درمان طبیعی بی‌خوابی

درمان طبیعی بی‌خوابی

اگر خواب خوب برای شما به یک رویا تبدیل شده است، شاید با کمک یک ترکیب جادویی بتوانید به رویایتان رنگ واقعیت ببخشید. شما می‌توانید با استفاده از یک آبمیوه طبیعی به سرزمین رویاهایتان سفر کنید.

کد خبر : ۲۰۲۲
بازدید : ۹۹۸۸
فرادید | خواب یکی از فرآیند‌های ضروری بدن بوده که اهمیت آن مانند آب خوردن برای جسم ما است. هرگونه اختلال در نظم خواب می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای ما به همراه داشته باشد.
به گزارش فرادید*، مغز ما در زمان خواب اتفاقات روز را پردازش کرده و آماده دریافت اطلاعات جدید است. خواب خوب بنابراین به منزله یک زندگی خوب است. به طور خلاصه می‌توان گفت برای زنده مانده، خواب حیاتی است. اما آیا شما هم جزو کسانی هستند که شب‌ها نمی‌توانند راحت به خواب فرو روند یا مدام از خواب بیدار می‌شوند؟ باید این مشکل را جدی بگیرید.
یکی از راه‌های درمان بی‌خوابی مانند بسیاری از امراض دیگر استفاده از داروهای شیمیایی است. درست است که داروها به شما کمک می‌کنند راحت‌تر بخوابید، اما آثار خماری دارو در طول روز و بالاخص در ساعات ابتداییِ پس از بیداری، از قدرت ذهنی شما می‌کاهد. حتی ممکن است که شما از هومئوپاتی یا همان «همسان‌درمانی» نیز استفاده کرده باشید، اما جوابی نگرفته باشید.
اگر خواب خوب برای شما به یک رویا تبدیل شده است، شاید با کمک یک ترکیب جادویی بتوانید به رویایتان رنگ واقعیت ببخشید. شما می‌توانید با استفاده از یک آبمیوه طبیعی به سرزمین رویاهایتان سفر کنید و به میزان کافی در آنجا بمانید!
درمان طبیعی بی‌خوابی
این ترکیب جادویی «شربت گیلاس» است
پژوهشی در دانشگاه لوئیزیانا نشان داد که با نوشیدن روزانه دو لیوان شربت گیلاس ترش می‌توان خوابی عمیق را تجربه کرد. در حقیقت شما با این ترفند می‌توانید 90 دقیقه بیشتر بخوابید. اکثر کسانی که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند، در طول شب مرتب در حال غلت خوردن در رختخواب خود هستند، بنابراین این شربت می‌تواند کمکی بسیار بزرگ برای آن‌ها باشد.
رابطه شربت گیلاس و خواب
محققان دانشگاه لوئیزیانا از افراد سالخورده برای شرکت در این تحقیق دعوت کردند. از شرکت‌کنندگان خواسته شد که روزانه به مدت دو هفته، دو لیوان شربت گیلاس بنوشند. سپس از آن‌ها خواسته شد که پس از اتمام دو این هفته، مصرف شربت گیلاس را به همین میزان متوقف کنند. افراد شرکت کننده در این پژوهش پس از اتمام دو هفته‌ی دوم، از یک دارونما به برای دوره سوم استفاده کردند.
نتایج این تحقیق نشان داد که شربت گیلاس نسبت به دارونما تاثیر قابل توجهی بر خواب افراد می‌گذارد. بدین صورت که خواب افراد شرکت کننده به طور متوسط 84 دقیقه در شبانه روز بیشتر شده بود.
اما سوال اینجا است که این مهم چگونه حاصل شد؟ در پژوهش انجام شده مشخص شد که شربت گیلاس حاوی ملاتونین و اسید آمینه‌ی تریپتوفان بوده که هر دو عامل اغوا کننده‌ی خواب هستند.
فرانک ال. گرینوِی، یکی از پژوهشگران این تحقیق و مدیر کلینیک پژوهشیِ بیماران سرپایی در مرکز تحقیقاتیِ بيو پزشکیِ پنینگتون در دانشگاه لوئیزیانا می‌گوید که رنگدانه‌های قرمز موجود در شربت گیلاس حاوی آنزیمی است که التهاب را کاسته و ساختار تریپتوفان را می‌کشند. این امر موجب می‌شود که ترکیب‌های تحریک کننده‌ی خواب بیشتر در بدن باقی بمانند. او در ادامه می‌گوید که گیلاس سرشار از این ترکیب‌ها است.
بنابراین اگر شب‌ها مرتب در جای خود غلت می‌زنید و نمی‌توانید بخوابید، بهتر است که به شربت گیلاس فکر کنید. کافی است روزانه دو لیوان شربت گیلاس مصرف کرده و این کار را برای مدتی ادامه دهید. شما از نتایج فوق‌العاده آن شگفت زده خواهید شد. شربت گیلاس ترکیبی از چند ماده مقوی است:
یک عدد سیب سبز
225 گرم گیلاس بدون هسته
چند عدد توت فرنگی
یک عدد خیار کوچک
دو برگ کرفس
نصف یک لیمو ترش
کافی است موارد را ترکیب کرده و از خواب عمیق خود لذت ببرید.
منبع: healthyfoodhouse.com
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید