همسر دیپلمات ربوده‌شده: زنده هستند

کد خبر : ۲۱۰۹۸
بازدید : ۲۷۳۹
« مریم مجتهد زاده لاریجانی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بر تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای روشن شدن ابعاد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان و تعیین سرنوشت آنان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجتهد زاده که در مراسم همبستگی با چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی و خانواده های آنها سخن می گفت، خاطرنشان کرد: با توجه به شواهد و قرائن موجود مبنی بر ربایش دیپلمات ها توسط مزدوران رژیم صهیونیستی و انتقال آنان به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین، از دبیرکل سازمان ملل ، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای حقوق بشری می خواهم تا به وظیفه قانونی خود عمل کرده و با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی زمینه عزیزان عزیزان ما را فراهم سازند.

مجتهد زاده همسر « محسن موسوی» کاردار وقت سفارت ایران در لبنان و یکی از دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان است که برای شرکت در این مراسم به لبنان سفر کرده است.

این مراسم روز دوشنبه با حضور تعداد زیادی از شخصیت های دینی ، سیاسی و اجتماعی لبنان و فلسطین و اعضای برخی از خانواده های دیپلمات های ربوده شده ایرانی در محل سفارت ایران در لبنان برگزار شد.

در این مراسم تعداد زیادی از شخصیت های دینی ، سیاسی و اجتماعی لبنان و فلسطین ، اعضای برخی از خانواده های دیپلمات های ربوده شده ایرانی و « محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان و « میشل موسی» رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان لبنان شرکت کردند.
مجتهد زاده گفت: به نام خانواده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی از دولت و ملت لبنان می خواهم اقدامات جدی تری به عمل آوردند تا سرنوشت این چهار عزیز ربوده شده روشن شود و دردها و رنج های خانواده ها و فرزندان آنان به پایان برسد.

وی با قدردانی از مردم و دولت ایران و برگزاری نشست همبستگی و همدردی با دیپلمات های ربوده شده و خانواده آنها در لبنان افزود: امروز به لبنان آمده ام تا یک بار دیگر وجدان های بشری را در قبال این قضیه انسانی بیدار کنم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس خاطرنشان کرد: در 34 سال گذشته ، خانواده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی چه سختی ها و رنج هایی که نکشیده اند اما این فراق طولانی ، نقش اساسی در روشن شدن ابعاد مختلف این پرونده و نقاط مبهم آن داشته است.

مجتهد زاده تاکید کرد: ما سال هاست اطمینان داریم که عزیزان ما و این فرزندان ملت ایران همچنان زنده هستند و در انتظار رهائی بسر می برند و از دلایل محکم زنده بودن آنها اظهارات دقیق اسرائی است که از زندان های رژیم غاصب اسرائیل نجات یافته و شهادت داده اند که دیپلمات های ایرانی را زنده در این زندان ها دیده اند.

وی تصریح کرد: سکوت بین المللی و منطقه در قبال سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان و انتقال آنها به فلسطین اشغالی دلیل دیگری است که اثبات می کند، این عزیزان همچنان زنده هستند و در زندان های اسرائیلی بسر می برند.

مجتهد زاده با تشکراز تلاش های دولت لبنان و برخی نهادهای مسئول بین المللی گفت: ربایش چهار دیپلمات ایرانی در خاک لنبان و در برابر دیدگان نیروهای مسئول تامین امنیت سفارتخانه ها صورت گرفته و این شرایط مسئولیت دولت لبنان را در پیگیری این پرونده و ایجاد زمینه آزادی و بازگشت سالم آنها به وطنشان را مضاعف کرده است.

14 تیرماه، سی وچهار سال پیش رژیم صهیونیستی در یک اقدام تروریستی به کمک مزدورانش چهار دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را در خاک لبنان ربود.

چهار دیپلمات ایرانی با نام های محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت، کاظم اخوان خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی وتقی رستگار مقدم راننده سفارت که درتابستان سال 61 از دمشق عازم بیروت بودند درچهل کیلومتری شمال این شهر و در ایست و بازرسی « البرباره» ابتدا توسط نیروهای فالانژ لبنان ربوده شده و سپس تحویل نظامیان رژیم صهیونیستی داده شدند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید