جایگزین نفردوم داعش کیست؟

«ابومحمد العدنانی» سخنگو، نفر دوم و مسئول عملیات خارجی گروه تروریستی تکفیری داعش سومین سرکرده ارشد این گروه است که در شش ماه گذشته در خاک سوریه به هلاکت رسیده اند.

کد خبر : ۲۵۲۳۱
بازدید : ۱۳۵۶
«ابومحمد العدنانی» سخنگو، نفر دوم و مسئول عملیات خارجی گروه تروریستی تکفیری داعش سومین سرکرده ارشد این گروه است که در شش ماه گذشته در خاک سوریه به هلاکت رسیده اند.

پیش از العدنانی، « ابوعمر الشیشانی» و « ابوعلاء الانباری» دو سرکرده دیگر داعش به هلاکت رسیده بودند.

داعش خبر هلاکت العدنانی را تایید کرده و آمریکا و روسیه هم هر کدام اعلام کرده اند که العدنانی را در حمله هوائی در اطراف حلب به هلاکت رسانده اند.

روزنامه السفیر نوشت: داعش با وجود همه شکست ها در سوریه و عراق درصدد است بسرعت جایگزین العدنانی را تعیین کند حتی اگر در مقایسه با او در سطح پائین تری از کارشناسی و خبرگی در جنگ و رسانه باشد.

« کایل اورتن» از اعضای موسسه مطالعاتی « هنری جکسون» به روزنامه انگلیسی تلگراف گفته است که« بزودی شاهد درگیری بر سر جایگاه هائی خواهیم بود که العدنانی برعهده داشت و می تواند خسارت های بزرگی را به ساختار داعش وارد کند».

«کولین کلارک» استاد امور تروریسم در دانشگاه« کارنگی ملون» در باره العدنانی می گوید: او یک کارشناس امور لوجستیک بود و برای داعش سخت است که بتوان جایگزنی مناسب پیدا کند.

روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز هم احتمال داده است که در روزهای آینده « مجلس شورای» داعش با حضور « ابوبکر البغدادی در الرقه تشکیل می شود تا یک جایگزین« بسیار قدرتمند» برای العدنانی تعیین کند

ترکی البنعلی تبعه بحرین
طبق گفته « کول بانزل» دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه برینستون که تحرکات « ترکی البنعلی» را پیگیری می کند این شهروند (31 ساله) بحرینی یکی از نامزدها برای جایگزینی العدنانی است.

البنعلی نزد برخی سرکردگان گروه های تکفیری ازجمله « ابومحمد المقدسی» که یکی از ایدئولوژیست های بسیار با نفوذ القاعده است، درس خوانده است.

در گزارش موسسه «بروکینگز» در باره « ایدئولوژِی گروه داعش» از البنعلی به عنوان یک سخنران و سخنگوی بسیار چیره دست یاد شده است».

به اعتقاد بانزل، البنعلی ریاست اداره بحث و فتوای در داعش را عهده دار است و در مکتوبات خود « مشروعیت تعرض به زنان ایزدی» را شرح داده است.

این تروریست بحرینی که اوایل سال 2013 برای پیوستن به داعش وارد سوریه شد چندین مقاله دینی در باره داعش و آینده آن نوشته است.

مقامات اطلاعاتی آمریکا احتمال داده اند که البنعلی بتازگی برای کمک به داعش و تقویت مواضع آن وارد لیبی شده است.

موسی الشواخ سوری
«لیث الخوری» مدیر شرکت اطلاعاتی تجارتی « فلاش پوینت» در نیویورک که پایگاه های تندروها و تهدیدهای سایبری را پیگیری می کند، معتقد است که برای البنعلی یک رقیب جدی وجود دارد.

الخوری این رقیب البنعلی را « موسی الشواخ» تبعه سوریه معرفی کرده است که با نام « ابو لقمان» هم شناخته می شود.

الشواخ والی اول داعش در الرقه است و در سال 2015 بخش بزرگی از راهبرد داعش در حلب را مدیریت و هدایت کرده است.

الخوری افزود: ابولقمان دارای ویژگی هائی است که داعش می تواند به عنوان سخنگو به او تکیه و اعتماد کند.

گزارش نیویورک تایمز هم حاکی است که ابولقمان مدرک تحصیلی در زمینه حقوق دارد و پیشتر در زندان های سوریه بوده و در زمینه جذب جنگجو در زمان اشغال عراق توسط آمریکا فعال بوده است.

نیویورک تایمز نوشته است: جایگزین العدنانی هر کسی باشد بدون شک باید از نزدیک با البغدادی سرکرده داعش کار کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرادید کلیک کنید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید