کلاهبرداران شرکت‌های کاغذی در کمین مردم

معاون هماهنگ‌کننده پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت افراد سودجو تحت پوشش شرکت‌های کاغذی، اعلام کرد: افراد سودجو با تأسیس شرکت‌های واهی با عناوین شرکت‌های ارائه‌دهنده تسهیلات بانکی، تحصیل در سایر کشورها و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که شهروندان باید به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.

کد خبر : ۲۱۵۷۶
بازدید : ۱۱۸۳
معاون هماهنگ‌کننده پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت افراد سودجو تحت پوشش شرکت‌های کاغذی، اعلام کرد: افراد سودجو با تأسیس شرکت‌های واهی با عناوین شرکت‌های ارائه‌دهنده تسهیلات بانکی، تحصیل در سایر کشورها و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که شهروندان باید به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.

سردار «حمید هداوند» اظهار کرد: از مهم‌ترین مصادیق جرائم مالی و اقتصادی که در سطح جامعه رخ می‌دهد، کلاهبرداری و تقلب است که گاهی وقوع این جرائم تیترهای خبری صفحه حوادث روزنامه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

این خبرها حاکی از وجود شرکت‌ها و مؤسساتی است که ادعای ارائه خدمات گوناگونی مانند تحصیل در سایر کشورها، به‌دست‌آوردن ثروت مکفی در زمان بسیار کوتاه، خرید ملک با اقساط دلخواه و... را به شهروندان می‌دهند و اکنون آنها با درهای بسته‌شده همان شرکت‌ها مواجه شده‌اند.

سردار هداوند بیان کرد: به‌تازگی پرونده‌هایی که روزبه‌روز بر قطر آنها افزوده می‌شود و تعداد شاکیان آنها افزایش می‌یابد، مربوط به شرکت‌هایی است که تحت عنوان مشاوران تسهیلات بانکی افتتاح می‌شوند.

این مقام انتظامی در پلیس پایتخت در تشریح نحوه فعالیت مجرمانه این‌گونه شرکت‌ها عنوان کرد: این شرکت‌ها به طور مقطعی در زمان بسیار کوتاهی در تمامی روزنامه‌ها و سایت‌ها علاوه بر تبلیغات، برای موجه‌جلوه‌دادن فعالیت شغلی خود از تجهیزات اداری و چند منشی به‌عنوان کارمند استفاده می‌کنند و با دادن قول‌های دروغین و وعده‌های واهی و دستیابی به رفاه بیشتر، مشتریان خود را به حضور در شرکت ترغیب و تشویق می‌کنند.

هداوند گفت: پس از گذشت زمانی که موعد پاسخ‌گویی به عملکرد و ایفای تعهد آنان می‌رسد، یک‌شبه، محل استیجاری را تخلیه می‌کنند و فردای آن روز مال‌باختگان با دفتر خالی و وعده و وعید‌های دروغین که دست‌نیافتنی است، مواجه می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس وظیفه دارد تمام تلاش خود را برای ایجاد و حفظ نظم عمومی به کار ببرد، تصریح کرد: پلیس برای انجام وظایفش باید تابع قانون باشد و مطابق قوانین جاری کشور رفتار کند و در انجام مأموریت‌های ذاتی خود به حریم خصوصی افراد و حفظ آزادی اساسی آنان احترام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه هوشیاری و همکاری شهروندان به منظور جلوگیری از وقوع جرم و نیز همکاری آنان قبل از وقوع جرم می‌تواند در ایجاد و احساس امنیت بسیار مهم باشد، خاطرنشان کرد: این هوشیاری می‌تواند از وقوع جرائمی از این دست پیشگیری کند.

سردار هداوند افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند در کلیه شعب بانک‌ها متصدی امور تسهیلات بانکی وجود دارد و هرکس می‌تواند برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به بانک‌های موصوف مراجعه کند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: به شرکت‌های خصوصی فقط به صرف تبلیغ در جراید اطمینان نکنند و از انتقال وجوه به حساب آنان خودداری کنند. معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه شهروندان از در اختیار قراردادن شماره حساب و رمز خود به منظور انجام پرداخت‌های اینترنتی خودداری کنند، به آنان توصیه کرد: برای انجام هرگونه معامله‌ای با مراجعه به مراکز مشاوره حقوقی قوه قضائیه، دفاتر وکالت یا مراکز مشاوره نیروی انتظامی اطلاعات لازم را به دست آورید و پس از آن اقدام به تنظیم قرارداد و انجام معامله کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید