تعدد زوجات برای نظامیان اندونزی مجاز شد

وزارت دفاع اندونزی تعدد زوجات را برای مردان شاغل در این وزارتخانه که پیش از این ممنوع بود، ضمن رعایت برخی شرایط مجاز اعلام کرد.

کد خبر : ۲۰۶۲
بازدید : ۱۲۸۸
وزارت دفاع اندونزی تعدد زوجات را برای مردان شاغل در این وزارتخانه که پیش از این ممنوع بود، ضمن رعایت برخی شرایط مجاز اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، 'جوندان اکو بینتورو' سخنگوی وزارت دفاع اندونزی روز شنبه تایید کرد نامه ای بین کارمندان این وزارتخانه توزیع شده است که در آن تعدد زوجات توسط وزارت دفاع مجاز اعلام شده است.

براساس این نامه، تعدد زوجات از 22 ماه ژوئیه سال جاری (31 تیرماه) بین کارمندان وزارت دفاع اندونزی مجاز شناخته شده است.

به نوشته تارنمای روزنامه 'جاکارتا پست'، این نامه که به امضای ژنرال 'سوماردی' دبیر کل وزارت دفاع اندونزی رسیده همچنین شامل نسخه ای از قوانین داخلی در مورد ازدواج کارکنان این وزارتخانه است.

در این نامه تاکید شده است 'به رغم صدور این مجوز، شرایط چندهمسری ساده نیست'.

در تضاد نبودن چند همسری با آموزه های دینی، توانایی نداشتن همسر اول برای انجام وظایف، معلولیت فیزیکی، بیماری سخت و نازایی از جمله شرایطی است که می تواند زمینه انتخاب همسر دیگری را برای کارمندان مرد در وزارت دفاع اندوزی فراهم کند.

توانایی مالی، کسب رضایت کتبی همسر پیشین و ارائه تعهدنامه انجام رفتار مناسب در قبال خانواده نیز از مواردی است که مردان اندونزیایی باید واجد شرایط آن باشند.

رعایت نکردن این شرایط و اقدام برای ازدواج مجدد توسط کارمندان مرد وزارت دفاع اندونزی می تواند پس از تحقیق باعث اخراج آنها از کار شود.

اگرچه براساس قوانین اندونزی، تعدد زوجات تا چهار همسر قانونی است، اما این رویه در این کشور جنوب شرق آسیا با مخالفت گروه های بسیاری مواجه شده است.

با وجود قانونی بودن تعدد زوجات در اندونزی، کارمندان دولت و ارتش از این امر استثناء شده بودند.

جمعی از زنان اندونزی سال 2008 در اعتراض به قانون چند همسری اعتراضاتی انجام دادند که دولت این کشور را مجبور به اجرایی نکردن قانون کرد. مردان سیاسی اندونزی با این ممنوعیت مخالفت کردند و باعث شد دولت سکوت کند و ممنوعیت قانون اعمال نشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید