۱۰ تیپ آدمی که باید از زندگی‌امان بیرون کنیم

عوامل استرس‌زا همیشه در زندگی ما حضور دارند. برای این‌که موفق‌تر و بهره‌ورتر باشیم، باید آدم‌های سمی و عوامل استرس‌زا را از زندگی‌مان بیرون کنیم.

کد خبر : ۲۱۵۶۵
بازدید : ۲۰۳۴۱
عوامل استرس‌زا همیشه در زندگی ما حضور دارند. برای این‌که موفق‌تر و بهره‌ورتر باشیم، باید آدم‌های سمی و عوامل استرس‌زا را از زندگی‌مان بیرون کنیم.

تمرکز روی اولویت‌ها و خلاص شدن از شر علف‌های هرز زندگی‌مان، می‌تواند برای حرکت رو به جلوی ما مفید باشد. ولی اول باید این آدم‌های سمی را بشناسیم.

۱. خودپرست‌ها
گاهی غرور یک حسن است. اما متکبر بودن به این معنی است که شما خیلی به خودتان می‌نازید و باور دارید بهتر یا برتر از هرکس دیگری در اطراف‌تان هستید. اگر آدمی اطراف‌تان باشد که با شما رفتار احترام‌آمیزی ندارد و شما را خوار و کوچک می‌کند، ممکن است برای پیش‌رفت شخصی‌تان سمی باشد.

۲. حسود‌ها
به نظر می‌رسد این‌گونه آدم‌ها به زمان دشواری‌تان بیش‌تر از دوره‌ی پیروزی‌تان اهمیت می‌دهند. آنها فکر می‌کنند بیش‌تر از شما شایسته‌ی موفقیت‌ها‌ی‌تان هستند. با این‌که برای جلب حمایت و علاقه‌‌شان، سعی می‌کنید به آنها بفهمانید بخشی از موفقیت‌تان را مدیون‌شان هستید، این آدم‌ها فقط ترجیح می‌دهند شما را به خاطر فروتنی و درایت‌تان برنجانند. باید به هر قیمتی از این نوع آدم اجتناب کنید.

۳. متظاهرها
این نوع آدم‌ها فقط به ظاهر ادعای دوستی می‌کنند. وقتی به کمک‌شان احتیاج دارید، می‌روند و پشت سرشان را نگاه نمی‌کنند. نمی‌توان به آنها تکیه کرد. برای همین باید خصیصه‌هایی را که به آن تظاهر می‌کنند تشخیص بدهید و در این‌گونه روابط حد مرز را تعیین کنید.

۴. واپس‌گراها
این نوع آدم‌ها به‌نحوی مانع موفقیت‌تان می‌شوند و شما را به عادت‌های بازمی‌کشانند. آنها به راکد بودن باور دارند و می‌خواهند شما همان شخصی باشید که بودید. شاید تشخیص این نوع آدم‌ها سخت باشد، اما این‌ها کسانی هستند که همیشه جزیی جداننشدنی از زندگی‌تان هستند و شاید نادیده‌گرفتن‌شان دشوار باشد. اما بهتر است آگاه‌شان کنید و به آنها یادآوری کنید موفقیت چه‌قدر برای‌تان مهم است. اگر می‌توانند بدون آن زندگی کنند، می‌توانند راه‌شان را بگیرند و بروند.

۵. قضاوت‌کننده‌ها
برای این نوع آدم‌ها هرگز هیچ‌چیز به اندازه‌ی کافی خوب نیست. آنها معتقدند همه باید به جای تحسین، نقد و سرزنش شوند. حتی وقتی نیت‌تان خوب است و سعی می‌کنید انگیزه‌های اصلی‌تان را به آنها بفهمانید، گوش نخواهندکرد. آنها در برقراری ارتباط افتضاح هستند، چون شنونده‌ی خوبی نیستند. رد کردن صحبت‌های منفی، یا دوری از گفتار توهین‌آمیزشان می‌تواند برای پیش‌رفت‌تان مفید باشد.

۶. کنترل‌کننده‌ها
این نوع آدم‌ها دیوانه‌ی کنترل کردن هستند. می‌خواهند مطیع‌شان باشید. ممکن است برای این‌که شما را برای برآورده کردن تمایلات‌شان قانع یا وادار کنند، با حقه‌بازی و موذی‌گری شما را منحرف کنند. شاید بهترین گزینه برای شما، بی‌توجهی به این آدم‌ها باشد، چون واقعا نمی‌توانید آنها را متقاعد کنید یا برای بهتر کردن‌شان تلاش کنید.

۷. دروغ‌گوها
درست است که دروغ خیلی رایج است و بعضی دروغ‌ها زیان‌آور نیستند؛ با این حال، آدم‌های سمی که اغلب دروغ می‌گویند می‌توانند شما را نابود کنند، چون اگر می‌خواهید رشد کنید، باید اطراف‌تان را با آدم‌های قابل اطمینانی پر کنید که از شما حمایت خواهندکرد و نظرات صریح و صادقانه‌ای ارائه خواهندکرد.

۸. خبرچین‌ها
این نوع آدم‌ها احساس ناامنی می‌کنند و از زبان‌شان برای تغییر واقعیت‌ها و تحریف اطلاعات استفاده می‌کنند. آنها می‌خواهند پذیرفته شوند و به رسمیت شناخته‌شوند، و احتمالا برای دریافت توجه مورد نیازشان، فقط همین راه را بلدند. حتی وقتی می‌خواهید مشکلاتی را که این آدم‌ها به‌وجود آورده‌اند برطرف کنید، تنها راه‌تان‌ایم باشد که آنها را از زندگی‌تان بیرون کنید، چون می‌توانند تبدیل به غده‌ی سرطانی شوند.

۹. انگل‌ها
این آدم‌ها فقط برای این در زندگی‌تان هستند که خون‌تان را بمکند و شما خشک کنند و از شما تغذیه کنند. مورد استفاده قرار گرفتن شاید گاهی مفید باشد، اما نه توسط یک انگل. نیات آنها در جهت نفع شخصی خودشان است. به هر قیمتی باید از این نوع آدم‌ها دوری کنید.

۱۰. قربانی‌ها
قربانی‌ها هرگز مسئولیت کارهای‌شان را نمی‌پذیرند. آنها خیلی راحت انگشت‌شان را به سوی دیگران دراز می‌کنند و هرگز نمی‌پذیرند اشتباه کرده‌اند. واکنش‌های زنجیره‌وارشان می‌تواند برای موفقیت‌تان مضر باشد. بهترین راه این است که از شر آنها خلاص شوید و از زندگی‌تان بیرون‌شان کنید.

منبع: لایف هک
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید