جزئیات تازه از انفجار منهتن نیویورک

'بیل دو بلازیو'، شهردار نیویورک اعلام کرد که نشانه‌ها حاکی از آن است که انفجار عمدی بوده و محل انفجار که در یکی از محلات شلوغ نیویورک رخ داده به عنوان صحنه جرم شناخته می شود.

کد خبر : ۲۶۰۳۱
بازدید : ۹۷۷
خبرگزاری رویترز امروز (28 شهریور) به نقل از مسئولان آمریکایی خبر داد که انفجار محله چلسی منهتن نیویورک که 29 مجروح بر جای گذاشت اقدامی جنایی بوده و هنوز با سازمان‌های تروریستی ارتباطی ندارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، 'بیل دو بلازیو'، شهردار نیویورک اعلام کرد که نشانه‌ها حاکی از آن است که انفجار عمدی بوده و محل انفجار که در یکی از محلات شلوغ نیویورک رخ داده به عنوان صحنه جرم شناخته می شود.

با این حال وی گفت که هیچ مدرکی دال بر وجود 'تهدید مشخص و معتبر' علیه شهر نیویورک وجود ندارد. وی افزود: 'ما ارتباطی با تروریسم نیافتیم.'

وی افزود: 'برای تشخیص علت انفجار خیلی زود است. به نظر ما (انفجار) عمدی بود و تحقیقات کاملی انجام خواهد شد.'

یکی از منابع انتظامی خبر داد که بر اساس نتایج تحقیقات اولیه انفجار در یک سطل زباله رخ داده است اما علت آن هنوز نامشخص است. فرمانده عملیات ویژه پلیس نیویورک در توییتر احتمال داد که 'وسیله دومی' در همان محدوده پیدا شده باشد.

رویترز به نقل از سی ان ان نوشت که منابع انتظامی معتقدند که وسیله انفجاری دست ساز موجب این انفجار شده است.

دیروز نیز انفجار یک بمب دست ساز در 'سیساید پارک' نیوجرسی آمریکا موجب لغو مسابقه موتورسواری در 'اوشن کانتی' شد. دفتر دادستانی شهر 'اوشن کانتی' در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد در این انفجار به کسی آسیبی نرسید و به زیرساخت های اطراف نیز خسارتی وارد نشد.

طبق اعلام سخنگوی این دادستانی، در نزدیکی محل انفجار بسته مشکوک دیگری نیز پیدا شد اما اعلام نشد که حامل مواد منفجره بود یا خیر.

انفجار نیوجرسی نیز در یک سطل زباله رخ داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید