بازداشت شخص حیوان‌آزار در مشهد

بازداشت شخص حیوان‌آزار در مشهد

روز جمعه فردی که یک توله‌ سگ را در یک مجتمع مسکونی با تیرکمان مورد آزار قرار داده بود، بازداشت شد.

کد خبر : ۲۳۰۳۷
بازدید : ۱۰۵۰
روز جمعه فردی که یک توله‌ سگ را در یک مجتمع مسکونی با تیرکمان مورد آزار قرار داده بود، بازداشت شد.

به گزارش ایسنا، علی کشمیری، سرپرست حقوقی پناهگاه حیوانات مهر مشهد، اظهار کرد: يكي از ساكنان مجتمع مسكوني، توله سگ پنج ماهه‌اي را با كمان حرفه‌اي هدف قرار داده بود به گونه‌اي كه تير از يك طرف وارد بدن حيوان شده و نيمي از آن از سوي ديگر بيرون زده بود.

وی اضافه مرد: این مجتمع مسکونی دقیقا هم مرز با ارتفاعات جنوبي مشهد يعني زيستگاه طبيعي حيوانات بود که با تماس یکی از شهروندان به این منطقه مراجعه کردیم و با پلیس 110 تماس گرفتیم.

بازداشت شخص حیوان آزار در مشهد

کشمیری با بیان اینکه بلافاصله حيوان جهت سير مراحل درمان به كلينيك منتقل شد، ادامه مداد: با همكاري قابل تقدير نيروي انتظامي، متهم به بازداشتگاه كلانتري منتقل و عصر همان روز به دادسرا انتقال يافت، پرونده وی جهت صدور رای مفتوح است، پناهگاه مهر مشهد نيز شكايتي عليه فرد حيوان‌آزار تنظيم و به مراجع قضايي تسليم کرد.

این فعال حمایت از حقوق حیوانات خاطرنشان کرد: ضارب در کمال خونسردی انگيزه خود را ورود سگ به داخل حياط مجتمع مسكوني عنوان کرده است، این در حالی بود که تعدادی از ساکنان مجتمع و حامیان حیوانات در اعتراض به عمل فرد حیوان‌آزار به کلانتری و مقابل مجتمع قضایی نیز مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌هاي اخير خلأ قانوني موجب شده تا افراد فرصت‌طلب براي قدرت‌نمايي و زهر چشم گرفتن از دیگران حيوانات را آماج خشم و كينه خود کنند، اين در حالي است كه در شريعت اسلام آيات و احاديث متعددي بر لزوم خوش رفتاري با حيوانات بیان شده است.

کشمیری یادآور شد: كارشناسان اعتقاد دارند خشونت عليه حيوانات مقدمه‌اي بر خشونت عليه انسان‌ها خواهد بود.

حمید صالحی، مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در خصوص حیوان آزاری به ایسنا گفت: هرگونه حیوان‌آزاری را محکوم می‌کنیم و باید با اینگونه موارد طبق قانون برخورد شود.

وی اضافه کرد: در فضای کنونی جامعه که بسیار حساس بوده و مردم نیز اعتراضات زیادی نسبت به اینگونه موارد دارند، برخورد قانونی با حیوان‌آزاری بهترین روش است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید