جالب‌ترین عذرخواهی‌های بین‌المللی

کد خبر : ۲۲۳۲۹
بازدید : ۲۰۷۶

١١بهمن ٨٨
رئیس شرکت تویوتا به دلیل صدور فراخوان برای ١/٤‌میلیون دستگاه خودروی تولیدی این شرکت به دلیل نقص فنی از مشتریان خود عذرخواهی کرد. رئیس شرکت خودروسازی تویوتا به دنبال صدور فراخوان برای ١/٤‌میلیون دستگاه خودروی تولیدی خود در آمریکا و اروپا به دلیل نقص فنی از مشتریان عذر‌خواهی کرد.

آکیو تویودا در مصاحبه با تلویزیون گفت: من عمیقا از این‌که باعث نگرانی مشتریان خود شده‌ایم، متأسف هستم. خودروهایی که برای آنها فراخوان داده شده است، نقص در سیستم پدال گاز دارند و این موضوع انعکاس گسترده‌ای در سطح آمریکا و اروپا داشته است؛ به‌طوری که کنگره آمریکا نیز طرح تحقیقی‌اي را در این‌خصوص انجام داده است. تویوتا طی چند ‌سال اخیر توانسته است جای جنرال‌موتورز آمریکا، به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروساز جهان را بگیرد و سهم قابل توجهی از بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. این مرد ژاپنی که تا کمر خم شده بود، در مقابل رسانه‌های گروهی از مردم عذر‌خواهی کرد.

٢٠شهريور ٩١
نوکیا به علت انتشار اطلاعات غلط در جریان بازاریابی گوشی تازه‌اش مجبور به عذرخواهی از مشتریان شد. در حالی‌که نوکیا مدعی شده بود در گوشی تازه‌اش موسوم به لومیا ٩٢٠ از دوربین PureView استفاده می‌کند، مشخص شد که این ادعا صحت نداشته است.

نوکیا در تبلیغات خود از تکنیک شبیه‌سازی استفاده کرده بود و قابلیت‌های مربوط به PureView واقعا در گوشی تازه نوکیا وجود ندارد. عده زیادی از وبلاگ‌نویسان از این‌که نوکیا با دروغ‌گویی مدعی شده تصاویر به نمایش درآمده در تبلیغات گوشی لومیا ٩٢٠ با دوربین‌های پیشرفته PureView گرفته شده به‌شدت انتقاد کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد این تصاویر نه با دوربین گوشی لومیا ٩٢٠ بلکه با یک دوربین حرفه‌ای قابل حمل ویدیویی و همراه با نورپردازی تهیه شده بودند.

٢٢ ارد‌يبهشت ٩٢
خانم «پارک گیون‌ هی» رئیس جمهوري کره‌جنوبی به سبب رسوایی اخلاقی سخنگویش از مردم این کشور عذرخواهی کرد. در حالی که تمرین نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی با حضور ناو هسته‌ای آمریکا آغاز شده بود، اما رسانه‌های کره‌جنوبی مهم‌ترین خبر خود را به موضوع رسوایی اخلاقی سخنگوی رئیس‌جمهوری این کشور اختصاص دادند. یون چانگ یونگ، سخنگوی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که خانم پارک را در سفر به آمریکا همراهی می‌کرد، در هتل محل اقامتش به یک دختر بیست‌و‌یک ساله دانشجوی کره‌ای که کارمند موقت سفارت این کشور بوده، تعرض کرده‌ بود. رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پس از افشای این ماجرا بلافاصله او را در واشنگتن از کار برکنار کرد.

رئیس جمهوري کره جنوبی گفت: از این‌که رفتار سخنگوی من به پدر و مادر دختر دانشجوی کره‌ای آسیب روحی زده و زخم عمیقی در قلب مردم کره ایجاد کرده است، شرمنده‌ام. رئیس‌جمهوري کره‌جنوبی که به شدت تحت فشار افکار عمومی و احزاب مخالف بود، گفت: بدون هیچ‌گونه اغماضی موضوع را پیگیری و حقیقت را روشن خواهد کرد.

۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
پارک گيون‌ هي، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در یک سخنرانی تلویزیونی و در حالی‌که اشک از دیدگانش جاری بود، از مردم کشورش به‌خاطر کشته‌شدن ۳۰۰ دانش‌آموز در حادثه ماه گذشته غرق‌شدن کشتی عذرخواهی کرد.

٢١ آبان ٩٤
شرکت اپل از ٦ دانش‌آموز سیاهپوست در استرالیا به‌خاطر آن‌که از آنها خواسته شده بود تا فروشگاه‌ این شرکت در ملبورن را ترک کنند، عذرخواهی کرد.
در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی منتشر شد که این ٦ دانش‌آموز را در فروشگاه اپل در شهر ملبورن نشان می‌داد. یک کارمند فروشگاه در این ویدیو گفته بود نیروهای حراست فروشگاه نگران بودند که این افراد جنسی را از فروشگاه بدزدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی گفتند این کار فروشگاه نژادپرستانه بوده است. شرکت اپل گفت مدیر فروشگاه از این ٦ نفر که سیاهپوست بودند و مدیر مدرسه آنها عذرخواهی کرده است. یکی از این ٦ نفر گفت که «آنها معذرت خواستند و دیگر نیازی به ادامه موضوع نیست.» این ویدیو ۶۲‌هزار بار در فیس‌بوک دیده شد و بحث‌هایی دراین‌باره شکل گرفت.

١٤ فروردین ٩٥
رئيس‌جمهوري آفريقای جنوبی که از سوی دادگاه قانون اساسی اين کشور به پرداخت هزينه‌های منزل شخصی خود از محل ماليات‌ها متهم شده بود، به خطای خود اعتراف کرد. پيش از اين دادگاه قانون اساسی آفريقای جنوبی ژاکوب زوما را به پرداخت هزينه‌های استخر و آمفی‌تئاتر اقامتگاه شخصی خود از محل ماليات‌ها متهم کرده بود. با اين حال رئيس‌جمهوري قصد استعفا ندارد اما ممکن است عزل شود.

٢٨ اردیبهشت ٩٥
یک اشتباه بزرگ منجر به عذرخواهی مقام مسئول از هواداران منچستریونایتد شد. کریس رید، مدیرعامل شرکت مسئول برقراری امنیت ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر (استادیوم اختصاصی منچستریونایتد) بابت نبود بمب و تخلیه کردن ورزشگاه قبل از بازی هفته پایانی لیگ‌برتر بین این تیم و بورنموث از هواداران باشگاه و مردم عذرخواهی کرد. دیدار منچستریونایتد و بورنموث به دلیل کشف بسته‌ای مشکوک در ورزشگاه به تعویق افتاد؛ اما مشخص شد بسته مشکوک، بمب مشقی شرکت امنیتی بوده که در هنگام نصب سیستم امنیتی به اشتباه در ورزشگاه جا گذاشته شده بود. به همین دليل مدیرعامل شرکت از مردم عذرخواهی کرد. او گفت: مسئولیت جاگذاشتن بسته در تمرینات روز چهارشنبه را به عهده می‌گیرم؛ در یک کلام مقصر هستم. اشتباه من باعث ترس و فرار مردم شد؛ حرفی برای گفتن ندارم.

خرداد ٩٥
شرکت پوما از تیم‌ملی سوییس به دلیل اتفاقات دیدار با فرانسه عذرخواهی کرد. در جریان دیدار سوییس و فرانسه در یورو ٢٠١٦ چندین بار پیراهن بازیکنان تیم‌ملی سوییس پاره شد که همین موضوع به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. درنهایت شرکت پوما تولید‌کننده البسه تیم‌ملی سوییس از این کشور به دلیل اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد. در بیانیه پوما درباره این اتفاق آمد: تنها تعداد محدودی از پیراهن‌های اول تیم‌ملی سوییس جنسی معیوب داشتند. پوما بابت این اتفاق از فدراسیون فوتبال فرانسه و بازیکنان تیم‌ملی این کشور عذر خواهی می‌کند. سوییس توانست با تساوی برابر فرانسه به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی یورو ٢٠١٦ شود.

٢٩تیر ٩٥
عذرخواهی رئیس‌جمهوری مکزیک به دلیل رسوایی مالی همسرش صورت گرفت که دوسال پیش اقدام به خرید منزل مسکونی به قیمت هفت‌میلیون دلار از یک پیمانکار بزرگ دولتی کرده بود. پنیا نیتو گفت که این مسأله منجر به لطمه زدن به ایمان مردم مکزیک به دولت و ریاست‌جمهوری شده است. وی در عین حال اضافه کرد که قوانین را نقض نکرده است و وعده داد تلاش‌ها را برای مبارزه با فساد در کشورش افزایش دهد. رئیس جمهوری مکزیک در دیدار با رهبران سیاسی در مراسم افتتاح سیستم ضد فساد مالی که نظارت بر سیاستمداران را در مکزیک افزایش می‌دهد، خواستار بخشش شد. پنیا نیتو گفت: به همین دلیل با تمام فروتنی از شما پوزش می‌خواهم، عذرخواهی عمیق و صادقانه خود را برای رنجش و خشمی که من باعث آن شدم، تکرار می‌کنم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید