مالک "Zara" برای یک روز ثروتمندترین فرد جهان شد

مالک "Zara" برای یک روز ثروتمندترین فرد جهان شد
کد خبر : ۲۵۶۷۸
بازدید : ۲۸۳۸
مالک شرکت "زارا" به مدت یک روز ثروتمندترین فرد جهان شد.

به گزارش العربیه، زمان چندانی از باز پس گرفتن لقب ثروتمندترین مرد جهان برای 23 مین بار توسط "بیل گیتس" بنیانگزار شرکت "مايكروسفت" نگذشته بود که امانثیو اورتگا بنیانگذار شرکت بین‌المللی لباس «Zara» این لقب را از او ربود و در رتبه اول، میلیاردرهای جهان تکیه زد.

مالک
این مرد که دهه هشتم زندگی خود را سپری می‌کند، همیشه از دید دوربین‌های رسانه‌ها فراری بود و هیچگاه پولی برای تبلیغات شرکت زارا پرداخت نکرده است اما با این همه شرکتی را که در راس آن قرار دارد به عنوان موفق‌ترین شرکت در بخش تولید لباس مطرح کرده است.

به گزراش مجله «فوربس»، اینک ثروت امانثیو ارتگا بالغ بر 79.5 میليار دلار برآورد می‌شود. او به این ترتیب بیل گیتس را مجبور به انتقال به جایگاه دوم میلیاردرها کرد، زیرا ثروت مالک مایکروسافت بالغ بر 78.5 میليار دلار است.

مجله فوربس می‌گوید که دلیل این جهش ناگهانی در ثروت ارتگا، ناشی از افزایش ارزش سهام شرکتش به نام «Inditex» است. این شرکت مالک علائم تجاری «زارا»، «ماسيمو دوتی» و «پل اند پیر» است.

ارتگا و همسرش روسالیا، براند «Zara» را در سال 1975 وارد بازار پوشاک کردند و امروزه شرکت خرده‌ فروشی «InditexSA» دارای 6600 فروشگاه در سراسر جهان است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید