کالین پاول ادعای کلینتون را تکذیب کرد!

کد خبر : ۲۴۴۱۲
بازدید : ۱۰۵۷
هیلاری کلینتون که در زمان تصدی وزارت خارجه از ایمیل شخصی بری ارسال نامه‌های امنیتی استفاده کرده، ظاهرا به اف‌بی‌آی گفته است که کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به او چنین توصیه‌ای کرده بود. حال پاول این ادعای کلینتون را تکذیب می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، کالین پاول، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا می‌گوید، تیم هیلاری کلینتون تلاش دارند تا او را مقصر رسوایی ایمیل‌ها نشان دهند. ظاهرا کلینتون در گفت‌وگوی حدودا چهار ساعته با اف‌بی‌آی مدعی شده بود که پاول که در دوران ریاست جمهوری جورج بوش، وزیر خارجه بود به او گفته تا از ایمیل شخصی برای کارهای دولتی و رسمی استفاده کند.

کالین پاول در واکنش به این سخنان که تقدیم کنگره نیز شده، گفت که یک سال و نیم از زمانی که کلینتون از ایمیل شخصی‌اش به عنوان وزیر خارجه استفاده می‌کرد می‌گذشت و او به کلینتون گفته است که خودش هم سابقا کار مشابهی کرده است. پاول گفت: واقعیت این است که یک سال و نیم از زمانی که او از ایمیل شخصی‌اش استفاده می‌کرد، گذشته بود و پس از آن من با ارسال یادداشتی به او گفتم که خودم در دوران تصدی وزارت خارجه چه کردم. حال افراد او تلاش می‌کنند تا این رسوایی را به من نسبت دهند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، ادعای کلینتون در جریان مصاحبه با اداره تحقیقات فدرال آمریکا مطرح شده است. همچنین به نظر می‌رسد که این ادعا در کتاب جدید جو کوناسون که بر پایه گفته‌های بیل و هیلاری کلینتون است، آمده است. این کتاب با عنوان «مردی جهانی؛ تلاش‌های بی‌پایان بیل کلینتون» به‌زودی به بازار می‌آید. گزیده‌هایی از آن در نیویورک تایمز چاپ شده و از یک میهمانی شام مادلین آلبرایت یاد می‌کند که پیش از آغاز دوران وزارت هیلاری کلینتون بوده است. نویسنده می‌گوید: با نزدیک شدن به پایان میهمانی، آلبرایت از تمام وزرای امور خارجه سابق خواست تا توصیه‌ای برای وزیر خارجه آتی داشته باشند و پاول هم به او گفت تا از ایمیل شخصی استفاده کند و او هم همین کار را کرد جز برای ارتباطات محرمانه که از طریق کامپیوتر وزارت خارجه انجام می‌شد.

نماینده کالین پاول هم به نیویورک تایمز گفته است که این مقام سابق کابینه به یاد ندارد که چنین اظهاراتی مطرح کرده باشد. طبق این کتاب، هنری کیسینجر و کاندولیزا رایس هم در ضیافت شام حضور داشتند.

اسناد اف‌بی‌آی برای دسترسی عموم منتشر نشده است و کلینتون هم هرگز مقابل دوربین‌های خبری نگفته است که پاول در این زمینه به او توصیه‌ای کرده باشد. کمپین ریاست جمهوری کلینتون هنوز به گزارش نیویورک تایمز واکنشی نشان نداده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید