هوای کرمانشاه در وضعیت هشدار

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمانشاه 270 میکروگرم بر متر مکعب است، گفت: هوای شهر کرمانشاه امروز در حالت هشدار است.

کد خبر : ۱۹۷۴۷
بازدید : ۸۹۴
مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمانشاه 270 میکروگرم بر متر مکعب است، گفت: هوای شهر کرمانشاه امروز در حالت هشدار است.

به گزارش فارس، مردم استان کرمانشاه سه روز است که هوای سالمی را تنفس نکرده‌اند نفس کشیدن در هوایی پر از گرد و غبار با وجود ریزگزدهای خطرناک، باعث بروز مشکلاتی تنفسی شده است و امروز نیز با توجه به میانگین‌های لحظه‌ای، هوا در وضعیت هشدار است.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون هوای کرمانشاه 9 روز در حالت هشدار و یک روز در حالت اضطرار و 2 روز در وضعیت بحران گزارش شده است.

شاهرخ پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان، اظهار داشت: میزان گرد و غبار موجود در هوای شهر کرمانشاه تا ساعت 8 صبح 270 میکروگرم بر متر مکعب بوده است به طوری که در یک روز عادی این میزان حداکثر باید 150 میکروگرم بر متر مکعب هوا باشد.

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به علت ماندگاری توده گرد و غبار موجود در فضای کرمانشاه در این سه روز، گفت: به علت عدم وزش باد توده گرد و غبار همین‌طور باقی مانده است و در حال چرخش بر روی این شهر است.

پارسا تصریح کرد: غلظت ریزگردها امروز کمتر خواهد شد و در نواحی مرزی استان شاهد پدیده غبار خواهیم بود.

محمد خسروی نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت هوای شهرستان‌های مرزی قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب رو به بهبود است، اظهار داشت: میزان گرد و غبار از روی نواحی مرزی کمتر شده و به سمت شرق استان پیش می‌رود به طوری هم‌اکنون هجوم ریزگردها، دید افقی شهرستان‌های سنقر و کنگاور را به 2 هزار متر کاهش داده‌اند.

وی ادامه داد: میزان دید افقی کرمانشاه ساعت 8 صبح 5 هزار متر بوده که الان به 3 هزار متر رسیده است.

مدیر گروه پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میزان دید افقی شهرستان روانسر را 5 هزار متر اعلام کرد و افزود: این میزان دید افقی در شهرستان‌های قصرشیرین و جوانرود به 8 هزار متر رسیده است.

این مسؤول با بیان اینکه میزان گرد و غبار از بعدازظهر کاهش پیدا می‌کند، گفت: امروز نیز توده غبار نسبتا رقیقی بر روی کشور عراق در حال چرخش است که در روزهای آینده شاهد غبار رقیقی در نواحی مرزی خواهیم بود.

با توجه به شرایط جوی و غبار آلود بودن هوای استان کرمانشاه، ستاد مدیرت بحران استان اطلاعیه‌ای را در خصوص تعطیلی ادارات در روز شنبه 29 خردادماه صادر کرد.

بر این اساس، همه اداره‌های دولتی و غیر‌دولتی در شهرستان‌های هرسین‌، سنقر‌، کنگاور و صحنه امروز با 2 ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.

گفتنی است، سایر شهرستان‌های استان طبق روال عادی گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید