سردرد استفاده شده است. علاوه بر کاهش درد ممکن است تاثیرات ضدقارچی و و ضدویروسی نیز داشته باشد.

آستاگزانتین
این عصاره‌ی کاروتینوئید حاصل از جلبک خواص ضدالتهابی دارد که به کاهش درد آرتریت کمک می‌کند. هم‌چنین یک آنتی‌اکسیدان قوی است.

منبع: پاور آف پازتیوتی
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید