سرنوشت اسرارآمیز یک آمریکایی در کره‌شمالی!

سرنوشت اسرارآمیز یک آمریکایی در کره‌شمالی!
کد خبر : ۲۵۱۸۱
بازدید : ۵۹۸۴
وقتی

فرادید | پرونده دیوید اسنِدون با فرض بر مرگ احتمالیِ وی در سال 2004 بسته شد، اما گزارش‌های جدید حاکی از در قید حیات بودن اسندون دارد؛ حتی گفته شده که وی با همسر و دو فرزندش در کره شمالی زندگی می‌کند. اسندون نام دانشجوی آمریکایی است که گفته شده کیم جونگ اون او را ربوده تا معلم انگلیسی خودش شود.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، این دانشجوی آمریکا در جریان سفر به چین در سال 2004 به ناگهان ناپدید شد ولی پس از آنکه یک خبرگزاری ژاپنی گزارشی مبنی بر ربوده شدن وی توسط دولت کره شمالی را منتشر کرد، خانواده آن شخص به بازگشتش بسیار امید بسته‌اند.

دیوید اسندون در جریان سفر سال 2004 خود به استان یون‌نان در غرب چین مفقود شد. دیوید آن زمان 24 سال سن داشت و دانشجوی دانشگاه بریگام یانگ بود. پلیس چین در گزارش خود نوشت که احتمالا آقای اسندون هنگام قدم زنی در محوطه "تایگر لیپینگ جرج" در نزدیکی رود جینشا در 14 اوت 2004 جانش را از دست داده است.

جسد وی البته هیچگاه یافت نشد.

روز چهارشنبه اما بخش ژاپنی یاهو نیوز گزارش داد که آقای اسندون در کره شمالی رویت شده و احتمال می‌رود که وی در همانجا مشغول به زندگی باشد. حتی در گزارش آمده که شغل او احتمالا تدریس زبان انگلیسی باشد.

وقتی
دیوید اسندون (David Sneddon)

بر این اساس وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که جستجوها برای یافتن آقای اسندون را از سر خواهد گرفت.

آقای چوی سون یونگ، دبیر انجمن "خانواده‌های قربانیِ آدم‌ربایی،" به نقل از یک منبع آگاه گفت که آقای اسندون توسط ماموران کره شمالی ربوده شده و از آن پس به عنوان معلم خصوصی کیم جونگ اون به تدریس زبان انگلیسی مشغول بوده است.

روی و کاتلین اسندون، پدر و مادر دیوید، هیچگاه در طول این مدت داستان مقامات رسمی مبنی بر مرگ فرزندشان به علت سقوط در رودخانه را باور نداشتند. آن‌ها از سابقه طولانی مدت دولت کره شمالی در ربودن افراد خارجی آگاهی داشته و با علم به اینکه فرزندشان به زبان کره‌ای نیز تسلط داشت، می‌دانستند که او احتمالا قربانیِ آدم ربایی شده است.

خانم اسندون در گفتگو با دیزرت نیوز یوتا گفت: «ما در اعماق قلبمان می‌دانستیم که او زنده است و به همین دلیل همیشه کارهای او را پیگیری می‌کردیم.»

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید